28-10-2019, Saat: 15:02
(27-10-2019, Saat: 10:34)asnote yazdı: Merhaba Arkadaşlar, DPF ile 2010 yılında Punto Evo aracım ile tanıştım emin olun servis bile tam olarak nasıl çalıştığını bilmiyordu. Siz nasıl kullanırsanız kullanın araç belli bir aralıkta temizlik yapıyor (uyarı lambası yakmadan). Kış ayında hava -5 derece sakin sürmeme rağmen radyatör fanı çalışıyordu bunun için sevise bile gittim ama anlamadılar, kışın -5 derece radyatör fanı çalışır mı? evet temizlik sırasında çalışıyormuş. bazı arkadaşlar yüksek devir kullanın diyor kesinlikle yanlış hatta ben yüksek devir kullandığımda filtre daha çabuk tıkandığını ve aracın daha erken rejenarasyona girdiğini gördüm. siz yüksek devir kullanınca o filtre temizlenmiyor ama filtre temizleme işlemi sırasında kullanın .
Araç filtre temizleme işlemini yapmak için motora normalden daha fazla yakıt göndererek eksoz sıcaklığını arttırıyor böylelikle filtre içinde bulunan partiküller yanarak eksozdan atılıyor.
Selamlar, yazınızda boşluklar var gibime geliyor. örneğin motora daha fazla yakıt gidince ne oluyor? egsoz sıcaklığı nasıl artıyor? yüksek devirde kullandığınız zaman partükül yanma sıcaklığı olan 600 derecelere egsoz sıcaklığı çıkamıyormu? rejenerasyon esnasında neden yüksek devir kullanmak işe yarıyorda normal zamanlarda işe yaramıyor? Bence detaylı teknik bilgi içeren cevaplar lazım bu sorulara. mesele sıfır linea 1.6 mj vardı benim. arasıra mutlaka 5 dakika civarı yüksek devirlerde kullanırım. ilk rejenerasyon uyarısını 50.000 km civarında verdi. oysa daha 18.000 kmde rejenerasyon uyarısı alan arkadaşlar vardı.
Bence bilgilerinizi tekrar kontrol edin.