19-07-2018, Saat: 11:17
(19-07-2018, Saat: 10:54)baba_yaga yazdı:verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim, şimdi aracı dün götürdüğüm ustayı aradım o da bana ben aracın yağını değiştirecek olsam ben de 5-30 koyardım oldu,
Üreticiler motorun hareketli parçalarını birbirine olabildiğince az değecek şekilde tasarlarlar, bu sürtünmeyi düşürür, enerji kayıplarını azaltır ve motor ömrünü uzatır. Günümüzde bilgisayar destekli tasarımlarla bu süreç çok kontrollu ve hassas olarak gerçekleştiriliyor ve sürtünen parçaların arasındaki boşluk giderek azalıyor.
Üretici buna uygun viskozitede bir yağ öneriyor.
Viskozite neden önemli? Çünkü yağın sıcakta ve soğukta davranışını belirliyor.
Yüksek viskoziteli yağlar daha kalın oluyor, soğuk çalışmada bu bir dezavantaj iken yüksek ısılarda yağ filmi bozulmadan daha uzun süre akışkanlığını koruyabiliyor.
Siz üreticinin önerdiğinden kalın bir yağ kullanırsanız (ki bu sizin durumunuz) yağ filminin daha sık bozulması, yağlamanın azalması ve bu da motor aşınmasının artması demek.
Ayrıca yağ motorun soğutulmasında ki çok önemli bir yardımcı olduğundan ısı artışı olasılığı da cabası.
Konuya da tam oturdu. Arkadaş fan sesi duymuyorum diyordu.Yukarıda da yazdım hararet önce yağ sıcaklığında açığa çıkar sonra su hararet çizgisinde görürsünüz. Muğla da sıcak bir ortam ve sonucunda sizin aracınızda fan sesi duyma olasılığınız daha yüksek.
Tabi burada yazdıklarım sizi aşırı korkutmasın yarın motorunuz tamamen iflas edecek değildir. Ancak yanlış yağ koyulduğunu bilin.
ama şunu açıkça belirteyim, aracımın motor mekanik kısımları benim için çok önemli, bu yüzden dediğinizi yapacağım ve yağı değiştireceğim yine.. (0-30 koyacağım) sadece bir kaç sorum olacak müsaade ederseniz?
- aracın sadece yağını değiştirmek yeterli olur mu? yoksa filitreleri de değiştirmek gerekli mi? (çünkü geçen hafta değiştirdik filitreleri)
- daha önce yazdığım gibi fiat selenia öneriyor ama ben castrol tercih ediyorum.. sizin bu noktada ki öneriniz nedir?