03-01-2018, Saat: 14:21
(03-01-2018, Saat: 14:06)Can Ekin yazdı:İlginiz için teşekkür ederim dediğim gibi şimdiye kadar sürekli dizel araç kullandığım icin benzinli bir motor denemek istedim. Sessizligi, sarsıntısız olması... ancak rampalarda da bayilmamak için turbo benzinli motor düşündüm. Dediğiniz gibi performans i yüksek yakıtı düşük bir atmosferik motor çok zor bu fiyatlara.(03-01-2018, Saat: 13:51)okibay yazdı: Aynen katılıyorum Can bey siz şu an egea kullanıcısı mısınız? Ben şimdiye kadar sadece dizel araç kullandım benzinli motora geçmek için kendimce araştırma yapıyorum dizelden benzinli motora geçenlerin yaşadığı performans hayal kırıklıklarını yaşamamak için. T_jet isteme sebebimde buydu yuksek Torq değeri güzel bir tercih sebebiydi. Atmosferik araç kullandınız mı ?Şuan 1.6mjet DDCT SW kullanıcısıyım.
PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Daha önceden focus mk1 sedan 1.6 atmosferik manuel
Alfa 147 1.6 TS manuel (atmosferik)
Ve micra 1.2 cvt (atmosferik otomatik)
Sahibi oldum.
Onun dışında babamın araçlarından
Alfa 156 2.0 TS manuel
Alfa 159 1.9jtdm otomatik
Alfa giullietta 1.4MA TCT (otomatik)
Kullandım...
Bunların içinde 147 ve 156 twin spark ve vtec benzeri sistemi nedeniyle biraz daha üst devirlerde canlı motorları vardı ama keyifli makinelerdi.
Micra 1.2 3 silindir yine homojen güç ama cansız motoru vardı.
159 turbo dizel ve büyük hacimli olduğu için 1.5 tonluk aracı her daim rahat götürüyordu.
1.6mjet2 güzel, kesinlikle güçlü çekişe sahip. Ancak atmosferikler gibi keyif vermedi karşılaştırmak gerekirse.
Benzer şekilde giullietta 1.4MA TCT de güçlü, benzinli olduğu için daha uzun devir bandında hızlanma imkanı var, dizele göre daha kesintisiz güç alabiliyorsun ama yine de bana kağıt üzerinde daha güçlü olduğu 156 2.0 TS den daha fazla keyif vermedi.
Sonuca gelmek gerekirse güç/kg oranı iyi araçlar atmosferik te daha bile keyifli gelebilir ama günümüzde öyle bir araç sadece spor araçlarda mevcut (mx5,subaru brz vb)
Çünkü tüketim değerlerini çok aşağılara çekmek mümkün değil maalesef.
Bu nedenle turbo dizel yada turbo benzinler alternatif oluyor..
Km bazında değerlendirmek lazım. Hem alımdaki aradaki farkı hem De yıllık bakım masraflarını yıllık yapılan km yle oranlamak en doğrusu olacaktır.
E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tasarım olarak hoşuma giden fiyat olarakta makul olan egea da karar kılmıştım ama hayal kırıklığı malasef hala anlamış değilim ama LPG nin bukadr çok tercih edildiği bir ülkede nasıl olurda halihazırda Avrupa'da üretimi yapılan LPG li 1.4t-jet motor üretmezsin kimbilir ne anlaşmalar ne kısıtlamalar var işin arkasında ...
PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi