15.03.2016 tarihinde 2015 model Egea 1.6 Multijet Lounge model aracı satın aldım fakat bugüne kadar araçta çok sayıda arıza meydana geldi. Bu aracı aldığıma pişman oldum, Müşteri memnuniyeti açısından da FİAT'tan herhangi olumlu bir adım göremiyorum.
Karşılaştığım sorunlar;
1- Şoför koltuğu duruş ve kalkışlarda ses yapıyordu, serviste koltuk kızağı değiştirildi.
2- Yüksek ivme gerektiği zaman gaza bastığımda ön konsoldan ses geliyordu, servis sorunu tespit edemedi.
3- Bir sabah arabaya bindiğimizde arabanın vitese geçmediğini farkettik. Yol yardımını aradık, çekici ile servise götürüldü. Debriyaj baskı balata sisteminde yayların basılı kalması nedeniyle bu problemin oluştuğu görüldü. Baskı balata değiştirildi. (Yaklaşık 20-25 bin kmde) Baskı balata değiştirildiğinde 2 numaralı sorunum da giderilmiş oldu.
4- Bagaj kapağının uzaktan kumanda ile açıldığında kendiliğinden yukarı kalkması gerekiyordu, fakat bizim araçta sorun vardı, servis piston ve yayları değiştirdi.
5- Arabaya bindiğimizde pis koku gelmeye başladı, hatta klimayı çalıştıramaz hale geldik. Sonrasında aracın kaputunun altından duman gelmeye başladı. Servis eksoz manifoltunda kaçak olduğunu, sızdırmazlık elemanının değiştirildiğini söyledi.
6- Şoför koltuğu otomatik bel desteği bozuldu, motoru değiştirildi, fakat montajı ve fonksiyonu fabrika çıkışı gibi olmadı.
7- Sağ sol ön camlar çalışırken ses yapmaya başladı. Servis ikisini motorunu da değiştirdi.
8- Araba çalışırken çok ciddi titreşim, sarsıntı (stop edecek düşük devir gibi) yapmaya başladı, servis enjektörlerin problemli olduğunu söyledi. Yakıtı OPET'ten aldığım için çok sorun çıkarmadılar, bakımını yaptırdılar. Sorun gitmiş gibi duruyordu fakat tekrarlamaya başladı. Tekrar geri götürdüm ama problem yok dediler ama denemek amaçlı yenileri ile değiştirdiğini söylediler.
9- Koltuk bel desteği tekrar değiştirildi.
10- Geri görüş kamerasında takılmalar meydana geliyordu, görüntü sabit kalıyordu. Ekran sökülüp servise gönderildi, 30 gün sonrasında aracı teslim alabildim.
11- 1. ve geri vitese takarken zorlanma meydana geliyordu, vites kolunun altında plastik birkaç parça değiştirildi.
12- Şoför koltuğunda yamukluk söz konusu, kızak montajından sonra mı oldu bilemiyorum ama koltuk konumu gereği koltuğun sol tarafına oturunca ancak direksiyonu ortalayabiliyorum, bu nedenle de koltukta çökme oluşmaya başladı. Ayrıca koltuk üzerindeki her hareketimde gıcırtı sesleri geliyor.
13- 8. maddedeki sorunum için tekrar götürdüm, carbon clean yaptılar, sorun gitmedi. Enjektör kodlaması yaptılar sorun gitmedi. Volanda problem var dediler, volan değiştirdiler, sorun gitmedi. Emme manifoldunu söktüler kurum bağladığını söylediler, temizlediler, sorun gitmedi. Şimdi de bu sorun için revizyonlu volan olduğunu volanı tekrar değiştireceklerini, sonrasında yazılım güncelleyeceklerini ve motorun diğer aksamında da kurum temizliği yapacaklarını söylediler. Anlayacağınız bu problemle 1 seneden fazla süredir uğraşıyorum.
14- Aracım yaklaşık 1 senedir yaklaşık 9-10lt/100km yakıt yakıyor, diğer sorunlarla bağımlı mı bilemiyorum. Sürekli dile getiriyorum ama bundan da sonuç alamıyorum. Manifold temizliğinden sonra çok az miktar değişme hissediyorum.
15-13. maddede belirttiğim sorunum ile alakalı olarak 2.kez volant değişimi yapıldı. Ayrıca motorun genelinde ciddi kurum temizliği yapıldı. Yazılım güncellemesi tamamlandı. Sonucunda aracımın sarsıntı problemi düzeldi. Fakat bu olayın sonrasında aracımın rolantide ciddi oranda titreşimi artmış bulunmaktadır. Bu nedenle de motorun üst takozu değiştirildi ama sonuç değişmedi. Tahmin ettiğim revize edilmiş volanttan kaynaklı bir sorun ama henüz servisten cevap alamadım.
16- Aracımın motorundan ciddi eksoz kokusu ve dumanı gelmeye başladı. Servis incelediğinde DPF filtresinin %90 oranında tıkandığı ve dumanın bu nedenle geldiğini söyledi. DPF temizliği yapıldı ve sorun giderildi. Fakat daha önceden herhangi bir sorun olmayan ve servis teknik uzmanının kontrol edip gördüğü kadarıyla %20-30 oranında olan tıkanıklığın bir anda bu hale gelmesi de ayrı bir problemdir.
17- Bujilerden 1 tanesinde hata mevcuttu, değiştirildi.
(15,16 ve 17. maddeler eklenmiştir.)
Sonuç olarak bu aracı aldığıma bin pişman oldum. Aracım servisten çıkmaz oldu, üstüne FİAT merkezin ilgisizliği de cabası. Artık hukuki yollardan hakkımı aramaya başlıyorum, bana sorarsanız da EGEA almayın derim.
Saygılarımla