(17-06-2016, Saat: 15:55)EYK50 yazdı:(17-06-2016, Saat: 10:49)strk92 yazdı: İspat yükü
MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
resmi gazetede yer alan tüketici hakları kanunundan alıntıdır. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm bu da ilgili kanunnamenin linkidir. saygılarımla
Burada 6 ay yazıyor ama dikkat ederseniz malın ayıp niteliğinden bahsediyor yani ayıplı mal olmasın için belli nitelikler vardır o niteliklere uyuyor mu araç uyuyorsa zaten değişilir. Yani ayıp niteliğinden kastım şu araba da boyada motor da bi sıkıntı varsa zaten değişir bu. Ama küçük bi parçanın yapışkanın da oluşan sıkıntı ayıplı araç niteliğine gireceğini sanmıyorum. Yani resmi yazılar da direk okuduğumuz gibi anlama olayı yok bir kelime bütün metni değiştirir. Bundan dolayı nitelik önemli burada. Ha deseydi ki ilk altı ay içinde mal da oluşan herşey ayıptır değişim gerektirir tamam haklısın ama diyor ki altı ay için de olan şey satıcının kanıtı ve olayın ( arızanın ) ne nitelik de olduğuna bağlıdır diyor. Ha ben burda fiatı şunu bunu savunmuyorum gerçek doğru neyse onu savunuyorum. İyi forumlar
Ayıplı mal
MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.arkadaşlar amacım hiç birinizle laf kavgasına girmek değildir. amacım sizin daha iyi bilgilenmenizi sağlayarak yarın bir gün başınıza bu tarz olaylar gelirse hakkınızı daha iyi arayabilmenizdir. hocam sizin dediğiniz ayıplı mal konusuna gelirsek üretici tarafından hatalı yapılan montaj da ayıplı mal kapsamına girer. madde 8 in 3. fıkrasını okursanız üretici ya da servis tarafından yapılan montaj hataları malı ayıplı mal kapsamına sokabilir. hocam bu arada aracı bir kez servise verdim güvenip illa ki değişim istememin sebebi serviste aracımdaki sorunu çözüp yerine daha başka sorunlar ortaya çıkartmalarıdır.