Kartaş Servis Ve Trim işçiliğini takdir ettiğim Murat Usta. Ben Elektrik ve Trimciye önem veririm ve Kartaşdan bu konuda çok memnunum.
SP100 Malzemeler
Sökülen Kapı Paneli kapının ham hali. Çok güzel bir şekilde teker teker bantlamışlar kabloları ve bunların saca değip zırıltı yapmaması için klipsler kullanmışlar. Çok başarılı. SEAT LEON videosunu başka bir konuda paylaşmıştım berbattı).(https://www.youtube.com/watch?v=fa-vT2Rb...sFM_9RRZ7Q)
Gürültü yalıtımında yapılması gereken kapıda oluşacak vibrasyonu ve sesi sönümlemek bunun için en iyi en kaliteli malzeme SP100dür. M2 de 3,7 kg bir ağırlığı vardır. Baştan söyleyeyim bitüself olur mu diye sormayın. Olmaz çünkü hepiniz görmüşsünüzdür bitüself m2 yoğunluğu 1 kg dahi yoktur. Bende kapının kordon kısmının altında kalacak şekilde saca ısıtarak yapıştırdım.
*
Saç işi bittikten sonra aşırı olmamakla beraber bazı araçlarda mesele olan trim sesi konusuna geldik. Kapının içi ve kablolamaları çok iyi demiştim. Bana göre bazı seslerin sebebi kapı paneli. Sert Plastik olduğu için SP100 de vibrasyon emici özelliği olması sebebiyle kapı panelinde yüzey alanı geniş olan plastik aksama Sp100 ısıtılarak yapıştırıldı. Eğer yalıtım yapılacaksa bu adım hayati önemli kesinlikle atlanmamalı. Orta da bir tane sünger var onu da FİAT koymuş. Küçük gibi görmeyin işe yarıyor. Resimde parlama olmuş SP100 gri parlayan yerler.
Şimdi de işin makyajına mı dersiniz yoksa*ekmek kadayıfının kaymak kısmı mı dersiniz ne dersiniz bilmem ama ses yutumu kısmına geldik. Tüm kapı paneli SP200 ile kaplanacak.*SP200 *çok iyi bir ses yutucudur.
(Deney: Cep telefonlarınız da son ses bir müzik açıp SP200 üstüne koyun sesin neredeyse %70-80 arasında kısıldığını göreceksiniz.)(Aynı testi bir de piyasa da FİREX adı altında satılan malzeme ile de yapın sesi kesmediğini hemen göreceksiniz, amacı ısı yalıtımıdır. Birisi açık hücreli biri kapalı hücrelidir.) Çok ince işçilik gerektiren bir yer. Ama zorunlu değil. Buraya kadar yaptıklarınız ile zırıltılar büyük olasılıkla*kesilmiştir. Bu kısmı*yaparsanız rahat 1 segment yukarı çıkarsınız.
Sonuç: İşlemleri yapmadan önce bir Mercedes Bayisine gidin. Önce aracınızın( bu arada ben kapıların işçiliğini baya beğendim)*kapılarını açıp kapatın sonra C sersininkileri açıp kapatın. Sonra yukarıdaki işlemleri bitirip bu sefer önce C serisinin kapılarını açıp kapatın sonra da aracınızın. Sonrada aracınıza binin ve güzel bir müzik eşliğinde olay yerinden ayrılın. . Korkmayın müziği son ses açabilirsiniz hatta Bass en son ayara getirebilirsiniz. Çünkü kapıya vız gelir tırıs gider. Ancak bilin ki hoparlörler dayanamayacaktır benden söylemesi.**
Yukarıda size C serisi yazdım ama S serisinin kapısı kadar basarılı oldu.
2016 MERCEDES S SERİSİ KAPI PANELİ