(14-04-2018, Saat: 18:21)mfaydin yazdı: Murat Bey Elazığ'da LPG'nin piri dediğiniz firma hangisi? Ben aslında TOFAS'tan fabrikadan LPG beklerdim. Geçenlerde bir abimiz Honda Civic aldı LPG'li fabrikadan. Sistemi çok güzel yapmışlar. Delme ekleme çıkarma yok. Bu çok büyük bir avantaj bana göre. Sonradan serviste veya dışarda yapılan dönüşüm sıkıntılı oluyor.
Haklısın servis de takılan fabrikasyon olmuyor. Bir keresinde araç yol bilgisayarı tamamen bitiyor. Anlık tüketim ortalama tüketim değeri tamamen kullanılmaz oluyor. Elde edilen ortalama tüketim değerini 1,30 çarpmak gerekiyor oda en yakın hesap ancak yine de kaba kalıyor. Menzil tamamen hikaye oluyor. Araç gazda giderken benzin ibresi de düşüyor. İçeride plastik delinip kablo çekiliyor o kablonun italyan bandı ile sarılması gerekiyor ki diğer aksamlara deydiği zaman ses yapmasın.
Benzin de bulunan bileşimler subaplar üzerinde film etkisi yaparak ısıyı düşürmeye yardımcı oluyor ancak LPG de bu oluşmuyor. Lakin her ikisininde yanma sıcaklıkları çok yakın. Bir de LPG de de benzinin avans değeri kullanılıyor buda üst devirler de LPGnin daha verimsiz bir yakıt olması sebebiyle motoru olumsuz etkiliyor..Birde bunun üstüne film oluşmadığı için ısıl yük biniyor ve neticede subaplardaki malzeme dayanıklılığına göre sorun oluşuyor.. Eğer malzeme dayanıklı ise daha uzun kmlerde değilse kısa kmlerde sorun başlıyor.
Ama Avrupaya giden T-jet fabrikasyon LPGli. Ben hala egea neden 1,4 multiair motor getirmediler de tutup da Brezilyadan E-Torq getirdiler anlamış değilim. Zaten 1,4 motorun atmosferik 1,6 neden atmosferik yapıyorsun.
Sanki Egeanın bu kadar başarı getireceğini pek zannetmediler. Getirince de zaten HB/SW da hemen standartı yükselttiler.
1,6 E-torq sağlam ancak teknolojisi çok eski bir motor. Bu diğer atmosferikler içinde geçerli. Yakında 1,0 turbo geleceği haberleri var bakalım. Hem daha az vergi , hem daha fazla güç hemde az yakıt demek.