Aslında dün küçük bir karşılaştırma ile başlayan ama sonrasında daire de büyük bir iddia dönüşen konuydu. Karşımdakiler Focusdan çok emindi. Benim açımdan resmen kumardı çünkü multijet gürültülü bir motordu.
Önce kaputlar açıldı rölantide motorlar üstünden değerler alındı.
Focus 72,5 DB gelirken EGEA SW 73,8 DB geldi. Aslında beklediğim bir değerdi ve iddiadan umudum kalmamıştı.
Sonrasında kabin içerisinden kulak hizasından değerler alındı.
Focus 43.6 DB gelirken EGEA SW 41,2 DB geldi.
Tabi bu esnada rölantide Focus da kabin içinde çok bariz hissedilen bir titreme de mevcut ki bu da motor takozunun hidrolik olmamasından kaynaklı. D segmentinde kullanılan bir parça EGEA SW da kullanılmıştı. Bu sebeple Egea SW en ufak bir titreşim söz konusu değildi.
Aslında uzun bir testte yaptık araçlar ile. Her iki aracında birbirine üstün geldikleri yerler var. Bunu yakın bir zamanda yazacağım. Ancak Egea lehine çok bariz bir şey var ki oda Egea taban halısı ve presli yalıtımı ile 2 tane focus halısı üretilir. İnanılmaz yalıtım malzemesi kullanmışlar.
İste resimleri.