08-02-2019, Saat: 01:03
(Son Düzenleme: 08-02-2019, Saat: 12:44, Düzenleyen: SercanEmre.)
Bakım fiyatı; motor yağı ve filtrelerin değişimleri, bujilerin değişimi, şanzıman yağı değişimi için servis 2350TL fiyat verdi. Ben, tüm yağlar motul olmasına rağmen 1120TLye yaptırdım.
Araç kullanma kılavuzunda fotoğrafta göreceğiniz üzere 100000km veya 2 yıl olarak belirtiliyor şanzıman yağı değişim periyoduna. Hassas bir parça olduğu için bir çok servis yanaşmıyor. Yanlış bir uygulama ama bu da maalesef ülkemizdeki ustalık kalitesinin ne denli kötü olduğunu iyi usta bulmanın ne kadar zor olduğunu gösteriyor. Her yağın bir ömrü vardır. 5 yıl değişmezseniz şanzımana bişi olmaz garanti bitmiş olur servisin ve üreticinin/distribütörün umurunda olmayız. Bundan sonra oluşacak arızalarda ise maalesef kaderimizle başbaşa kalmış oluruz.
Motul yağ kullanmamin sebebi gerçekten kaliteli olduğundandır. Bildiğiniz üzere hareketli parça aşınmalarının neredeyse %90'ı yağ sogukken gerçekleşir. Hemen hemen aynı viskozite değerlerine sahip Motul ve başka marka yağı takriben 10 dereceye veya 0 dereceye kadar soğutup birer damla alarak akışkanlığına bakıldığında Motul markasının ne denli başarılı olduğunu görebilirsiniz. Bu sebeple ben litre başına 10-15lira hatta bazı markalara göre 30lira pahalı olmasına rağmen Motulü tercih ettim.
Motul Multi ATF'nin teknik dosyasında hâlen AW-1 spesifikasyon onayı yok. Bir de üreticinin tavsiye ettiği Tutela GI VI da beyan edilen viskozite değeri 5.5 cSt Multi ATFde 7.6, ATF 6da 6.1 olduğundan tavsiye edilene daha yakın olduğu için ve Multi ATFde AW-1 onayı olmadığı için ATF 6 yı tercih ettim. Motul ATF 6 haricinde bizim araçlarımızda kullanılabilecek AW-1 spesifikasyonunu karşılayan yağlara örnek verecek olursak: Tutela GI/VI (üreticinin tavsiye ettiği yağdır ama piyasada yok.), Castrol transmax dex6, liquimoly toptec 1800 vb.
Değişime gelecek olursak, Fiat/Tofaş'ın servis elemanlarına verdiği UYGULAMASIZ (esas sorun burada) eğitimde şöyle der;
-Şanzıman yağı değişim prosedürü-
0010T44 - OTOMATİK VİTES KUTUSU YAĞI - DEĞİŞTİRİLMESİ
- Aracı lifte alınız.
İşlem 7055B54 MOTOR KARTER MUHAFAZASI - SÖK -TAK.
1. Otomatik vites yağ seviye kontrol alt tapasını O-Ring ile birlikte komple sökünüz.2. Otomatik vites yağ boşaltma tapasını contasıyla birlikte komple sökünüz.
Dışarı çıkan vites kutusu yağını uygun bir kapta toplayınız.
Boşaltılan yağ yeniden kullanılamaz.
- Otomatik vites yağ boşaltma tapasını contasıyla birlikte komple takıp verilen değere göre torklayınız.
ELEMAN (PARÇA) TESPIT Ø DEĞER (DANM) GEÇERLILIK
Otomatik vites yağ boşaltma tapası - - 5.5 1.6 E-torQ
- Otomatik vites yağ seviye kontrol alt tapasını yeni O-ring ile birlikte torklamaksızın sıkınız.1. Otomatik vites yağ dolum tapasını söküp çıkartınız.
- Yağ doldurma deliğinden boşaltılandan 200gr fazla olmak üzere yağ koyunuz.
ELEMAN (PARÇA) TÜR ADI SINIFLANDIRMA MIKTAR GEÇERLILIK
OTOMATİK VİTES Yağ [l] TUTELA TRANSMISSION GI/VI (Contractual Technical Reference N. F336.G05) ATF AW-1 FIAT 9.55550-AV2 6.2 1.6 E-torQ
-Otomatik vites kutusu yağ dolum tapasını verilen değere göre torklayınız.
ELEMAN (PARÇA) TESPIT Ø DEĞER (DANM) GEÇERLILIK
Otomatik vites yağ dolum tapası - - 2.4 ÷ 5.5 1.6 E-torQ
- Otomatik vites kutusu yağ seviyesini tarif edilen şekilde kontrol ediniz:
İşlem 0010T45 OTOMATIK VITES KUTUSU YAĞI -SEVIYE KONTROLÜ VEYA TAMAMLAMA
Benim yaptığım işleme gelecek olursak;
Şanzıman alt tapa söküldü yağ aktı yaklaşık 5lt tapadan döküldü ilk dolum yağı 6.2lt olduğu için bakım prosedüründe yazdığı gibi basınçlı makine filan kullanmadan 5lt yağ ekledik ancak üst dolum tapasını sökmek için elimiz sığmayınca aküyü sökmek yerine boşaltım tapasindan bastık.
PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi