Aerodinamik Hakkında Herşey

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aerodinamik Hakkında Herşey
#1
[Resim: 1-2.jpg]



*Kelime anlamıyla spoiler ;bozucu veya dağıtıcıdır.Yapılan laboratuar araştırmalarında aracın üstünden akan hava akımının kaportayı terk ettiği arka bölüme konulan spoiler bu bölgenin arkasında oluşturduğu hız düşüşü ve buna bağlı olarak ortaya çıkan basınç artışının araca ilave itme kuvveti sağladığı veya diğer bir deyişle aracın hava direnç kaybını azalttığını ortaya koymuştur.Aracın ön tarafına konulan spoilerin ise rüzgarı yönlendirerek yukarı doğru basınç yapmasını ve böylece otomobilin ön kısmının havalanmasını engellemektedir.


Aeorodinamik, genel anlamda havanın kuvvetsel etkilerini inceleyen bilim dalıdır.K atı bir cisim etrafında akan hava veya hareketsiz duran hava içinde hareket eden katı cisim söz konusu olduğunda hava, aerodinamik kanunlarına uygun davranır. Havanın göreli hareketinden kaynaklanan kuvvetler taşıma ve sürükleme kuvvetleridir. direnç kuvvetleridir. Hava taşımacılığında bu iki kuvvet önemli yer tutarken kara nakil araçları için belli bir hıza kadar sadece direnç sürükleme kuvveti göz önüne alınır. Ancak çok hızlı araçlarda örneğin Formula 1 yarış arabalarında taşıma kuvveti (aracın yol tutuşuyla ilgili olarak) dikkate alınması gereken değerlere ulaşır. Kuvvetler, hızın karesi ile orantılıdır.

[b]OTOMOBİL ÜZERİNDE OLUŞAN KALDIRMA KUVVETİ

Tayfun veya hortum gibi şiddetli rüzgarların tehlikeli olmalarının bir nedeni çok alçaktan eserek yukarıya doğru basınç oluşturup herhangi bir kütleyi havaya savurmasıdır. Benzer bir etki de hızlı kullanılan otomobillerde oluşmaktadır. Bu etki aracın üstünde oluşan emme, altında oluşan kaldırma kuvvetiyle daha çok artmaktadır.

Yüksek hızlı araçlarda aracın üst kaporta yüzeyinin kambur olması doğrusal akım karakteristiği taşıyan hava akımının ( V ) bu bölgede eğrilik sebebiyle hareket yönüne dik bir hız bileşeni kazanmasına ( V2 ) neden olur. Böylece yeni bileşen sayesinde daha büyük değere sahip bir bileşke hız vektörü ( Vb ) ortaya çıkar.

[b]Hızdaki artışa paralel olarak aracın üstündeki basınç düşer. Aracın üstünde oluşan basınç düşmesi araca yukarıdan emme etkisi yapar. Bu etki oluşurken bir yandanda aracın altından giren hava aracı yukarıya kaldırmak için basınç uygulamaktadır. Bu kaldırma ve emme kuvvetleri aracın tekerleklerindeki ağırlık kuvveti etkisini azaltarak kumandanın zorlaşmasına bilhassa viraj halinde aracın kolaylıkla savrulmasına ve hatta yerden havalanıp takla atmasına neden olur.Bu sebeple yarış otomobillerinin alt yapısına eğrilik verilerek yere basma kuvvetini artırmaya çalışılmıştır. Buna rağmen tam bir başarı sağlanamamıştır. Şöyle ki : olanca hızıyla giden bir yarış arabasını rüzgar piste adeta yapıştırır, öte yandan arabanın karoseri rüzgar direncini asgariye indirecek şekilde biçimlendirilmiştir. Rüzgar bir yandan arabayı piste yapıştırırken, öte yandan arabanın altında oluşan hava cereyanı bir karşı güç oluşturur.

Öndeki otomobile fazla yanaşan bir yarış arabasının üzerindeki rüzgar baskısı azalır, çünkü rüzgarın esas baskısını öndeki otomobil karşılar. arkadaki otomobilin sürati artar ancak ön tekerlerin piste olan teması zayıflar.

Bu durumda saatte 300 km hızla giden araç birden bire açıkta kalıp esen rüzgarla karşı karşıya geldiğinde arabanın altından giren hava tekerlerin yerle olan temasını keser ve aracı havalandırır.

1999 yılında 24 saatlik Le Mans yarışında Mercedes ekibinin başına gelen bu olayla ekip yarışlardan çekilmek zorunda kalmıştır.

Normal binek araçlarında tehlike bu boyutlarda olmamaktadır yine de savrulma riski vardır. Porsche 1966'dan 1969'a kadar ürettiği 911 marka araçlarda ağırlık artırımı yaparak soruna pratik bir çözüm bulmuştur. Saatte 225 km hızla giden araçlarının ön tarafına döküm demir sağ ile sol tarafa birer akü koyarak aracın yere yapışmasını sağlamıştır. Teknik açıdan daha akıllıca çözüm ise spoiler kullanımı ile gelmiştir.
[/b]
[/b]
Sosyal Medya Hesaplarımız
[Resim: facebook-color.png] [Resim: instagram-color.png] [Resim: twitter-color.png] [Resim: youtube-color.png]
www
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Aerodinamik Hakkında Herşey, Aerodinamik Hakkında Herşey İncelemesi, Aerodinamik Hakkında Herşey Videosu, Aerodinamik Hakkında Herşey Online izle, Aerodinamik Hakkında Herşey Fotoğrafı, Aerodinamik Hakkında Herşey Yorumu, Aerodinamik Hakkında Herşey Hakkında, Aerodinamik Hakkında Herşey Nedir, Aerodinamik Hakkında Herşey Açıklaması, Aerodinamik Hakkında Herşey Oyunu, Aerodinamik Hakkında Herşey Fiyatı


Bu Konudaki Yorumlar
Aerodinamik Hakkında Herşey - Yazar: EgeaClub - 19-09-2015, Saat: 01:13
Cvp: Aerodinamik Hakkında Herşey - Yazar: EgeaClub - 19-09-2015, Saat: 01:15

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Debriyaj hakkında herşey EgeaClub 2 6,793 21-11-2019, Saat: 22:27
Son Yorum: baray5
  Dün'den Bugüne Fiat Hakkında Bilinmesi Gerekenler Heisenberg 1 2,865 25-12-2016, Saat: 15:47
Son Yorum: fiataga
  EuroNcap Hakkında Bilinmesi Gereken Önemli Bilgiler Heisenberg 1 2,433 25-12-2016, Saat: 10:44
Son Yorum: fiataga
  Egsoz Dumanları Hakkında Bilgiler EgeaClub 0 5,178 19-09-2015, Saat: 12:44
Son Yorum: EgeaClub

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi