(20-01-2018, Saat: 23:59)Can Ekin yazdı: Bu arada spor paketteki bi xenon farları almaya hiç niyetlenmeyin, çünkü aydınlatmanız aman aman değişmez.
Çünkü mecburen kullanılan bi xenon mercek ve ampulleri düşük güçte.
Xenon kullanımı sınırlandırıldı.
Eskiden araçlarla gelen oem xenonlar (yada bi xenon, fark etmez) 35w tı, ampüllerde yaklaşık 3100-3400lm ışık gücüne sahipti.
Şimdi ise jeep renegade /500x / a3 Vb. De gördüğümüz xenonlar 25w ve 2000lm ışık gücünde ampulleri var.
Araçlarımızda hali hazırda kullandığımız H7 ampüllerde 1500lm civarında ışık veriyor.
Evet 25 w xenon, Halojen den %20 daha fazla ışık veriyor ama farınıza mercek montajıyla eski tip 35w lık 3000lm den fazla ışık veren ampüllerle kullanabilirsiniz, hem de çok daha düşük bir maaliyete.
E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aslında tam olarak Xenon kullanımı sınırlandırılmadı. Eğer firma ucuz olsun ama aydınlatma %20-30 daha iyi olsun diye D5S geliştirdi. EGEA SW büyük ihtimal D5S ile gelecek. ECE standartlarında 35W 3200 Lm bi-xenon sistemi kullanacak iseniz far yıkama+ otomatik seviye ayarı zorunlu.
Firmalar maliyet düşürme açısından bu durumu 25W 2000Lümen ile çözdüler.
Ayrıca Xenon ısı farkı sebebiyle büyük ihtimal halojen farın ön camı da farklıdır. Xenon kararma yapıyor.
Fiyat/Fayda oranında değerlendirilmelidir. Ancak yine de güzel bir aydınlatmaya sahiptir.
[img][/img]
Bu son resimdeki Mokkadaki 35W VW ise 25W. Tatmin edici ama D1S çok daha geniş bir aydınlatma sağlıyor.