30-09-2018, Saat: 06:21
(23-09-2018, Saat: 12:17)avukategea yazdı: Arkadaşlar bende 2016 egea e-torq var benzinli. Artık benzin dayanmıyor, dizel araç bulamıyorum çok pahalı. Lpg taktıracam ama deha otomotivi aradım 5100 TL dediler. Aracım 50000 km de acaba serviste taktırmasam mı? Garantiden dolayı soruyor.2016 model e-torq sahibiyim, yaklaşık ortalama genelde 1 yılda 30000 km yol yapıyorum bu sebeple aracı aldığımda LPG için araştırma yaptım bende garanti konusu olduğu için Lendirenzo taktıracaktım ancak piyasadaki aynı kiti iki katı fahiş fiyatla taktıklarını öğrenince garanti kisvesinde verilen paranın gereksiz olduğunu düşündüm zaten garanti konusunda da şüpheliyim aracın 5 yıl garantisi olduğu söyleniyor ancak hangi konu ile gidersem gideyim örnek akü için diyorlar ki akünün garantisi 2 sene, gecen forumda gördüm bir arkadaş klima ile ilgili sıkıntı yaşamış ona da klimanın garantisi iki sene olduğunu söylemişler araba 5 yıl garantili ama her parçası 2 yıl garantiye sahip bu ne perhiz ne lahana turşusu yani aracın motoru ve şanzımanı ile ilgili sıkıntı yaşasan belki ona da garantisi 2 yıl diyecekler bu sebeple daha makul fiyata kit araştırdım Atiker Gold kit taktırdım 10 ayda yaklaşık 25000 km yol yaptım sıkıntı yaşamadım tavsiye ederim. Ayrıca bu veya başka kit taktıracak olursan bir teknisyen olarak şunlara dikkat et ustalara sakın güvenme işin başında dur isteklerini yaptır;
*Atiker AHCF enjektörler genelde 4 lü kütük olarak takıyorlar sen 2 kütüklü olarak ayrı ayrı olarak taktır böylece enjektör ile emme manifofduna giden hortumlar her birisi eşit mesafede ve en kısa şekilde oluyor.
*LPG enjektörlerini emme manifoldunu deldirerek montaj sakın yaptırma adamlar birini sağdan birini soldan biri iki santim ilerinde biri bir santim geride deliyorlar sonrada sorunca çok iyi deldik en iyi şekilde deldik diye havaya giriyorlar oysa her biri farklı açıda oldu haberi yok anlatamazsın derdini, bu sebeple pipolu sistem ile LPG enjektörlerini manifoldunu deldirmeden benzin enjektörü arasına çok güzel taktırabilir sin.
*LPG nozulunun çapı kesinlike 2.6 mm olmalı ancak usta diyecek ki çok büyük olmaz yakıt fazla yakar falan filan der ama dinleme sakın, 2.6 mm yaptır. Ayrıntısı çok teknik detaya girmiyorum bu yüzden.
*LPG regülatörü ve MAP sensörü için emme manifoldundan 6 mm delik açarak hortumla MAP ve regülatöre bağlantı yapılacak ancak ustan deliği regülatöre ve MAP sensörüne en yakın silindirin üstünde ki manifoldan delerek yapacak sakın deldirme, delmesi gereken yer boğaz kelebeğine en yakın uygun yerden yapması gerekli. Emme manifoldunda her yerde basınç eşit değil, her silidir sırayla işini yaparken sırayla da egsozda ve emme manifoldunda siboplardan kaynaklı back pressure oluşur burada bizi ilgilendiren bu back pressure silindire en yakın yerde en fazla farka maruz kaldığı yerdir oysa boğaz kelebeğine yaklaştık sıra daha lineer daha sağlıklı değer alırız.
*Sıra geldi LPG tankı montajına, usta bir bakmışsın bir tane tankı tutmuş yerleştirmiş hiç bakmaz bu tank buraya optimumda uygun mu diye. Benim araca montaj yaparken 45 lt tank takmış usta erken fark ettim 54 litrelik taktırdım (üşenmedim bu saate evrakına baktım) yaptığım en iyi şey bu oldu LPG konusunda. Şu an depom 42 litre gaz alıyor şehir içi 410-450 km yol yapıyorum ondan sonra gaz doldurmaya gidiyorum sık sık gaz almaya gitmiyorum dikkat ettim bizim araçların benzin deposu 45 lt benzin alıyor benzinde kullanırken de bu km ler de benzin alırdım. Dikkat edersen forumda çoğu kişinin LPG tankı 35 lt civarı gaz alır ve sık sık gaz doldurmaya gider hem zaman hem yakıt gidiyor boşu boşuna .
*Birde LPG ayarından, aracın LPG tankında ki basıncı ne kadar düşünce araç benzine geçsin diye bir basınç değeri var bunu genelde 0.45 bar yaparlar sen 0.8 bar yaptır. Buda biraz teknik konu detaya girmeyeceğim bu yüzden.
Gelelim sonuca, bunları yaptırabilir misiniz bence yaptıramazsınız ama konuşun isteklerinizi söyleyin yaparım diyen çıkarsa bu konulara dikkat edin derim. Ben belirttiğim konuların bir kısmını kendim yaptım.
Yazdıklarımı tekrar okuyunca sanki garanti konusunda biraz araca fazla yüklenmiş gibi olmuş ancak ben garanti konusuna türk fiat yetkililerine araca güvendiğim kadar güvenmiyorum. Egea e-torqların en güvendiğim konusu ilki motoru, uzun yıllardır kullanılan dayanıklı bir motor ve en son FPT merkezinde tekrar revize edilerek aracımız da kullanmışlar. İkinci güvendim konu AISIN tork konvertörlü japon şanzıman bu şanzımanı bakımlarını yaparsanız eskitemez siniz ancak Fiat servisleri şanzıman bakımını rutin 10000 20000 bakımlarında yapmıyor oysa aracın kitabında iki senede veya 60000 km şanzıman yağının değiştirilmesi gerektiğini söylüyor ama hiç değiştiren servis var mı?
LPG konusunda sormak istediğiniz bir konu olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.
Hayırlı sabahlar diliyorum.