11-02-2019, Saat: 18:24
(11-02-2019, Saat: 16:50)pitmer yazdı:Şanzımanı ısıttık tabiki de yoksa o kadar dökülmezdi bile. Atf widespread (Toyota T-WS) yerine direk aw1 aramak bence daha doğru çünkü üretici bunu belirtmis. Şu olur mu bu olur mu diye denemek fazladan aksiyon olur bence. Yine de tercih sizin.(11-02-2019, Saat: 12:53)SercanEmre yazdı: Şanzıman boşaltım tapası tam anlattığınız şekilde.
Yağ konusunda da dediğim gibi Multi ATFde AW-1 onayı yok. Yabancı ve yerli sayfalarda onaylıymış gibi satılıyor ancak resmi sitede AW-1 yazmıyor. Motul Fransa ve Liqui Moly Almanya merkezleri ile de mailleştim aklıma en yatanı Motul ATF 6 oldu. Mopar yağları dünyadaki en başarılı yağlardan biri. Shell üretimi olduğunu bilmiyordum ama o kalitedeki bir yağı üretebilecek dünyada 3-4 marka vardır en fazla. Bir de ENEOS ECO ATF var 5.7 cSt belirtmiş. Tüm yeni aisin-warner şanzımanları ile uyumludur diye de belirtilmiş. Ancak Eneos attığım maile cevap vermediği için almayı düşünmedim
Şanzıman geçişleri gayet yumuşadı. Kompresör devreye girip 3500-4000 devirde özellikle 2den 3e geçerken ileri salınım hareketi çok azaldı. Kısacası memnunum şimdilik.
Merhabalar, Şanzıman yağı değişimi bittikten sonra, şanzıman yağının ısı sebebiyle genişleyerek tam hacmine ulaşmasını sağlamak için, aracı çalıştırarak 80 dereceye ulaşması gerekli ve sonra alttaki taşma tapasını açarak bir miktar genleşen fazla yağın dişarı alınması gerekli. Bu işlem şanzımanın iç seal ve contaları için çok önemli bu işlemi ihmal etmeyin. Fiat servisinin belirttiğiniz yağ değişim prosedurunde bu işlemi göremedim. Eklediğim linkte bu konuda referans olabilir.
TF-80SC şanzıman yağ değişimi
Bu günlerde boş vaktim olduğu için epey araştırdım, sonuç olark Aisin wagner şanzıman için iki tür yağ var 2010 yılı öncesi yakıt verimliliği konusu pek hassas değilken bu şanzımanlarda yüksek viskositeli (WA-1) yağlar kullanılmış ve 2010 sonrası araç üreticiler bu şanzımanı kullanırken yakıt ekonomisi için düşük viskositeseli (ATF-WS Spec.) yağlar kullanarak şanzımanlarını buna göre ayarlamışlar. AW-1 spec. aslında şanzıman üreticisinin tavsiyesi olan kalın bir yağ, bazı yağ üeticileri AW-1 standartını karşılayan düşük viskositeli yağlar üretiyorlar ama Low vıskosite diye uyarıyorlar(Örn. G-Force ATF-LV) ancak kafa karışıklığı oluyor.Bu şanzımanı, araçlarında kullanan üreticiler genelde düşük viskositeli sepec.leri tercih ediyorlar. Sizin tercih ettiğiniz gibi, AW-1 standartından ziyade ATF-WS standartını karşılayan yağları aramamız gerekli.
ENEOS ECO ATF düşük viskositeli bir yağ olduğu için AW-1 standartını karşılmaıyor (ATF-WS spec. karşılıyor) ve bu sebeple uyumunu bildirmemiş, Bu yağ 2010 sonrası yakıt ekonomisi düşünülen araçlar için üretildiğini kendiside teknik bilgilendirme dokümanında yayınlamış.
"ENEOS ECO-ATF, Lexus, Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Suzuki, Volkswagen, GM ve Ford araçları için yakıt verimli, düĢük viskoziteli otomatik Ģanzıman yağıdır. Premium baz stokları (geliĢmiĢ Oksidasyon ve termal denge) ve düĢük moleküler ağırlıkta VI geliĢtiricisi (mekanik kesme ve yorulmaya karĢı yüksek dayanıklılık sağlamak için) içerir. ENEOS ECO-ATF, otomatik Ģanzımanlarda yakıt ekonomisini attırmak için Japon teknolojisi kullanılarak geliĢtirilmiĢtir"