Eski bir Sedan, şu an ise SW sahibi olarak araçlarda rüzgar yalıtımı konusunda bir takım farklılık olduğu kendini belli ediyor. Başlarda konuyu sadece yalıtım farklılığı şeklinde düşünmüştüm bu sebeple incelememi bu yöne kaydırmış ve aşağıdaki farklılıkları tespit etmiştim.
*Cam kalınlıkları (Sedan 3,5mm, SW/HB 4mm)
*Ön cam akustiklerinin farklı olması (bunu başka bir konuda paylaşmıştım. W213 E kasa ve Range Rover de ön camda M1250-1 kullanıyor bunu da yeni fark ettim)
*HB/SW Tavan kaplamasında yalıtım olması.
Bunlar saklanan yada gizlenen farklılıklar olmayın Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç da bunlardan bahsetti.
"Fiat Egea Station Wagon, sahip olduğu ekstra yalıtım özellikleri ile rakiplerine göre daha sessiz kabin sağlıyor. Fiat Egea Station Wagon, akustik yalıtım özelliğine sahip camlar, motor ve aktarma organlarındaki titreşim sönümleyicileri ve izolatörler, ses sönümle özelliğine sahip tavan kaplaması ve gövdenin çeşitli bölgelerinde bulunan ek izolatörler ile kabin içinde eşsiz bir sessizlik sunuyor. Bozuk yollarda dahi etkili olan ve darbenin boyutuna göre sertliği değişen özel süspansiyon sistemi ile de yüksek bir sürüş konforu sunuyor."
(Kaynak:https://www.otopark.com/2016/10/fiat-egea-ulkemizdeki-sw-satislarini-artiracak/)
Ancak FCA tarafından yayınlanan bu yayından sonra sessizliğin sadece yalıtımdan değil aerodinamik yapıdan da kaynaklandığı ortaya çıktı.
Yayında "Improved Aerodynamics" altında;
"The new Fiat Tipo hatchback and station wagon versions deliver a drag coefficient of 0.29. Achieving this aerodynamic performance was heavily dependent on the virtual simulation capabilities of the Product Engineering organization.
he vehicle's aerodynamic performance contributes to its fuel efficiency and is the result of a wide range of enhancements, including an active grille shutter system and aero optimization of the windshield angle, mirrors, front end, sill claddings, placement of belly pans and windshield wipers."
Bu bilgilerden sonra EGEA ailesindeki Sedan ve HB/SW tasarım farklılıklarına bakıldığında ilk göze çarpan detaylar sis far tasarımı ki davlumbaz ile arasında hava geçiş kanalı vardır. Bir de aracın alt taban dizaynıdır ki burada Hb/Sw fiberglass koruma panelleri mevcuttur. Nitekim videoda ve tanıtım resimlerinde Audi tarafından üstünde durulan detaylarda bunlardır.
Resimleri de paylaşayım.
https://www.netcarshow.com/audi/2018-a7_sportback/1280x960/wallpaper_5f.htm
https://www.netcarshow.com/audi/2018-a7_sportback/1280x960/wallpaper_6a.htm
Sonuç olarak; Bu önemli aerodinamik tasarım farklılıkları aracın etrafında oluşan rüzgar basıncını düşürmekte, sonucunda da araca hem yakıt tüketiminde hemde gürültü düşürülmesinde bir avantaj sağlamaktadır.