(11-02-2019, Saat: 12:53)SercanEmre yazdı:(10-02-2019, Saat: 13:44)pitmer yazdı: Merhabalar Sercan bey cevabınız için teşekkürler, Bende Fiat servislerinden artık vaz geçtim, MOPAR malzemeler alarak bakımlarını kendim servisten daha kaliteli yapıyorum. Pek çok kişi farkında değil ama Fiat yetkili servisleri OPAR yerli üretimi ürünler kullanarak bakım yapıyor bu ürünlerin kalitesi piyasa ürünlerinden yüksek ancak dünya ölçeğinde ürünler olmadığına ve aldıkları servis ücretine bakarak kazıklandığımı düşünüyorum ayrıca serviste MOPAR ürünlerle bakım yaptırmak isteyince fiyatlar ekstra iki katına yaklaşıyor örnek sadece ön fren balatalarının MOPAR ürünle değişimine 750 tl istediler.
Servislerde Şanzıman yağ değişim peridoyu aklımda 60k kalmış doğrusunun 100k olduğunu tablodan farkına vardım.
Ben yağ değişimini, Egea kullanım kitapçığında orjınal ürün olarak TUTELA TRANSMISSION GI/VI yağını belirttiği için ve bu yağın şartını kaşılayan Motul Multi ATF ile yapacaktım ancak sizin orjinal ürün TUTELA TRANSMISSION GI/VI (5.5cst) ile Motul Multi ATF (7.2cst) viskosote farkı uyarınızı dikkate aldım. Birbirinin spefikasyonunu karşılayan yağlardaki, bu derecede yüksek viskosite farkının olması ilginç geldi ve araştırmam sonucunda yabancı forumlarda da TF-serisi Aisin kullanıcılarında kafa karışıklığı olduğunu fark ettim. Bu karışıklığın başlıca sebebi TF-80SC şanzımanında T-TV (AW-1) yağı öneriliyor, fakat 2010 yılından sonra yeni jenerasyon nispeten daha düşük viskositeye sahip ATF-WS spefikasyonu yağlar, yakıt emisyonunu düşürmek için servisler tarafından önerilmeye başlanıyor. Egea e-torq da Aisin TF-72SC şanzımanı kullanılmakta ve TF-80SC yapısını kullanan daha güncel düşük torklu bir şanzıman olması sebebiyle şanzımanı kullanan PSA gurubu, MİNİ, Chrysler ve Fiat araçlarında fabrika dolum yağlarını kendi tedarikçilerinden temin edip (ürettirip) kullandıkları vıskositeye göre şanzıman ayarlarını yapmaktadırlar. Fiat orjinal ürün olarak TUTELA TRANSMISSION GI/VI yağını tavsiye ediyor ve bu yağda düşük viskositeli bir yağ. Chrysler ve Fiat ortak olduklardı (ikisininde orjinal ürün tedarikcileri MOPAR dır) için Chryslerde Jeep regande de bu şanzımanı kullanmakta ve MOPAR 68218925GA fabrika dolumu yağını kullanmakta, bu yağı SHELL' e ürettirmekte ve üretim adı SHELL ATF L-12108 dır. Lafı çok uzattım işin özü düşük viskositeli MOPAR 68218925GA ile ATF WS spefikasyonlarını karşıladığı için ve Fiat e-torq da ilk dolum yağı olarak düşük viskositeli TUTELA TRANSMISSION GI/VI kullandığı için Motul ATF IV (6.1cst) yağı daha doğru bir yağ olduğuna kanaat getirdim ve bende Motul ATF IV kullanacağım.
Şanzıman alt tapası iki kademeli üst üste mi acılıyor, benim tahminim önce ilk tapayı acıyoruz bu tapa açılınca çok az bir yağ gelmeli daha sonra aynı yerde daha geniş bir tapa olmalı ve bu tapa 8-10 cm kadar içeri doğru boru gibi olduğunu tahmin ediyorum Sercan bey tapalar anlattığım gib mi? yoksa tek tapmadan mı oluşuyor. Aracınızda yağ değişimi sonrası farklık hissetiniz mi?
Şanzıman boşaltım tapası tam anlattığınız şekilde.
Yağ konusunda da dediğim gibi Multi ATFde AW-1 onayı yok. Yabancı ve yerli sayfalarda onaylıymış gibi satılıyor ancak resmi sitede AW-1 yazmıyor. Motul Fransa ve Liqui Moly Almanya merkezleri ile de mailleştim aklıma en yatanı Motul ATF 6 oldu. Mopar yağları dünyadaki en başarılı yağlardan biri. Shell üretimi olduğunu bilmiyordum ama o kalitedeki bir yağı üretebilecek dünyada 3-4 marka vardır en fazla. Bir de ENEOS ECO ATF var 5.7 cSt belirtmiş. Tüm yeni aisin-warner şanzımanları ile uyumludur diye de belirtilmiş. Ancak Eneos attığım maile cevap vermediği için almayı düşünmedim
Şanzıman geçişleri gayet yumuşadı. Kompresör devreye girip 3500-4000 devirde özellikle 2den 3e geçerken ileri salınım hareketi çok azaldı. Kısacası memnunum şimdilik.
Merhabalar, Şanzıman yağı değişimi bittikten sonra, şanzıman yağının ısı sebebiyle genişleyerek tam hacmine ulaşmasını sağlamak için, aracı çalıştırarak 80 dereceye ulaşması gerekli ve sonra alttaki taşma tapasını açarak bir miktar genleşen fazla yağın dişarı alınması gerekli. Bu işlem şanzımanın iç seal ve contaları için çok önemli bu işlemi ihmal etmeyin. Fiat servisinin belirttiğiniz yağ değişim prosedurunde bu işlemi göremedim. Eklediğim linkte bu konuda referans olabilir.
TF-80SC şanzıman yağ değişimi
Bu günlerde boş vaktim olduğu için epey araştırdım, sonuç olark Aisin wagner şanzıman için iki tür yağ var 2010 yılı öncesi yakıt verimliliği konusu pek hassas değilken bu şanzımanlarda yüksek viskositeli (WA-1) yağlar kullanılmış ve 2010 sonrası araç üreticiler bu şanzımanı kullanırken yakıt ekonomisi için düşük viskositeseli (ATF-WS Spec.) yağlar kullanarak şanzımanlarını buna göre ayarlamışlar. AW-1 spec. aslında şanzıman üreticisinin tavsiyesi olan kalın bir yağ, bazı yağ üeticileri AW-1 standartını karşılayan düşük viskositeli yağlar üretiyorlar ama Low vıskosite diye uyarıyorlar(Örn. G-Force ATF-LV) ancak kafa karışıklığı oluyor.Bu şanzımanı, araçlarında kullanan üreticiler genelde düşük viskositeli sepec.leri tercih ediyorlar. Sizin tercih ettiğiniz gibi, AW-1 standartından ziyade ATF-WS standartını karşılayan yağları aramamız gerekli.
ENEOS ECO ATF düşük viskositeli bir yağ olduğu için AW-1 standartını karşılmaıyor (ATF-WS spec. karşılıyor) ve bu sebeple uyumunu bildirmemiş, Bu yağ 2010 sonrası yakıt ekonomisi düşünülen araçlar için üretildiğini kendiside teknik bilgilendirme dokümanında yayınlamış.
"ENEOS ECO-ATF, Lexus, Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Suzuki, Volkswagen, GM ve Ford araçları için yakıt verimli, düĢük viskoziteli otomatik Ģanzıman yağıdır. Premium baz stokları (geliĢmiĢ Oksidasyon ve termal denge) ve düĢük moleküler ağırlıkta VI geliĢtiricisi (mekanik kesme ve yorulmaya karĢı yüksek dayanıklılık sağlamak için) içerir. ENEOS ECO-ATF, otomatik Ģanzımanlarda yakıt ekonomisini attırmak için Japon teknolojisi kullanılarak geliĢtirilmiĢtir"