Dizel partikül filtre (DPF) - Sayfa 4

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 4.5/5 - 2 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dizel partikül filtre (DPF)
#31
[quote pid='22607' dateline='1572264126']
(27-10-2019, Saat: 10:34)asnote yazdı: Merhaba Arkadaşlar, DPF ile 2010 yılında Punto Evo aracım ile tanıştım emin olun servis bile tam olarak nasıl çalıştığını bilmiyordu. Siz nasıl kullanırsanız kullanın araç belli bir aralıkta temizlik yapıyor (uyarı lambası yakmadan). Kış ayında hava -5 derece sakin sürmeme rağmen radyatör fanı çalışıyordu bunun için sevise bile gittim ama anlamadılar, kışın -5 derece radyatör fanı çalışır mı? evet temizlik sırasında çalışıyormuş. bazı arkadaşlar yüksek devir kullanın diyor kesinlikle yanlış hatta ben yüksek devir kullandığımda filtre daha çabuk tıkandığını ve aracın daha erken rejenarasyona girdiğini gördüm. siz yüksek devir kullanınca o filtre temizlenmiyor ama filtre temizleme işlemi sırasında kullanın Smile .

Araç filtre temizleme işlemini yapmak için motora normalden daha fazla yakıt göndererek eksoz sıcaklığını arttırıyor böylelikle filtre içinde bulunan partiküller yanarak eksozdan atılıyor.

Selamlar, yazınızda boşluklar var gibime geliyor. örneğin motora daha fazla yakıt gidince ne oluyor? egsoz sıcaklığı nasıl artıyor? yüksek devirde kullandığınız zaman partükül yanma sıcaklığı olan 600 derecelere egsoz sıcaklığı çıkamıyormu? rejenerasyon esnasında neden yüksek devir kullanmak işe yarıyorda normal zamanlarda işe yaramıyor? Bence detaylı teknik bilgi içeren cevaplar lazım bu sorulara.  mesele sıfır linea 1.6 mj vardı benim. arasıra mutlaka 5 dakika civarı yüksek devirlerde kullanırım. ilk rejenerasyon uyarısını 50.000 km civarında verdi. oysa daha 18.000 kmde rejenerasyon uyarısı alan arkadaşlar vardı. 

Bence bilgilerinizi tekrar kontrol edin.
[/quote]

(29-10-2019, Saat: 00:00)sipartacus yazdı: Ortalama 400kmde bir dpf devreye giriyor, daha önce courierim 30bin km kullandım 2-3kez ancak devreye girmişti, ya egea çok hassas ya da farklı birşey var gibi geliyor.

Yakıt fazla hava girişi aynı olunca zengin karışım oluyor ve Eksoz sıcaklığı artıyor. ama siz yüksek devire kendiniz çıkınca (hava yakıt karışımı aynı olduğunda)sıcaklık o kadar yüksek olmuyor ki zaten 5dk demişsiniz yetersiz, temizleme işlemi 15dk sürüyor. ekran uyarısına gelince belli bir tıkanıklık oranına gelince araç uyarı veriyor ve daha fazla tıkanmaması için motoru durdurmayın uyarısı veriyor. daha önceki aracımı 130.000km kullandım ve toplam 2 sefer bu uyarıyı aldım, diğer rutin temizlik işemini ise eksozdan çıkan beyaz  mavi arası duman ve anlık yakıt tüketiminin normalden 1,5-2 kat fazla olmasından ayrıca ilk yazdığım mesajda da anlattığım gibi -5 derece radyatör fanının çalışmasında anlıyordum. ayrıca rejenarasyon işleminin yapılabilmesi için aracın istediği başka şartlar var soğuk motorda kesinlikle temizleme (Rejenarasyon) işlemi yapmıyor.
Cevapla
Beğenenler:
#32
Neyse Farklı bir çabaya girmeye gerek yok. Ben bilgileri Paylaşayım sizinle...

Dizel Partikül Filtresi (DPF) Nedir? Nasıl Çalışır?
Genel olarak DPF olarak adlandırılan dizel partikül filtresi, dizel motorlarda egzoz gazından çıkan zararlı partikülleri temizlemek için kullanılmaktadır.

Motordan çıkan yanmış yakıt – hava karışımı içinde bulunan zararlı partiküller, partikül filtresi içinde birikerek doğaya salınımları engellenir. Bu partiküller, egzoz gaz sıcaklığı arttırılarak (rejenerasyon ile) yakılır ve bu sayede doğanın kirlenmesi engellenmiş olur. Rejenerasyon sırasında egzoz gaz sıcaklığı ecu tarafından görülür. DPF üzerinde bulunan ısı sensörleri yardımıyla sıcaklık bilgisi E.C.U’ ya gönderilir ve bu sayede egzoz sıcaklığını arttırmak için gereken yakıt miktarını tam olarak hesaplamak mümkündür.

