Yorumları: 65
Konuları: 1
Kayıt Tarihi: 16-11-2018
Teşekkür Puanı:
0
Ad Soyad: Yahya YILDIZ
Yaşadığı Yer: (42) Konya
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Dct-Otomatik Lounge Plus (StationWagon)
Araç Model Yılı: 2017
Beğenenler: 0
2 Mesajına 2 beğeni geldi.
Bende kısa tecrübelerimi aktarayım. aracımda adaptif hız kontrol var. Uzun yolda denedim. öncelikle sadece hız sabitlemede rampalarda hiç hızdan düştüğüne rastlamadım gerçi dizel torku yüksek bir aracı o denli zorlayacak bir rampaya denk gelmedim belkide. ama adaptif açıkken biliyorsunuz öndeki araca göre neredeyse 30 km/h hıza kadar fren yapıp yavaşlayabiliyor. bu durumda vites değiştirmeleri yapıyor. ve tekrar sollamada önü açıldığında sabitlemiş olduğum hıza vites değiştirerek ulaşıyor.
Diğer bir örnek abartı bir iniş ile karşılaştığı zaman araç sabitlenmiş hızı korumak için önce vites düşürüp motor freni ile hızı korumaya çalışıyor. olmazsa fren yapıyor. bu durumda da vites değiştirmelerde bir problem yok. özet olarak araçta hız sabitleme konusunda vites değiştirme ile ilgili bir problem yaşadığını görmedim.
Yorumları: 1,151
Konuları: 34
Kayıt Tarihi: 12-05-2016
Teşekkür Puanı:
32
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Dct-Otomatik Lounge Plus (StationWagon)
Araç Km Bilgisi: -
Beğenenler: 0
4 Mesajına 3 beğeni geldi.
16-11-2018, Saat: 10:57
(Son Düzenleme: 16-11-2018, Saat: 11:17, Düzenleyen: baba_yaga.)
Araç manuel ise araç vites düşürmez yada yükseltmez. Yorum yapan arkadaşın aracı manuel. Kendi aracı bazında konuştuğu düşünülürse kesinlikle doğru söylüyor. Girilen Set değeri motor yazılım değerleri sınırlarında değilse araç CC den bile çıkarabilir. Siz uygun vitesi ayarlayarak tekrar SET edersiniz.
Tam manası ile CC otomatik araçlarda etkin çalışır çünkü vites artırma ve düşürme yapar. Bunu basit bir hidrolik pompa vasıtsıyla yapıyor. Ancak CC de fren yapılamadığı için vites düşürerek motor freni uygulanarak Set değerinden sapması azaltılır. Ancak yeterli gelmez.
ACC de ise fren pompasının basıncı artırılarak fren yapılır. Girilen Set değerinden daha yüksek hıza çıkmasının önüne geçilir. Ancak motor torkunun yetmediği afaki hızlarda çıkabildiği en yakın değerde aracı tutmaya çalışır.
Yorumları: 7
Konuları: 0
Kayıt Tarihi: 17-03-2017
Ad Soyad: ****
Yaşadığı Yer: (26) Eskişehir
Araç Bilgileri: 1.3 Multijet E5+ 95 HP 5 İleri Manuel Easy (Sedan)
Araç Model Yılı: 2015
Araç Km Bilgisi: 25000
Plaka: 26 AAP 336
Beğenenler: 0
0 Mesajına 0 beğeni geldi.
söz konusu araç otomatik ama
Yorumları: 1,151
Konuları: 34
Kayıt Tarihi: 12-05-2016
Teşekkür Puanı:
32
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Dct-Otomatik Lounge Plus (StationWagon)
Araç Km Bilgisi: -
Beğenenler: 0
4 Mesajına 3 beğeni geldi.
17-11-2018, Saat: 11:59
(Son Düzenleme: 17-11-2018, Saat: 12:00, Düzenleyen: baba_yaga.)
o tamam da cevabım o araca yönelik değil. dikkat edilirse manuel araçtan bahsettim ayrıca konu bütünlüğü bazında bakılırsa Livaneli arkadaşın söylemine istinaden yazdım. Kendi aracı hakkında viteş düşürmez diye kast ettiğini düşünerek. Aracı 1,4 .
Yorumları: 7
Konuları: 2
Kayıt Tarihi: 14-11-2018
Teşekkür Puanı:
0
Ad Soyad: cemil
Yaşadığı Yer: (42) Konya
Araç Bilgileri: 1.6 Etorq E6 110 HP 6 İleri Otomatik Urban (Sedan)
Araç Model Yılı: 2017
Beğenenler: 0
0 Mesajına 0 beğeni geldi.
Bugün servise götürdüm ve bana bunun normal oluğunu hızım düştüğünde gaz pedalına yüklenip hız vermem gerektiğini söyledi. Sorun yokmuş yani