NOT: Rüzgar gürültüsü SW/HB da mevcut. Ancak daha yüksek hızlarda. Yalıtım anlamında daha iyi.
Yaptıklarımız;
*Öncelikle aracın ön camını bir miktar fazla ödeyerek HB/SW ön camı ile değiştirdik. Bu cam akustik açısından çok daha iyi bir cam. Hatta W213 kodlu yeni E kasada bu ön cam kullanılıyor. Ön cam deyip de geçmeyin motor gürültüsüne de direk etkisi var.
**Ön camı değiştirmişken ön yan camları da değiştirdik. Hb/Sw kullanılan 4mm cam hem Sedanın camına göre daha kalın hemde akustik açısından daha iyi. Sedan sahibi iken ilk yaptığım iş camları değiştirmekti. Fark çok barizdi deneyimlemiştim.
Konusu;
https://fiategea.net/konu-fiat-hizmetler-arac-alti-izolasyon.html?page=8
Camlar değişirken, kapı döşemeleri sökülmüş fırsat bu fırsat bu esnada da trim sesi gelmesi sebebiyle ön kapılara detaylı yalıtım yapıldı.
Konusu;
https://fiategea.net/konu-kapi-sacina-ve-paneline-trim-ve-gurultu-yalitimi-resimli.html
***Kapı alt fitilleri, kaput fitili ve B direğine fitil uygulaması yapıldı.
****Aslında başta sadece yalıtım amaçlı girmiştik sonra araç etrafında oluşan aerodinamik gürültüde azalsın ki baya bir fayda sağlayalım dedik. Hem yakıta hemde rüzgar direncine olumlu katkı sağlar diye hb/sw de uygulanan alt muhafazaları Sedana da uyguladık. Bunu da aracıma ilk uygulayan benim. Bunun sayesinde taban altından geçen rüzgar hışırtı sesi azaltıldı. Aerodinamik olarak iyileşince rüzgar tabandan alıp gitme eğilimine girdi buda gürültüyü azalttı. Tabi bu işlem esnasında tabana pütürde sıkıldı belli bir kalınlıktaki tabanda oluşan titreşim seside azalsın. Bu kaliteli malzeme ile yapıldığında çok fayda sağlar.
Konuları;
https://fiategea.net/konu-fiat-hizmetler-arac-alti-izolasyon.html?page=9
https://fiategea.net/konu-fiat-egea-taban-ve-davlumbaz-yalitimi-resimli-videolu-anlatim.html
*****Buraya kadar uyguladıklarımız çok çok bariz bir iyileşme sağlamıştır. Tek bir şey kaldı biraz maliyetli olur ancak uygularsak aracın drag coefficent değerini baya düşürür böylelikle etrafında oluşan aerodinamik gürültü iyice azalır buda içeride daha az gürültü oluşmasını sağlar dedim. Vallahi ben açıkcası yaptıracağını düşünmemiştim ancak pire için yorgan yakmaya baştan karar vermiş bir kere.
Aracın ön tamponu söküldü Hb/Sw ön tamponu ve çamurluk bakalitleri ile değişti çünkü sis farı yanlarında bulunan hava kanalları aracında o bölgesinden hava akışına izin vererek rüzgar tahliyesi yapmasını sağlıyor böylelikle hem araç etrafındaki rüzgar basıncı düşüyor hemde geçen hava aracın önünü daha da yere bastırarak yol tutuşa katkı sağlıyor yüksek hızlarda aracın yolda gezinmesini önlüyordu.
Sonuç dediğinizi duyar gibiyim. Evet bunca deneyimimden sonra bir iyileşme bekliyordum ancak bu kadarını kesinlikle bende beklemiyordum. Öncelikle Sedan olması sebebiyle aerodinamik avantajının yanında, bu iyileşmeler ile eminim ki drag coefficent değeri bir miktar daha düştü aracın. Hatta Hb/SW dan daha da iyi olmuştur. Bu değerin düşmesi sadece rüzgar gürültüsünü değil aynı zamanda yakıt değerininde düşmesine olanak sağlıyor. 130-140 bandına kadar en ufak bir rüzgar sesi duyulmuyor. Ayrıca 180 km/h rüzgar yandan gelmez ise içerideki huzurlu bir ortam kesinlikle bozulmuyor. Bu arada ön cam sayesinden motor sesi de azaldı. Korna sesi önceden içeride gibi çalarken uzaktan geliyor gibiydi. Valla sürekli tacizlerden ben gürültüden o kurtuldu.
Harcanan paranın kesinlikle üstünde bir fayda sağlandı.