Rejenerasyon
DPF’nin tıkanmasını önlemek için, filtre içinde biriken partiküllerin düzenli olarak yakılmak suretiyle temizlenmesi gerekir. Rejenerasyon’un farklı stratejileri bulunmaktadır.

Pasif Rejenerasyon
Partiküller, E.C.U’nun müdahalesi olmadan sürekli olarak yakılır. Bu standart otoyol hızlarında 3000 d/dk da sağlanmaktadır. Egzoz gaz sıcaklığı 350 C ve 500 C arasında olmalıdır.

Aktif Rejenerasyon
Ağırlıkla şehiriçi kullanımda egzoz sıcaklğı, pasif yenilemeyi gerçekleştirebilecek yeterli sıcaklığa ulaşamaz. Kurumlar temizlenemez ve filtre içine birikir. Tıkanma eşiğine ulaştığında (18 gram) E.C.U. aktif rejenerasyonu tetikler. DPF içerisindeki karbon birikimi derecesi E.C.U. içerisinde programlanan 2 model kullanılarak hesaplanır.

Egzoz gazı sıcaklık sensörlerinden ve oksijen sensöründen gelen belirli bir sinyal modeline göre doygunluğu hesaplayan sürücü profiline dayanan bir model,
Diferansiyel basınç sensörü, sıcaklık sensörleri ve hava debimetresinden aldığı sinyallerin doğrultusuna göre doygunluğu hesaplayan bir model.
Egzoz üzerinde DPF’in giriş ve çıkışı arasında bulunan basınç fark sensörleri filtre içerisinde doygunluk derecesine gelen basınç farklarını ölçmektedir. Filtrenin tıkandığı sensörler yardımıyla belirlendiğinde E.C.U.’ya giden voltaj arttırılır. E.C.U. bu sayede egzoz gazı sıcaklığını 550 C – 650 C bandına çeker. Bu sıcaklık artışını sağlamak için;

Hava akışını ayarlar,
EGR valfi devre dışı bırakılır.

Zorunlu Rejenerasyon
Çok kısa mesafeli kullanımlarda, DPF rejenerasyonu için gereken sıcaklığa ulaşmak imkansızdır. Doygunluk seviyesi 24 grama ulaştığında kilometre saatinde DPF arıza ışığı yanar. Bu sinyal sürücüye rejenerasyon rotası gerçekleştirmesi gerektiğini söyler; yani DPF’in rejenerasyonu için yeterli sıcaklıklara ulaşılmalı, araç belirli bir mesafe boyunca yüksek hızda çalıştırılmalıdır.

Manuel Rejenerasyon
Zorunlu yenileme başarılı olmazsa ve doygunluk 40 gram seviyesine kadar eşik değerini aştıysa, kızdırma bujisi ve motor uyarı ışığı göstergede yanar. Bu durumda, filtrenin bozulmasını önlemek için aktif rejenerasyon E.C.U. tarafından engellenir. Bu noktada DPF deneyimli teknisyenler tarafından serviste temizlenmelidir.

Doygunluk 45 gram eşiğini aşarsa, artık yenileme mümkün değildir. Bu noktada DPF temizlenemeyeceği için değiştirilmesi gerekir.

Kilometre Rejenerasyonu
Bu rejenerasyon yöntemi, seyahat mesafesine bağlıdır. DPF’in sağlıksız düzeydeki doygunluğun aşılmasını önler. Doldurma seviyesine bakılmaksızın E.C.U. son 750 – 1000 km herhangi bir yenilenme etkinleştirilmediğinde aktif rejenerasyon otomatik olarak tetikler.
Cevapla
Beğenenler:
#33
merhaba ben partikül temizliği yaparken acil işim olduğundan dolayı aracı kapatmak zorunda kaldım ve motor arıza ışığı yandı p24A4-00-DPF uyarı lambası açık konumunda iken yapılan aşırı parkur.hatası verdi servis beyine müdahale edilmesi gerekiyor bir beyinciye gidecek dedi ne yapabilirim
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Dizel partikül filtre (DPF), Dizel partikül filtre (DPF) İncelemesi, Dizel partikül filtre (DPF) Videosu, Dizel partikül filtre (DPF) Online izle, Dizel partikül filtre (DPF) Fotoğrafı, Dizel partikül filtre (DPF) Yorumu, Dizel partikül filtre (DPF) Hakkında, Dizel partikül filtre (DPF) Nedir, Dizel partikül filtre (DPF) Açıklaması, Dizel partikül filtre (DPF) Oyunu, Dizel partikül filtre (DPF) Fiyatı


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Fiat Egea Dizel Motor Seçenekleri EgeaClub 4 8,691 27-11-2015, Saat: 17:58
Son Yorum: EgeaClub
  Fiat Egea Dizel İçin Motor Yağı EgeaClub 0 7,132 02-11-2015, Saat: 21:56
Son Yorum: EgeaClub

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi