08-03-2019, Saat: 10:45
Yokuş yukarı çıkarken doğal olarak motor yükü de artmaktadır.
Benzinli motorlar max güç ve torka yüksek devirlerde ulaştığı için, yüksek vites-düşük devirde aracı yokuş yukarı hızlandırmak veya sabit hızda tutmak zorlaşıyor.
Dizel motorlarda da aracın max tork devrinin (1500/1750 d/dk) altına düşmemiş olması gerekir.
Hız sabitleme sisteminin düzgün çalışıp çalışmadığını yazılanlardan doğru olarak anlamak zor.
Test etmek için aynı rampayı hız sabitleme sistemi aktif değilken, örneğin 110'dan 130'a kendiniz çıkarabiliyor musunuz onu deneyebilirsiniz.
Güncelleme ile böyle bir değişiklik olmasının farklı sebepleri de olabilir. Egzoz emisyonu, yakıt sarfiyatı, motor ömrü vb...