Taban altına sıkacağım malzeme: TEROSON WT R2000 BK AQU Bu oem bir malzemedir. Bundan yaklaşık olarak çamurluklarda dahil 12 kutu uygulanmalıdır.
Yaptığım çalışma sonucu ve proje aşamasında gördümkü Egeada yalıtıma gerçekten çalışılmış ancak B+ veya C segment olması sebebiyle belli bir nokta bırakılmış.
İncelediğim araçların bazıların da arka pandizotun içinde yalıtım varken bazılarında yok. Bunu da Tofaşa bildirdim ve talep ettim. Yedek Parça Bölge Teknik Müdürünü de durumu anlattım ve kendisine gösterdim. Bayramdan sonra halledelim dedi. Ayrıca Sedan da bazı modellerde arka koltuk altı yalıtım malzemesi varken bazılarında yok. Bunu da bildirdim hemen tedarik edip taktılar.
Arkadaşlar öncelikle Teroson sp300 ile bagaj önemli yerlerine bu malzeme uygulanacak. Bu yoldan gelen sese en büyük darbeye indirecek ağır bir sönümleme malzemesi. Bagajda oluşan ses arka pandizotun yalıtımı olmaması sebebiyle kabine yansıyor buda yalıtılacak. Birde 3 cm yakın Bondex sünger arka çamurluğun boşluğuna konacak.
Taban altına da SP300 uygulanacak ve üzerine 1 cm kalınlığında %75 ses emiş özelliği bulunan Bondex sünger uygulanacak. Bunun işlemi de sadece yan bakalit ve koltuklar sökülecek. Koltuk sökümü dışında zor bir işçiliği yok. İlerde trim sesi de oluşturmaz. Tabandan gelen ses ve titreşimlerde %80 yakın bir iyileşme yakalanacak.
Birde SP300 malzemesi kapının iç kısmında uygulandığında aslında SP100 uygulanması lazım daha hafif bir malzeme ancak SP300 hem ağır hemde daha iyi ses sönümlüyor. Bu tercihe kalmış. Kapınız baya bir ağırlaşacak.
Bu işlemi tamamladığımda uygulanması gereken yerleri de fotoğraflayacağım.
Bu işlemler bittiğinde D segment üzeri bir sessizliğe ulaşacağımı hesaplıyorum.
Saygılar.