(19-08-2019, Saat: 08:39)halisyalcinkaya yazdı: Benim 2016 1.6 e-torq HB araçta 420 gram R-1234yf gaz bulunuyor. Klima gazı az basılırsa komprasör devreye girmez, çok basıldığı taktirde devreye girip çıkar sürekli.
Ancak sorun genellikle klima gazı vs den ziyade genellikle lpg sisteminde çıkıyor, şöyleki normalde klimayı açtığınız zaman motor beynine klima açıldı bilgisi gider ve devir vs ona göre ayarlanır. Lpg li araçta klima açıldığında sürekli olarak rolantiyi düzeltmek için uğraşır ve sürekli bir çıt çıt sesi ve rolanti dalgalanması oluşur.
Ben hangi sesten bahsettiklerini anlamadım. Kondensör soğutulması 2 farklı fan ayarı ile oluyor. Ondan bahsediliyor ise iç sıcaklık ile dış sıcaklık arasında çok fark var ve sağ ayna altındaki sıcaklık ölçer yüksek sıcaklık ölçüyor ise bu durumda kompresör ile sıkıştırılarak ısınan gazın kondensörde soğutulması gerek. Eğer araç önden yeteri düzeyde hava da alamaz ise kondensör önündeki fan 2. seviyeye çıkıyor ki bu durumda dizelin sesini dahi bastırıyor. Hatta trafiği inletiyor. Kondensör önünde tek büyük fan var bu da yukarıdaki şartlar oluşmuş ise sesli çalışıyor ancak bu durumda çok güzel soğutmalar elde ediliyor.
Eğer hava daha ısınırsa örneğin 49+ gelirse bu durumda o fan bile işe yaramaz hale geliyor, soğutma işlemi duruyor ve araç kondensörden sıcak havayı atamıyor çünkü dış sıcaklık ile aynı dereceye geliyor ve kondensör doyma noktasına ulaşıyor.
Şunu çok net söyleyebilirim ki araç üstündeki klima sistemi baya iyi güzel bir soğutma sunuyor.
Diğer bir konuda evet çok haklısın lpg ile birlikte rölantiyi ayarlayamıyor hatta otomatik olmasına rağmen stop ettiği dahi olabilir.