(03-09-2017, Saat: 19:32)baba_yaga yazdı:(31-08-2017, Saat: 21:08)Arkadeniz yazdı: Merhabalar,
Egea SW, lounge plus, TJet aracımda 2 sorun var.
1. Sözde otomatik klima otomatik olarak iç kısım sıcaklığını ayarlamıyor. Benim bildiğim ve kullandığım diğer otomatik klimalı araçlarda iç bölüm sıcak ise fan yüksek devirli çalışır ve seçilen sıcaklığa ulaşıldığında tekrar devrini indirir. Manuel olarak fan hızını artırdığımda dış hava akımı hemen kesilip iç hava soğutuluyor. Klima kompresörünün kapasitesi yetersiz gibime geliyor.
2. Araç ayarları bölümünde adaptif cruıse control aktif değil olarak görünüyor. Ama nasıl aktif hale getirileceğini bulamadım. Kullanım kılavuzunda da bir bilgi yok.
Yardımcı olabilecek varsa şimdiden teşekkürler.
Sadece 1. sorunuza cevap vereceğim. Aracın derece kısmını ayarlayaıp AUTO ya bastığınız andan itibaren klima tamamen otomatik olarak ayarlanan sıcaklığa getirmeye çalışıyor.
Sistem tam olarak söyle çalışıyor bir tane sensör orta ızgaraların orda var. Bir diğer sensörde ayak kısmında mevcut. Isınan hava genleşir, soğuk hava sıcak havadan daha ağır olduğu fizik prensibinden yararlanarak araç soğuması yukarından aşağıya araç ısınmasıda ayaktan yukarı oluyor. Fan hızı ne kadar az ise soğuk miktarı o kadar fazla oluyor. 1,0 dereceye kadar düşüyor dan hızı artığında aynı derecede 8-9 dereceye kadar çıkıyor. Yani sistemin tam otomatik olarak iç sıcaklığını ayarlamasında bir problem yok çok güzel çalışıyor. Ayrıaca MAX AC almadığınız takdirde araç iç sirkülasyona da karışmıyor onu size bırakıyor. Eğer LOW alıp da AUTO tuşuna basarsanız bu sefer LOW tuşu iptal oluyor sistem 16 dereceyi baz alıyor.
Ancak; soğutma kapasitesi konusunda bazı önemli detaylar var. Bu konu da Sedan kullanan arkadaşlar gerçekten şanslı çünkü onların klima basınç değerleri 2 bar basınç ve R134A gazı kullanılmış. O sebepten dolayı Sedan araçların soğutma performansları çok çok iyi. Ayrıca condesörlerinde donma olmadığından koku oluşması da olmuyor. O sebepten Sedan araçları baz almayın. Ancak onlarında 2017 modellerinde bu gaz kullanılmış olabilir.
Şimdi SW ve HB de R1234yf gazı kullanılıyor ve sistem 2,2 bar basınç da. Yani kompresör,gaz ve yağlar farklı. Bu baş belası gaz emisyon için çıkarılmış bir gaz ve teknik olarak R134A dan daha kötü bir gaz. Hem condensör dondurarak kokuya sebep oluyor hemde uzun vadeli kullanımda baştaki performansını koruyamıyor. Belli bir süre sonra gerçekten çok can sıkıcı oluyor. Açıkcası bende performansından çok memnun değilim. Siz de bu durumu yetersiz gibi algılıyorsunuz. Bu konu da haklılık payınız var. Tofaş da çalışan o kadar angut var ki bence bu durumdan bir haberler. Hala amele gibi sistemin iç sıcaklığını ölçülüyorlar sıkıntı yok diyorlar. Ancak sistem o kadar basit değil. GENEL MÜDÜRE bu durum ile ilgili yazı yazacağım
Peki neden böyle birşey tercih edilmiş, biliyor musunuz?