17-10-2018, Saat: 10:29
17-10-2018, Saat: 12:14
(17-10-2018, Saat: 10:29)SiLGEC yazdı: [ -> ]Bu kadar fark yaratır mı bir fikir yürütmek zor fakat sedan araçların hava sürtünme katsayıları diğerlerine göre genellikle daha düşüktür.Tam tersi hocam sedan araçlarda rüzgar arka kısımdan bagaja basar ve lastik direncini artırır hb ve station vagonlarda bu olmaz ancak başka etkenler varsa bilmiyorum.
SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
17-10-2018, Saat: 12:28
Bilmiyorsanız tam tersi diye iddia etmeyin.
17-10-2018, Saat: 14:15
(17-10-2018, Saat: 12:28)SiLGEC yazdı: [ -> ]Bilmiyorsanız tam tersi diye iddia etmeyin.Başka etken varsa bilmiyorum dedim. Ama bagaj kısmı için böyledir. Agresifliğe gerek yok farklı bilgi varsa dinleriz.
SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
17-10-2018, Saat: 14:39
HB/SW da aerodinamik yapıyı iyileştirici bir sürü detay var. Bunları detaylıca yazmıştım ön tampon, taban bakalitleri ve arka camın kenarındaki ve üstündeki spoilllerlar.
Egea Sedan/Hb ve SW aerodinamik coefficent değerleri aynıdır.
Ben farkın bundan olmadığına kesin eminim.
Egea Sedan/Hb ve SW aerodinamik coefficent değerleri aynıdır.
Ben farkın bundan olmadığına kesin eminim.
17-10-2018, Saat: 14:52
(17-10-2018, Saat: 14:15)pashcat yazdı: [ -> ]Sedanın arkası basar demek tamamen yanlış. Aerodinamizm öğrenmek için uçak kanatlarını inceleyin, benzer profili otomobillerde de göreceksiniz.(17-10-2018, Saat: 12:28)SiLGEC yazdı: [ -> ]Bilmiyorsanız tam tersi diye iddia etmeyin.Başka etken varsa bilmiyorum dedim. Ama bagaj kısmı için böyledir. Agresifliğe gerek yok farklı bilgi varsa dinleriz.
SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merak ediyorsanız araç hızlandıkça neden downforce azalıyor ve araçların arkasına neden kanat takılıyor, sedanların arkasında neden silecek ve türbülans yok araştırabilirsiniz.
(17-10-2018, Saat: 14:39)baba_yaga yazdı: [ -> ]HB/SW da aerodinamik yapıyı iyileştirici bir sürü detay var. Bunları detaylıca yazmıştım ön tampon, taban bakalitleri ve arka camın kenarındaki ve üstündeki spoilllerlar.
Egea Sedan/Hb ve SW aerodinamik coefficent dağ değerleri aynıdır.
Ben farkın bundan olmadığına kesin eminim.
Evet ben de yazmıştım bu konuda. Bildiğim/hatırladığım kadarıyla aynı cd değerine sahip hb'ler eco modu olanlar ve bildiğim kadarıyla bu versiyon Türkiye'de yok.
17-10-2018, Saat: 16:04
Tamda doğru değil. Tüm hb/SW larda 0,29 değeri var. Eco versiyondaki amaç CO düşürmek burda diğer HB/SW farklı olarak ön ızgaralar active ve lastikler özel üretim. Lastiklerin co efficent drag bir etkisi olmaz. Ancak active ızgaraların bir miktar etkisi olur ancak tutup da 0,28 yada 0,30 çıkarmaz. Nitekim soğuma ihtiyacı olduğunda oda açılacaktır. Tüm Hb/SW 0.29 drag değerine sahip.
17-10-2018, Saat: 16:09
Ön ızgaranın cd'ye etkisi büyük. Active shutter'ın etkisini beklediğinizden daha fazla olduğunu düşünüyorum.
0,29 değeri active shutter ile olması lazım. Active shutter'sız resmi bir değer yok sanırım...
0,29 değeri active shutter ile olması lazım. Active shutter'sız resmi bir değer yok sanırım...
17-10-2018, Saat: 16:11
Araçların teknik verilerin Sedan 9,8 saniye de 0-100 km/h tamamlarken, SW için 10.4 saniye yazmışlar.
Hocam sizinki iddia. Ben tartışmanın gereksiz yere uzamaması adına FİAT bana gönderdiği cevabı paylaşayım.
Sayın İLKER YÜKSEL ,
Talep etmiş olduğunuz bilgiler aşağıdaki gibidir;
Sedan aracımızda ki drag coefficent değeri 0.29 'dur. Zaten normalde sedan gövde tipleri daha aerodinamiktir. Hb'lerde aynı değerlere ulaşmak için daha fazla çaba sarfetmek gerekiyor.
******Active grill sadece Avrupa'da Hb ve Sw'larda sunuluyor. Türkiye pazarında yer almiyor. Avrupada Active grill de dahil olmak üzere bir kaç opsiyonel donanım, aracın emisyon seviyesini düşürmek için kullanılıyor. ********
Led farları, gündüz farlarında ise onlar yanarken sadece arka parklar aktif oluyor,
Saygılarımızla.
Hocam sizinki iddia. Ben tartışmanın gereksiz yere uzamaması adına FİAT bana gönderdiği cevabı paylaşayım.
Sayın İLKER YÜKSEL ,
Talep etmiş olduğunuz bilgiler aşağıdaki gibidir;
Sedan aracımızda ki drag coefficent değeri 0.29 'dur. Zaten normalde sedan gövde tipleri daha aerodinamiktir. Hb'lerde aynı değerlere ulaşmak için daha fazla çaba sarfetmek gerekiyor.
******Active grill sadece Avrupa'da Hb ve Sw'larda sunuluyor. Türkiye pazarında yer almiyor. Avrupada Active grill de dahil olmak üzere bir kaç opsiyonel donanım, aracın emisyon seviyesini düşürmek için kullanılıyor. ********
Led farları, gündüz farlarında ise onlar yanarken sadece arka parklar aktif oluyor,
Saygılarımızla.
18-10-2018, Saat: 10:08
İyileştirmeler var fakat AGS olmadan sedan ile aynı cd değeri olduğunu düşünmüyorum. HB ve SW'un cd değerleriyle ilgili resmi bir yazı da bulamadım.
Aynı şeyden bahsediyoruz aslında. AGS ile hem cd değeri hem de yakıt sarfiyatı düzenleniyor. Fiat'ın basın bildirisindeki yazı:
"The ECO version incorporates an aerodynamic pack that includes Active Grille Shutter (AGS), which adjusts the air flow to the cooling system by opening and closing the front grille, thereby also keeping the engine at the correct operating temperature. Furthermore, the restriction of air flow reduces aerodynamic drag, which has a positive effect on fuel consumption."
Asıl konuya dönersek;
Aracın performansı boş-dolu depo (45 lt) arasında bile değişiyor. 55 kg ağırlık farkı da performanstaki farkı hissettirecektir.
Katalogtaki ağırlıkların hangi paket için olduğu belirtilmemiş. Kullandığınız Urban sedan ve Lounge plus SW arasındaki fark paket farkından 55 kg'dan daha fazla olabilir.
Performansı etkileyebilecek durumlar:
1) Ağırlık farkı
2) cd farkı
3) İhtimal vermiyorum fakat motor haritası farkı.
0,6 sn fark için yeterli bir sebep bence
Aynı şeyden bahsediyoruz aslında. AGS ile hem cd değeri hem de yakıt sarfiyatı düzenleniyor. Fiat'ın basın bildirisindeki yazı:
"The ECO version incorporates an aerodynamic pack that includes Active Grille Shutter (AGS), which adjusts the air flow to the cooling system by opening and closing the front grille, thereby also keeping the engine at the correct operating temperature. Furthermore, the restriction of air flow reduces aerodynamic drag, which has a positive effect on fuel consumption."
Asıl konuya dönersek;
Aracın performansı boş-dolu depo (45 lt) arasında bile değişiyor. 55 kg ağırlık farkı da performanstaki farkı hissettirecektir.
Katalogtaki ağırlıkların hangi paket için olduğu belirtilmemiş. Kullandığınız Urban sedan ve Lounge plus SW arasındaki fark paket farkından 55 kg'dan daha fazla olabilir.
Performansı etkileyebilecek durumlar:
1) Ağırlık farkı
2) cd farkı
3) İhtimal vermiyorum fakat motor haritası farkı.
0,6 sn fark için yeterli bir sebep bence
