Motor Isınma Süresi

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor Isınma Süresi
#1
Merhabalar,

    Önceki aracım linea 1,6 dizeldi. şuan araçta 1 derece dış sıcaklıkta daha 1 km gitmeden 2 diş hararet göstermesine ragmen gayet sıcak bir hava alabiliyorum. önceki aracımda 4-5 km gitmeden hafif bir sıcaklık bile almak mümkün olmuyordu. hararet normal seviyesine gelmeden sıcak bir hava almak mümkün olmuyordu. Normal bir durummudur? fikirleriniz nelerdir?
Cevapla
Beğenenler:
#2
(19-11-2018, Saat: 10:22)Yahyayıldız yazdı: Merhabalar,

    Önceki aracım linea 1,6 dizeldi. şuan araçta 1 derece dış sıcaklıkta daha 1 km gitmeden 2 diş hararet göstermesine ragmen gayet sıcak bir hava alabiliyorum. önceki aracımda 4-5 km gitmeden hafif bir sıcaklık bile almak mümkün olmuyordu. hararet normal seviyesine gelmeden sıcak bir hava almak mümkün olmuyordu. Normal bir durummudur? fikirleriniz nelerdir?

Normal bir durum. Bu konuyla ilgili daha önce @baba_yaga açıklama yapmıştı diye hatırlıyorum.
Sosyal Medya Hesaplarımız
[Resim: facebook-color.png] [Resim: instagram-color.png] [Resim: twitter-color.png] [Resim: youtube-color.png]
www
Cevapla
Beğenenler:
#3
(19-11-2018, Saat: 10:55)fiategea yazdı:
(19-11-2018, Saat: 10:22)Yahyayıldız yazdı: Merhabalar,

    Önceki aracım linea 1,6 dizeldi. şuan araçta 1 derece dış sıcaklıkta daha 1 km gitmeden 2 diş hararet göstermesine ragmen gayet sıcak bir hava alabiliyorum. önceki aracımda 4-5 km gitmeden hafif bir sıcaklık bile almak mümkün olmuyordu. hararet normal seviyesine gelmeden sıcak bir hava almak mümkün olmuyordu. Normal bir durummudur? fikirleriniz nelerdir?

Normal bir durum. Bu konuyla ilgili daha önce @baba_yaga açıklama yapmıştı diye hatırlıyorum.
Bu gerçekten bu arabada hayran olduğum birşey ne yapmışlarsa iyi yapmışlar.... Daha önce işe 500mt kala isiniyordu araba

MI 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
Beğenenler:
#4
EGEA 1,6 dizeller EURO6 motora sahipler. Linea yada Bravo ise EURO5 motorlardı. Bu araçlarda çift EGR var. Biri Alçak basın diğeri yüksek basınç. EURO5 motorlarda sadece bir EGR vardı. Euro 6 motor ile Euro 5 motor arasında her ne kadar ikisi de 1,6 da olsa ciddi farklar var. Bu farklılıklar emisyonu düşürmeye yönelik farklar.

Emisyon değerleri soğuk motor da bir hayli fazladır. Yani motor soğuk iken çok fazla zehirli gaz salınımı mevcut. Bu sebepten motorun kısa sürede ısınması gerekiyor. Euro 6 motorda çift EGR olması hemde araç ilk çalışma esnasında yazılımsal olarak bir hayli zengin karışım yapması sonucunda araç hemen ısınmaya başlıyor. Hemen ısınması demek doğaya gönderilen zehirli gazların azaltması demek. Motorun ısınması da motor suyunun kısa sürede ısınması demektir. Kalorifer sistemi de motor suyu sıcaklığını baz alarak çalışacağından aracınız daha kısa sürede sıcak hava verebiliyor.

Aslında motorun çabucak ısıtılmasının amacı emisyonu düşürmek ancak bunu bir sonucu olarak siz daha iyi bir iklimlendirme sağlıyorsunuz.
Cevapla
Beğenenler:
#5
(19-11-2018, Saat: 14:32)baba_yaga yazdı: EGEA 1,6 dizeller EURO6 motora sahipler. Linea yada Bravo ise EURO5 motorlardı. Bu araçlarda çift EGR var. Biri Alçak basın diğeri yüksek basınç. EURO5 motorlarda sadece bir EGR vardı. Euro 6 motor ile Euro 5 motor arasında her ne kadar ikisi de 1,6 da olsa ciddi farklar var. Bu farklılıklar emisyonu düşürmeye yönelik farklar.

Emisyon değerleri soğuk motor da bir hayli fazladır. Yani motor soğuk iken çok fazla zehirli gaz salınımı mevcut. Bu sebepten motorun kısa sürede ısınması gerekiyor. Euro 6 motorda çift EGR olması hemde araç ilk çalışma esnasında yazılımsal olarak bir hayli zengin karışım yapması sonucunda araç hemen ısınmaya başlıyor. Hemen ısınması demek  doğaya gönderilen zehirli gazların azaltması demek. Motorun ısınması da motor suyunun kısa sürede ısınması demektir. Kalorifer sistemi de motor suyu sıcaklığını baz alarak çalışacağından aracınız daha kısa sürede sıcak hava verebiliyor.

Aslında motorun çabucak ısıtılmasının amacı emisyonu düşürmek ancak bunu bir sonucu olarak siz daha iyi bir iklimlendirme sağlıyorsunuz.

teşekkür ederim. gayet teknik ve tatmin edici bir cevap olmuş. elinize sağlık.
Cevapla
Beğenenler:
#6
yukarıda ki konuyu okuyunca kafama takılan bir soru oluştu, ben nispeten ılık bir bölgede yaşıyorum, yukarıda ki açıklamalara göre benim aracım geç mi ısınıyor acaba?
yani şöyle ki; sabah +9 derece sıcaklıkta aracı biraz rölantide bekletip yol almaya başladıktan 4-5 km  sonra hararet göstergesi 2 kademe oluyor?

acaba bir sıkıntının işaretçisi midir?
Cevapla
Beğenenler:
#7
(19-11-2018, Saat: 16:06)izzettaban yazdı: yukarıda ki konuyu okuyunca kafama takılan bir soru oluştu, ben nispeten ılık bir bölgede yaşıyorum, yukarıda ki açıklamalara göre benim aracım geç mi ısınıyor acaba?
yani şöyle ki; sabah +9 derece sıcaklıkta aracı biraz rölantide bekletip yol almaya başladıktan 4-5 km  sonra hararet göstergesi 2 kademe oluyor?

acaba bir sıkıntının işaretçisi midir?

Değil o ibre sıcaklık belli bir noktaya gelince kademe kademe yükselir. Araç ilk çalıştığında sabahları 1-2 dk rölantide çalışmalı.
Cevapla
Beğenenler:
#8
Motorun geç/erken ısınmasının motor yağı markasıyla bir ilgisi var mı? Geçen yıl aracıma ilk bakımında Opar yağ konuldu ama araç 5 dk rölantide çalışmasına rağmen kalorifer sıcaklık vermiyor (genelde dış hava sıcaklığı 0 ila +5 arası). Daha kaliteli bir yağda durum farkeder mi?
Cevapla
Beğenenler:
#9
(19-11-2018, Saat: 14:32)baba_yaga yazdı: EGEA 1,6 dizeller EURO6 motora sahipler. Linea yada Bravo ise EURO5 motorlardı. Bu araçlarda çift EGR var. Biri Alçak basın diğeri yüksek basınç. EURO5 motorlarda sadece bir EGR vardı. Euro 6 motor ile Euro 5 motor arasında her ne kadar ikisi de 1,6 da olsa ciddi farklar var. Bu farklılıklar emisyonu düşürmeye yönelik farklar.

Emisyon değerleri soğuk motor da bir hayli fazladır. Yani motor soğuk iken çok fazla zehirli gaz salınımı mevcut. Bu sebepten motorun kısa sürede ısınması gerekiyor. Euro 6 motorda çift EGR olması hemde araç ilk çalışma esnasında yazılımsal olarak bir hayli zengin karışım yapması sonucunda araç hemen ısınmaya başlıyor. Hemen ısınması demek doğaya gönderilen zehirli gazların azaltması demek. Motorun ısınması da motor suyunun kısa sürede ısınması demektir. Kalorifer sistemi de motor suyu sıcaklığını baz alarak çalışacağından aracınız daha kısa sürede sıcak hava verebiliyor.

Aslında motorun çabucak ısıtılmasının amacı emisyonu düşürmek ancak bunu bir sonucu olarak siz daha iyi bir iklimlendirme sağlıyorsunuz.

Benim araç Euro5, motor mu Euro 6 motor mu nerden anlarım? Ben Euro 6 motor diye biliyorum, 2019 haziran çıkışlı, led gündüz farlı, 7 inch ekranlı, 1.3 Urban Plus Sedan.
İlk 10 bin için servise götürdüm, faturada Euro5 diye geçmiş, sonradan fark ettim sormadım servise de.
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Motor Isınma Süresi, Motor Isınma Süresi İncelemesi, Motor Isınma Süresi Videosu, Motor Isınma Süresi Online izle, Motor Isınma Süresi Fotoğrafı, Motor Isınma Süresi Yorumu, Motor Isınma Süresi Hakkında, Motor Isınma Süresi Nedir, Motor Isınma Süresi Açıklaması, Motor Isınma Süresi Oyunu, Motor Isınma Süresi Fiyatı


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  1.3 Multijet motor soğuk iken tekleme yavuzgulsun 15 3,559 30-10-2024, Saat: 20:18
Son Yorum: denizci
  1.4 motor hava filtresi kazanı sabitleme civatası sd3410 0 15 16-10-2024, Saat: 21:10
Son Yorum: sd3410
  oksijen sensörü temizliği sonrası motor hataları rapstar_bg 2 21 23-07-2024, Saat: 00:34
Son Yorum: s4h1n91
  Motor Takozu İbrahim01 1 24 18-07-2024, Saat: 13:15
Son Yorum: s4h1n91
  Motor Yağı Tüm Modeller Caner K. 21 7,072 10-03-2024, Saat: 21:53
Son Yorum: Ferhat3327

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi