Cep telefonları yada el gps "m" hassasiyetinde olup kod(C/A ,P kod) ölçümlerine dayanır. Yani dalga boyları daha büyük çözünürlükleri (hassasiyetleri) daha düşüktür. .Ayrıca GPS/GLONASS/BEİDO/COMPASS/GALİLİEO uydularında atomik saat kullanılır. Telefon yada el gpsde ise 1 $ saat kullanılır.
*Araç hızlarına el gps-telefon ile bakılabilir mantık da bir hata yok hatta günlük hayat içinde yeterlidir. Ancak tam değer karşılaştırması yapılacak ise Jeodezik GNSS kullanılması şarttır..
Her neyse konumuz bu değil.
Araç göstergelerinde belli bir miktar hata olduğuna hiç şüphe yoktur. Görüntülenen hız aracın gerçek hızından az olmayacak şekilde dizayn edilmiştir. Aksi takdirde üretici ciddi tazminatlar ile karşılaşabilir. O sebepten güvenli tarafta kalmaya çalışıyorlar.
Bu Formülüze dahi edilmiştir.
0 ≤ (V1 - V2) ≤ 0.1 V2 + 4 km/h.
V1:Görüntülenen hız
V2:Gerçek hız.
Ancak söyle bir gerçeklik vardır. Oda araç göstergesi üzerindeki hatalar tüm üreticilerde neredeyse aynıdır yani hata miktarı sistematik olduğu için, sistem kendi içerisinde doğrudur. Söylemek istediğim şudur ki C200d ile Egeanın göstergesindeki 220km/h neredeyse aynıdır. Bu sebepten ötürü de gösterge üzerinden konuşulmasında hiç bir mantık hatası yoktur.
Ayrıca iş sadece şanzıman dişli oranına da bağlı değildir. Aracın aerodinamik yapısı, ağırlığı, yakıt kalitesi, topografyanın durumu, lastik ebadı ve durumu tamamen son hıza etki eden unsurlardır. Nitekim 500X ile EGEA HB 1,6 mutijet + DCT (aynı dişli oranına sahip ) olmasına rağmen fabrika verilerine göre son hızları farklıdır.
Sonuç olarak MULTİJET 2 candır. Kullananlar bilir.