From the earliest development stage, the aerodynamic performance of every vehicle profile is measured, optimized, tested and certified in the world-class, full-scale, aerodynamic wind tunnels of the Group. Due to a combination of honed surfacing and aero-enhancing application, the Alfa Romeo Giulia delivers a drag coefficient of 0.25, Alfa Romeo Stelvio a value of 0.30 and Maserati Levante a value of 0.31. The new Fiat Tipo hatchback and station wagon versions deliver a drag coefficient of 0.29. Achieving this aerodynamic performance was heavily dependent on the virtual simulation capabilities of the Product Engineering organization.
Kaynak:reports2016.fcagroup
Teşekkürler bilgi için. Detay verilmemiş, genelde en iyi değerler verildiği için AGS'li versiyona ait olabilir.
Bu saydıklarınız arasında ağırlık farkının performansa etkisinin büyük olacağını düşünüyorum. Ancak urban ile lounge arasında çok ciddi ağırlık farkı olacağını düşünmüyorum. Ancak fazladan yalıtımın bu farkı daha da açacağından bunu da göz önünde bulundurduğumuzda bir fark olacağı kesin.
Motor haritalaması ülkeler arasında farklılık gösterebilir ama iç pazarda bunun olacağını bende sanmıyorum.
(17-10-2018, Saat: 08:45)baba_yaga yazdı: [ -> ] (17-10-2018, Saat: 08:17)halisyalcinkaya yazdı: [ -> ]180-200 Kg civarında ağırlık farkı vardı hatırladığım.
O kadar değil
Sedan:1295kg
SW:1350kg
Ancak performans farkı gerçekten hissedilir düzeyde. Sadece buda değil Sw dikkat ederek 6,6 lt yakarken Sedan da hiç dikkat etmeden bir hayli abanarak 6,5 lt yakıt sarfiyatı elde ettim.
Benim ruhsatta Net Ağırlığı 1496kg yazıyor. 1350kg dediğiniz farklı bir ağırlık hesabı mı hangisi doğru
ben değerleri FİAT kendi sitesinden aldım.
(18-10-2018, Saat: 20:26)baba_yaga yazdı: [ -> ]ben değerleri FİAT kendi sitesinden aldım.
sizin verdiğiniz değerlerin veya bilgilerin mutlaka daha önceden araştırılmış bilgiler ve değerler olduğunu bildiğim için baz aldım, katkınız yadsınamaz...
arkadaslar 1.6 mjet hb olarak 320 torkun etkısını 2000 d/d uzerınde tamamıyla hıssedıyorsunuz ara hızlanmalar özellıkle ılk 3 vıtestekı 30-80 60-100 80-120km/s hızlanmalar 2.0 atmosferık benzınlı motorlar kadar iyi. 190km'ye kadar soluksuz bır hızlanma mevcut ardından yol egımınıne baglı olarak hızlanma yavaslıyor top speed denemelerımde duzde 215 hafıf egımde 220 bandında hızlar gordum tabı bu hızlarda cıty modunda kullanmayın ve ruzgar sesı oldukca alıyor motor devrı 220de 4000 d/d cıvarında oluyor. 6.vıtes yakıt tuketımıne katkısı için oldukca uzun tutulmuş.
Makyajlı kasa ile 1.6 Multijet final yazılımı ile geliyor. Motorun karakteri çok daha iyi hal alıyor. Maksimum tork 1500 devir/dak çekilmiş. Çok daha atak bir motor.
Ben de 1.6 Multijet +dct lounge sedan ile tanıştım egea ile daha önceden 1.5 DCI 110 HP EDC Fluence kullandım Egea ile daha 1000 km olmadı ama fikir sahibi olmama yetti
1.5 DCI fena değildi ama hızı, atikliği, gücü egeada sonuna kadar hissediyorum düşük viteste biraz gaza oturunca direksiyonun başına buyruk hareketi ve zaptetme çabası şahlanan ata biniyor hissi yaşatıyor. Fluence ile asla bu ivmeyi yaşamadım. Vites kıyası ise edc ilk kalkışda yokuşta cebelleştiriyordu. Dct de EDC gibi ama saçmalamayandan
Yakıt tüketimi olarak sakin kullanım denemeye çalışıyorum ama yolda sabit hızla 90 -110 arası giderken inanılmaz canım sıkılıyor. Araç resmen sol şerit boş akalım diye tahrik ediyor ve baştan çıkarmayı başarıyor 2 bin devirden sonra canavar dişlerini çıkarıyor. Acil yetişmem gereken yolda ortalama 140 -190 arası yolculuğu 6.3 ile yaptım. Yol tutuşu da ne iyi ne kötü, henüz zorlamadım ama niyetim de yok , virajlarda gaza basarak çıkmak isteyen 4 çeker subaruya binsin tüm iki çekerler eninde sonunda aynı ya kafadan ya arkadan salar zorlanırsa
Yalıtımı tahmin ettiğinden iyi , malzeme kalitesi orta diyebilirim ama aracın fiyatına göre olduğunu kabullenmek gerekir. Şimdilik izlenimlerim bu yönde
GM 8 d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi