06-05-2019, Saat: 21:33
Usta : "Yalnız arıza tespitine para alırız"
Ben : "Arıza tespiti önemli değil, yılların ustasısın şöyle bir baktığında ne gözüküyor"
Usta : "Herşey olabilir, sente olabilir, subap piston olabilir, bobin olabilir, buji olabilir motora açıp bakmam lazım en az 2 buçuk saat sürer"
Tamam usta dedim kaputu kapatıp oradan ayrıldım. Sanayinin yolunu tutarak babamın eski ustalarından Ereğli sanayide Engin Ustanın yolunu tuttum. Önce kaputu açtı motoru dinledi, sonra gel test edelim dedi aracı kullandı, baktı araç arıza ışığı falanda yakmamış bobin olamaz bobin olsaydı arıza lambası yanardı dedi, yüzde 99 buji dedi. Yavaştan bujileri sökmeye başladı ve sorun kabak gibi ortaya çıktı. Orjinal diye bana kakalanan ve aracın kitapçığındaki NGK kodu ilen aynı olan 2 adet buji çatlamış olarak çıktı. Gittim hemen 4 adet aynı marka aynı kod bujilerden aldım ve yeni bujilerle eski bujileri yanyana koyup incelediğimizde bana satılan bujilerin çakma bujiler olduğu her hallerinden belliydi. Zaten en yakın zamanda Ünlü Otoyo gidip bunun hesabını soracağım.
Bu servisteki usta benim aracımın sorununun ne olduğunu bal gibi biliyordu nereden biliyorum çünkü o ustayı çocukluğumdan beri tanırım. Kendisi İtalyan araçlarında master yapmış iyi bir ustadır. Tempraların İtalyan Marea HLX lerin Stiloların ustasıdırki 1.4 Fire motorun sorununu anlamaması işten bile değil. Ama işte ortamın nasıl bozulduğunu siz düşünün. 3-5 kuruş fazla kazanabilmek için, müşteriyi söğüşlemek için girişilen yolları siz düşünün. Yok efendim sente atlamışmıştır, yok piston sübaptır, yok 2-3 saat işi vardır gibi müşterinin gözünü korkutan saçma sapan cümleler. Daha arabanın koltuğuna oturup gidişine bakmadan test etmeden girişilen yollar. Arabanın bujileri inanın 5 dk da sökülüp takılıyor, o 5 dksını benim bujilere ayırsaydı ben buraya çok farklı tamamen zıt şeyler yazardım. Eğer al 2-3 saat bak usta elinden ne geliyorsa yap deseydim aracı bırak sen git diyeceklerdi 5dk da buji değiştirip 2-3 saat sonra aracı almaya geldiğimde bana bir sürü işçilik var gibi çıkarıp enayi yerine koyacaklardı. Çünkü sanayideki usta bu sorunu hemen anlıyorsa servisteki K...... isimli ustanın bu sorunu anlayamamasına imkan yok. Her zamanki gibi servisler beni yanıltmadı. YAZIKLAR OLSUN. Merak edenlere de çakma bujilerin videosunu buradan paylaşabilirim.
Yazı biraz uzun oldu ama yarın bir gün sizinde başınıza gelebilir belki diye okumanızda yarar var. Teşekkür ederim.