Aracım 1.6 mjet2 DDCT SW.
Pedalchip i araştırdım, açıkcası manuel de kullanırken %80-100 tork aralığında kullanırken bile (1600-2500d/d) tam gaz yaptığınızda gücün olduğunu görüyorsunuz ama geç görüyorsunuz. Bu sinirimi bozuyor açıkcası, yoksa aracın gücü hiç fena değil. Ama ilk aracım focus 1 1.6 sedan dan, alfa 147 1.6TS 'ten , babamın 159 1.9jtdm qtronic ' e kadar gaz tepkimesi beni hiç bir zaman rahatsız etmedi ancak yeni araçlarda mı böyle birşey artıyor ki focus hariç hepsi "drive by wire" sonuçta, babamın şimdi ki aracı giullietta 1.4 170hp dct de "N"ormal modda o güce rağmen gaz tepkisi uyuşuk, ancak "D"ynamic te keyifleniyor ama o zaman başka ayarlarda değişiyor araçta. (nerede o eski gaz telleri diyesi geliyor insanın, neyse.. )
arada bir de micra mız oldu 1.2 otomatik ama onu saymayalım o zaten CVT şanzıman ve 3 silindir, elektrik süpürgesi gibi birşey.
Acaba DCT şanzımanla bağlantılı bir gecikme midir bu durum?
bu nedenle önce chip box düşündüm, sonra bu pedal chip i gördüm(yada pedal commander, sprintbooster vs. farklı isimler aynı ürün). Amaçları tamamen farklı o konuda hem fikirim. Biri yakıt hava karışımı, turbo, yakıt basıncı gibi değişikliklerle güç artışı sağlarken diğeri sadece pedal tepkimesini arttırıyor.
İlk olarak Sprintbooster 'ın bir anlamda çalışmasını gösteren böyle bir video var :
Yüzeysel bakarsak benim rahatsız olduğum gaza bastığım anda hiç değilse ne kadar bastıysam o kadar cevap alma sorununu çözer gibi gözüküyor ama bunu sadece pedaldaki veriyi hızlandırarak mı yapıyor yoksa gaz kelebeğini daha çok açarak mı yapıyor onunla ilgili emin değilim, resmi olarak ta bunun böyle olduğunu kanıtlayan bir veri yok, herkes diyor sen 1 birim basınca o 2 birim bilgisi gönderiyor ama bu hızlandırmaz ki gaz kelebeği hareketini (ki video da tam gaz yapılıyor ve modlar değiştikçe kelebeğin hızı değişiyor olarak görüyoruz. ama çalışma tekniği ile ilgili dediğim gibi %100 emin değilim).
Diğer konu ise Power box, chip box, modül vs. dediğimiz turbo motorlara (benzin/dizel fark etmeksizin) yapılabilen en basit en etkili güç alma yöntemi.
Türkiye'deki modelleri :
1 : http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1393_108728_108730
yurt dışındaki modelleri :
https://www.racechip.com/shop/fiat/tipo-356-from-2015/1-6-multijet-1598ccm-120hp-88kw-320nm.html
Şimdi bu universal bir üretici, bir çok marka için üretiyor ama bir de Novitec var ki, Fiat Group(Alfa, Fiat, Lancia) için özel çalışıyor normalde. Ve yurt dışında satılıyor , Novitec Powerrail 5 ve tüm Mjet ler için uygun olduğu, DPF li modellere uygun olduğu belirtiliyor özellikle. Tabi partikül emisyonunu düşürmek ve tam verim almak için kutu içi performans hava filtresi öneriyorlar.
2 : http://www.fiat-sportiva.de/Tuning-Styling/Tipo-356/Engine-Performance/Novitec-Powerrail-5-Additional-ECU::4486.html
şimdi racechip e universal marka desem de novitec için aynı şekilde konuşamıyorum ve güvenim daha fazla ama onda da hiç bir ara ayar yok tabi racechip e oranla.
Ayrıca Racechip hem yurt dışında hem türkiye 'de motor arıza garantisi veriyor : http://www.racechip.com.tr/racechip-motor-garantisi/
buda ilginç geldi, garanti sözleşmesine kadar web sitesinde var buda güven veriyor, açık sözlü davranış ticarette hep güven verir, ne kadar arkasında dururlar bir şey diyemesem de , hem yurtdışında hem türkiye firma aynı uygulamayı yapıp, sözleşmeyi de internete koyunca yasal olarak insana bir güven hissi geliyor. Hatta 1-2 forumda sorulan bir araç için (sanırım suzuki vitara ydı yada başak bir arazi aracı) müşterilerin memnun kalmadığını bu nedenle listede görünmesine rağmen uygulama tavsiye etmediklerini de okudum.
Not: son yazdıklarımla race chip i övüyorum gibi olmuş ama hiç bir bağlantım yoktur sadece araştırmalar sonucu aklıma yatan tek marka oldu bu modül konusunda o yüzden. yoksa adımla kayıt oldum, istanbul anadolu yakasında, hedef yelken yelken okulunda 7 senedir yelken eğitmeniyim, bir süre ralli ve tırmanma yarışlarına katıldım, otomobil ve araştırma meraklısıyım yanlış anlaşılma olmasın
Firmaya ve novitec e mail atacağım DDCT şanzımanla ilgili ek bir notları var mı diye ?
Maillere cevaben buraya en kısa sürede ileteceğim.
EKLEME
Alıntı:Merhaba Can Bey ;
Günümüzde Uyguladığımız RaceChip Pedal Hızlandırıcı ve RaceChip ChipTuning ürünlerinin yaklaşık % 80 lik bir bölümü otomatik ve Çift Kavramalı Otomatik araçlara uygulanmaktadır.
Fiat Grubu DCT Şanzıman Pedal ve RaceChip Uygulamalarında herhangi bir sorunla karşılaşmadık.
DCT Şanzımanlı Araçların gaz pedal tepkileri Manuel Araçlara göre daha geçikmeli ve yavaştır.
Bu nedenle Otomtaik Araçlar Pedal Hızlandırıcıların etkisini daha fazla hisseder.
Bizde Araçların Otomatik veya Manuel olarak PedalChip Programalrını güncelliyoruz.
PedalChip Aracınızın Gaz Pedalındaki Elektronik olarak kısılmış Tepkime Zamanını iyileştirir.
PedalChip ve RaceChip ChipTuning Ürünlerini Aynı araçta Güvenle Kullanabilirsiniz.
Bekir KAHRAMAN
RaceChip Chiptuning Türkiye
Sizlerinde bu konuda teknik olarak açıklamalarınız varsa paylaşırsanız sevinirim. PedalChip düşünüyordum ama modüle göre daha kararsız kaldım, kullananda az. Aynı araçta memnun olanda var olmayanda.
Ekleme 2: sanırım benim şanzıman FTP nin C635 kodlu şanzımanı. Yazdığına göre 350nm tork sınırı var eğer yanlış şanzıman değilse chip Vs beni bozar ancak PedalChip denenebilir. Manuel şanzıman için bilgim yok.
Saygılar,
Can Ekin