13-09-2017, Saat: 22:38
(Son Düzenleme: 14-09-2017, Saat: 11:15, Düzenleyen: ardicli2000.)
(13-09-2017, Saat: 10:20)fiataga yazdı:(14-08-2017, Saat: 16:24)baba_yaga yazdı: 1,6 Multijet normal vites ile daha seri. DCT kuru kavrama olmasına rağmen bir miktar kayıp var hissediliyor. 1,6 normal vites ile segmentinde tek zorlayacak motor 1,6 DCİ. 320 torku daha fazla veriyor. Ayrıca multijette alt devirler bir miktar zayıf.Zaten multijetin prensibi öyle 1500devire kadar fazla canlı değil Sonra kopuyor Dci ise altlarda iyi ama üst devirletde kötü.Birde şu motora 180hpyi entegre etseler..
DCT DSG göre daha yavaş kalıyor. DSG çok hızlı değiştiriyor. Aradaki kayıp sürdükçe hissediliyor.
Ama Multijet dizelin babasıdır..Dci,Hdi vs hikaye.
Değişken geometrili sübapa sahip multijet motor, FIAT'ın dizel dünyasına kattığı en iyi teknolojidir. Hatta o kadar ki bu sayede binek otomobillerde dizel devri başladı denebilir. Bu potansiyeli gören mercedes derhal fiattan hakalrı satın alarak cdi motoru geliştirmiştir. Sessizliği ve verimi, yüksek devirlerde dahi iyi hızlanma vermesi otomobil dünyasında değişikliğin kapısını aralamıştır.
Bugün binek otomobillerde dizel varsa bunda FIAT'ın büyük etkisi vardır.