30/10/2018
"BEN KONUDAN UZAK BİR İNSAN DEĞİLİM DOĞUŞ OTO'DA 7 YIL ÖNCE ATÖLYE YETKİLİ YARDIMCILIĞI GÖREVİNDE BULUNDUM BELKİ 100 DEN FAZLA DSG ARIZASI İLE KARŞILAŞTIM, HİÇBİRİNDE DOĞUŞ OTOMOTİV MÜŞTERİDEN KULLANICI HATASI ADI ALTINDA (ARAÇTA MODİFİKASYON VE BAKIM DÜZENSİZLİĞİ YOKSA) PARA İSTEMEMİŞTİR. HATTA 5 YILLIK ARAÇLARDA BİLE İYİ NİYET KAPSAMINDA İŞLEM YAPMIŞTIR. "
02/11/2018
"Audi mahkeme konularina girmiyorum cunku dogus araba degistirmeyi yada iadeyi pat diye kabul etmiyor, tuketici haklari 3 defa ayni parca bozulursa degisimi garantiliyor fakat mahkeme sureci ile dogus 2 sene isi uzatmaktadir ve alehine sonuclanacagini bastan bilir. bazi araclarda once kavrama sonra mekatronik sonra tekrar kavrama gibi arizalar olustu hatta mekatronik hareket halinde ariza verirse vites degisim catallarini egip buker bu sebepten tamir etmezdi komple sanzuman takardi guncel hali nedir bilmiyorum.
Konu araç değişimi değil şanzıman kaynaklı hatanın ücretsiz çözümü. Ben araç değişiminden bahsetmedim. 30/10/2018 tarihindeki Doğuş sevecen çözüm odaklı bir yaklaşımda iken 02/11/2018 tarihindeki Doğuş bir hayli despot ve zamana oynayan bir kişiliğe bürünmüş.
FPT C635 DDCT (350 NM Tork dayanıklı) adı altındaki şanzıman FCA grubu içerisindeki tüm araçlarda kullanılmakta olup, yıllara göre yada firma anlaşmalarına göre çok da küçük parçalarda değişik olabilir.(KARTAŞ Sedat beye göre de böyle bir şey yok) Ancak bu kesinlikle aynı tipte motor veya şanzımanda performans veya kalite farkı oluşturmaz. Onu yapmak için milyon euro testleri tekrarlamak lazımdır. Sonuçta "makine muhendisi hayati sanayide gecmis kendine ait mercedes benz ve bmw servisi bulunan, bu is ile ilgili belli basli firmalarin ssh bolumlerinde yetkililik yapmis is makineleri ve hidrolik ve pompa konusunda sonradan uzmanlasmis biri" olarak bunu da yakından bildiğinizi tahmin ediyorum. 2011-2013 yıllarındaki mekatronik arızası hem Audi hemde Vw de vardı. Ayrıca W205 kodllu C200d de büyük motor arızalarında 3 katı kadar fazla para ödememek adına Renault motor bloğu takanlarda olduğunu biliyorsunuzdur. Demek ki fiyat fayda ve kalite olarak değişen pek bir durum yokmuş. Zaten olsa da bunu hiçbir araştırma yapmadan çıplak gözle tespit edemezsiniz. Nitekim VW emisyon skandalında motor yazılımlarının dahi aynı olduğunu çok yakından gördük.
Bu algı zamanında Doblo ile Combi arasında vardı. Aynı araç olmalarına rağmen Combi daha kalitelidir algısı Marka logosuna bakarak oluşmuş bir durumdur.
"Bana kalirsa fiatta da benzer olaylar duyacaksiniz. Alfa yilda 1.000 veya daha altinda adet satilirken egea 20.000 adetler satiyor. Bunu da dikkate alirsaniz daha dogru bir yaklasim olacaktir."
İnsanlar bir sorun ile karşılaştımı bunu genele yayma eğilimi içerisinde oluyor. Bana kalırsa demek bu kadar parlak geçmişi ve deneyimi olan birisi için hava da bir cümle gibi duruyor. Sizden kesinlikle böyle olacaktır yada olmayacaktır diye bir demeç duymak isterdim. Nitekim bu bilgi birikimine sahipmişsiniz. 2010 yılında FİAT BRAVO formunda tüm digital klimalarda klepe motor arızası olduğunu bunun kesinlikle kronik olduğunu ilk söyleyen bendim Bravo formunda aynı nickle araştırırsanız karşınıza çıkacaktır. Ogün için arızalı dediğim durum için bugün 200 kişi toplu yazışma yaparak Fiattan sorunun çözümünü istemiştir. Yani zaman beni haklı çıkarmıştı.
Şahsen ben bugün bu şanzımanda kesinlikle kronik bir hata olmadığını, sanzımanın çok sağlam olduğunu oluşacak arızanında araca has olduğunu net bir şekilde söylüyorum. Zaman sizi mi beni mi haklı çıkaracak göreceğiz. Gerek deneyim gerekse de teknik anlamda araştırmalarım sonucunda bu durumu net bir şekilde dile getiriyorum.
Tabi bu demek değildir ki hiçbirinde hata çıkmayacak sonuçta bir sürü malzemeden oluşmakta küçük bir malzeme defosu tüm sistemi yakından etkileyecektir. Ama araca has bir durum olarak kalacaktır. Hiçbir şartta bir DSG gibi korku oluşturmayacaktır. Alfanın az satması sadece ülkemiz için bir kıstastır ancak tüm dünyaya araç satan küresel bir firmadan bahsediyoruz. Şanzıman Alfa da Dodge da Fiat ve JEEP de kullanılmış binlerce adet satmıştır. Nitekim belli bir dönemde üretilen DSG gibi büyük bir problemi olmuş olsaydı hemen yayılırdı.
Karşımdakinin kendini ne kadar övdüğünün, kendini nasıl gösterdiğinin benim açımdan hiç önemli değildir. Ben doğru bildiğimi, tespitlerimi objektiflikle söyledim. Her zamanda söylerim. Bunu yazmamdaki amaçta bu şanzıman nasıl daha düzgün kullanılması gerektiğini aktarmaktı.
Nitekim siz ahkam kesmek diye algılamışsınız.
Kartaş konusu açılmışken Servis Müdürü Sedat beyi tanırsınız nitekim benim sizin sürüş tarzınızı sormam yerine siz DCT nasıl bir sanzıman olduğunu ve TCT ile DCT arasında kalite farkı olup olmadığını sorun nitekim size verilecek cevaplar sizi pek tatmin etmeyecektir.
Yukarıda yazdığım gibi başta amacım ahkam kesmek değildi. Ancak şimdi açıkça size meydan okuyorum. Hodri meydan bu kadar geçmişiniz varken sizinle Egea konusunda teknik olarak her bir detayı en ince ayrıntısına kadar tartışmaya hazırım.
Sonuç olarak aracınızı yaptırmanıza sevindim ancak ben hala bu arızanın neden kaynaklandığını bir DCT sahip olmam sebebiyle merak ediyorum. Konuyu karşı taraf ile de konuşarak herbir detayına kadar araştırıp buradan arkadaşlara detaylı bilgi vereceğim.
Not: Her türlü cevaba karşı cevap hakkımı saklı tutuyorum.