27-09-2017, Saat: 10:07
(27-09-2017, Saat: 09:42)postalper yazdı: Arkadaşlar, start stop teknolojisinin Turbo'ya zarar verdiği tamamen safsata... Araç durduktan yani turbo çalışmıyorken birkaç saniye sonra araç durdurulur ve frenden ayağınızı kaldırdığınızda çalışır. Dolayısıyla bu sürecin hiçbir yerinde turbo aktif değildir.
Bu sistemin getiriliş amacı, kuru tip diye tabir edilen DCT (Dual Clutch Transmission) şanzuman, soğutma sistemine sahip olmadığı için araç dururken vites kutusunun ısınmasını önlemektir. Araç durduğunda eğer vitesi P ve N'ye almamışsanız otomatikleştirilmiş sistem debriyaja basar. Uzun süreli dur kalklarda da bu durum vites kutusunu ısıtır. Balatayı yakar. Bunu önlemek için araç durduğunda start stop sistemi motoru durdurur. Böylece hararet yapması önlenmiş olur.
O görmüş olduğunuz tuş sistemi devre dışı bırakmak için kullanılır. Yani normalde ikide bir kullanmazsınız. Zaten kullanımını devre dışı bırakmasınlar ve vites kutusu problemi çıkmasın diye gözden uzağa konur. Aynı sistem VW DSG, AUDI S-tronic, Renault EDC, Opel DCT ve Kia'da da kullanılmaktadır. Onlarda da iptal düğmesi oralarda bir yerde durur.
Siz siz olun çok mecbur değilseniz start stop sistemini iptal etmeyin. Yoksa şanzuman ayarı kayar. Daha çok uğraşırsınız.
Aküler de buna uyumlu akülerdir. Kısacası sistemin hiçbir şeye zararı olmaz.
Teşekkürler bilgi için.