Yorumları: 1,151
Konuları: 34
Kayıt Tarihi: 12-05-2016
Teşekkür Puanı:
32
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Dct-Otomatik Lounge Plus (StationWagon)
Araç Km Bilgisi: -
Beğenenler: 0
4 Mesajına 3 beğeni geldi.
DPF tıkanması kmden bağımsız bir durumdur. Soğuk motor ile kısa mesafeler ve kalitesiz yakıt ile 100km de tıkanabilir. Sürekli uzun yolda kullanım varsa 100 bin km de tıkanmayabilir. Bir keresinde DPF ile ilgili sürekli tam doğru olmayan şeyler söyleniyor. Aslında dizelin yapısı gereği içinde partiküller var. Bu partiküller yandıktan sonra dışarı atılmıyor da bu filtrede tutuluyor. Yani kötü yakıt ve soğuk motor ile kısa mesafede anında tıkanır. Aracın devirli kullanması patlamayı artırır patlama artarsa vibrasyon artar bu vibrasyon motor takozlarını yorar. Ayrıca bu artan vibrasyona rağmen max tork alınmaz. Max tork yoksa max itiş sağlanmaz tüketim artar, emisyon artar. Aracımı sürekli Eco modunda 1750-2000 devir bandında kullanırım sadece 1 kere DPF lambası yandı araç 32 bin km de. Eğer fabrika dahi eco modunu 1750-2000 devir bandında vites geçişine göre ayarlamışsa bunun neden olduğu sorgulanmalıdır.
Burada yüksek devire çıkmaktaki amaç aracın egzoz sisteminin ısısını artırarak 600 derece örneğin bu partiküllerin yakılmasıdır. Bunu sürekli 3000 devirde gezerek yapmak eğer kısa mesafeli sürüşlerde ise yine fayda sağlamayacaktır. Ayrıca motor ilk çalışıp da motor suyu sıcaklığı yükselene kadar kesinlikle yüksek devirde kullanılmamalıdr.
DPF için tek yapılması gereken sürüş güzergahınızı ve süresini dikkate alarak 15-20 dk 4 vites 60 km hızda ayda 1 kere sürmeniz kafidir. Burada hem egzoz sıcaklığı artırılır hemde süre uzun tutularak bu partiküller yakılır. Eğer zamanı ayarlamakta zorluk çekiyorsanız DPF lambası yandığında da bunu yapabilirsiniz. Zaten DPF lambası yandığında sistem otomatikmen egzoz sıcaklığını arttırmış temizleme işlemi başlamıştır. Burada yapılması gereken kontağı kapatmamak.