Yorumları: 1,151
Konuları: 34
Kayıt Tarihi: 12-05-2016
Teşekkür Puanı:
32
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Dct-Otomatik Lounge Plus (StationWagon)
Araç Km Bilgisi: -
Beğenenler: 0
4 Mesajına 3 beğeni geldi.
28-07-2019, Saat: 09:49
(Son Düzenleme: 28-07-2019, Saat: 09:52, Düzenleyen: baba_yaga.)
1.4 fire aşırı ısınnan bir motor. Düşük güç ve tork değerlerine sahip olması sebebiyle çoğu zaman üst devirlerde kullanım gerektiriyor bu durumda ısınma maksimum seviyeye çıkıyor. Euro 6 motor olması sebebiyle düşük emisyon için bir hayli ince bir yağ kullanıyor bunun sonucunda da yağ daha akışkan bir seviyeye geliyor. Yüksek ısı sebebiyle de iyice incelen yağ aradan sızarak yanma odasına geçiyor. Bu durumda araçta bir miktar fazla yağ tüketimi oluyor. Eğer rodaj döneminde (ortalama 2000km) araca farklı devir aralıklarında fazla abanmadan kullanılmadı Allah ne verdiyse basıldı ise yanlış rodajdan kaynaklı aradaki boşluklar daha artacak ve yağ yakma miktarı maksimum seviyeye çıkacaktır. Birde üstüne LPG takıldı ise öldürücü vuruş yapılmış oluyor.
Viscosity değeri daha yüksek bir yağ ısınma sonucu yağın daha uzun süre formunu koruyup incelmesini engelleyecek daha az yağ tüketimine sebep olacaktır. Ben incelediğimde 1,6 multijette Selenia yağın viscosity index değeri 195 iken Opar olio da bu değer 178 idi. Her ne kadar aynı üründe deseler aralarında fark vardır.
Zaten 2020 de bu atmosferik motorların yerine Euro 6/D emisyon değerleri sebebiye 1.0L (120 bg 190Nm tork ) ve 1.3L (150 bg 270Nm tork ve bu motor DCT ile) Firefly turbo motorlar satışa sunulacaktır diye düşünüyorum.