02-10-2024, Saat: 17:38
(21-09-2024, Saat: 10:04)Nctemiz yazdı:(20-09-2024, Saat: 14:58)Nctemiz yazdı: Kesinlikle bu götürdüğünüz yerler arızayı birebir gördüler mi yoksa dediklerinizden bir fikir çıkartarak mı cevapladılar.Merhaba;
Dpf i iptal etmeyin bence sanmıyorum ondan olsun sorun başka bence bu seferde sabahları duman atacak çok yakmaya başlayacak
Geçenlerde aracımı yaz başında yaptığım gibi partikül temizleme için yaklaşık 25 km 4. vites 2500 devirde sabit kullandım hızım yaklaşık 70 km idi.
Ama düzelip düzelmediğini anlayacak fırsatım olmamıştı.
Bu sabah aynı şekilde kullandım. Âmâ araç bu sefer bu teklemeyi yapmadı. Emin olmak için yarında deneyeceğim. Sanıyorum. Rejenerasyon yapıyor araç ben temizleme işlemini yaptım. Düzeldi.
Herkes aracı 3000 devirde bağırtarak sür diyor. Âmâ o şekilde temizleme olmuyor. Ayrıca filtreyi tıkayabilir. Sizde anlattığım şekilde deneyin derim.
Hocam DPF temizlenmesi için dpf ısısının yüksek olması lazım motor sıcakken dpfnn 700 derece ısıya gelmesi lazım ki kurum iç ısıdan yansın kurumu söküp atsın. 2500 devir zaten 4 .vitesin normal devri nasıl ısıtacaksın. Enjektör katkı temizliği için o devirlerde yarım saat sürüş tamam dediğniz doğru ama rejenerasyon için 3. vites 3000-4000 arası 10-15 km sürmek gerekiyor. Zaten dpf temizliği için ustalara götürünce yaptıkları aracı bağırtmak ve içine kimyasal koymak. Kimyasal koydurmak saçma çünkü içindeki seramikler daha da tıkanıyor en iyisi ısıda yakmak. Y