19-11-2018, Saat: 15:24
(19-11-2018, Saat: 14:32)baba_yaga yazdı: EGEA 1,6 dizeller EURO6 motora sahipler. Linea yada Bravo ise EURO5 motorlardı. Bu araçlarda çift EGR var. Biri Alçak basın diğeri yüksek basınç. EURO5 motorlarda sadece bir EGR vardı. Euro 6 motor ile Euro 5 motor arasında her ne kadar ikisi de 1,6 da olsa ciddi farklar var. Bu farklılıklar emisyonu düşürmeye yönelik farklar.
Emisyon değerleri soğuk motor da bir hayli fazladır. Yani motor soğuk iken çok fazla zehirli gaz salınımı mevcut. Bu sebepten motorun kısa sürede ısınması gerekiyor. Euro 6 motorda çift EGR olması hemde araç ilk çalışma esnasında yazılımsal olarak bir hayli zengin karışım yapması sonucunda araç hemen ısınmaya başlıyor. Hemen ısınması demek doğaya gönderilen zehirli gazların azaltması demek. Motorun ısınması da motor suyunun kısa sürede ısınması demektir. Kalorifer sistemi de motor suyu sıcaklığını baz alarak çalışacağından aracınız daha kısa sürede sıcak hava verebiliyor.
Aslında motorun çabucak ısıtılmasının amacı emisyonu düşürmek ancak bunu bir sonucu olarak siz daha iyi bir iklimlendirme sağlıyorsunuz.
teşekkür ederim. gayet teknik ve tatmin edici bir cevap olmuş. elinize sağlık.