1-Çalışma sırasında, az miktarda yağ her zaman yanar yanma odasındaki sıcak yüzeylerden buharlaşır.
2-Bir motor aşırı ısınırsa, piston segmanları aşırı ısıdan gerilmelerini kaybedebilir. Piston segmanlarının silindir duvarlarına sıkıca oturması gerekir. Motor aşırı ısınırsa, yağ tüketmeye başlayabilir, çünkü halkalar gerginliklerini kaybeder ve artık yağın yanma odasına geçmesini önleyemez.
1,4lt motor düşük hacimli atmosferik bir motor olması sebebiyle tork beygir değeri düşüktür. Bunun sonucunda da Boyuna eğimin arttığı durumlar da alt vitese ihtiyaç duyarak motor devrini yükseltiyor. Bu durumda motor güç için iyice harlanıyor bunun neticesinde de tüketim artıyor. Bunu zaten üretici biliyor ve maksimumda test ediyor sonucunda kitapçığa diyor ki bu araç bu kadar lt yağ yakar.
Buraya kadar sorun yok. Bu değerlere kadar yağ yakması normaldir.
Eğer ki değerler kitapçık değerlerinin çok üstünde ise o zaman o araçta yağ yakma problemi vardır denilir. Tabi her zaman yağ yakma da olmayabilir contalardan sızdırma da olabilir.Üretici de gereğini yapmalıdır.
EĞER
Araç LPG ise ne oluyor?
LPG ile Benzinin yanma ısıları aşağı yukarı aynıdır. Ancak Benzindeki kimyasal bileşikler motor parçaları üzerinde film oluşturur buda parçalar üzerinde ısıl deformasyonu azaltır. LPG de bu oluşmayacağı için 2. maddedeki gerginlik daha da artıyor. Buda tüketimi daha da artırabilir.
Bunlara ek olarak kişinin kullanım tarzı ile kullandığı bölgelerde Konya da kullanma ile Trabzonda kullanma arasında) değerlerde farklılık olabilir.
Arkadaşın 3 maddesine kısmı katılıyorum ancak 5 maddesinde bahsettiği motor takozları ise tamamen yanlış düşünüyor. Hatta bilmiyor. Aracın motor takozları hidroliktir. Bu malzemeler D segmentin de kullanılan bir malzemedir.