Yorumları: 1,151
Konuları: 34
Kayıt Tarihi: 12-05-2016
Teşekkür Puanı:
32
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Dct-Otomatik Lounge Plus (StationWagon)
Araç Km Bilgisi: -
Beğenenler: 0
4 Mesajına 3 beğeni geldi.
23-05-2019, Saat: 08:41
(Son Düzenleme: 23-05-2019, Saat: 08:44, Düzenleyen: baba_yaga.)
Aslında tamda öyle değil. Bunun testini yaptılar ve 308 ve Civic arkasında kaldı. Performans açısından değerlendirme yaparsak Multijet2 sınıf standartlarında performanslı bir motor. Ancak çok bariz bir üstünlüğü yok. Ayrıca tork dağıtımı konusunda geride bile. 320 NM tork çok kısa bir devir aralığında patlama şeklinde veriliyor. 300Nm tork olan diğer rakiplerde bu aralık daha uzun ve patlama şeklinde gelmiyor. Buda hem konfor hemde hızlanma sağlıyor.
Ayrıca titreşim gürültü ve yakıt tüketimi açısında da rakiplerinin gerisinde kaldı. Uzun zamandır motora çok büyük yatırım olmadı. Gürültü rölantide kabine bir hayli yansıyor. Yakıt tüketimi açısında da rakiplerinden fazla yakıyor. 1,6 multijet FPT tarafından Bravo için üretilmişti. O zamandan beri motor üzerinde çok büyük yenilik olmadı. Dizel motorun geleceğini de göz önünde bulundurursak yatırım yapılacağını sanmıyorum.
Ben açıkcası bazı disiplinlerde sınıf standartlarında bazı disiplinlerde de ortalamanın altında buluyorum.