http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/500/26307
Gelelim Fiat ve Ford'a. 500 ve Ka+ modelleriyle 3'er yıldız alan iki üretici, Euro NCAP'ten büyük azar işitti.
Maliyetleri düşürme adına her iki araçta da arka koltuk emniyet kemeri ön gergi elemanı ve yük limitörleri kaldırılmış. Bahsettiğimiz iki sistem de birçok yeni araçta standart. Euro NCAP markaları araçları hem şık, hem de ucuz yapmaya çalışırken güvenlik donanımlarını yok saymakla suçladı.
Ratingen, Fiat hakkında şunları söyledi:
"500, artık yaşlanmış bir araç. Fiat'ın makyajla getirdiği ufak değişiklikler bunu gizlemeye yetmiyor. Alıcılar tamamen yeni 500'ü beklese iyi olur."
Euro NCAP sekreteri Ford hakkında şöyle konuştu:
"Maalesef Ford, yeni Ka+ modelinde sergilediği vasat güvenlik performansıyla hayal kırıklığı yarattı. Araç, otonom frenleme gibi karmaşık bir teknolojiyi bırakın, rakiplerinde bulunan karmaşık sabitleme sistemlerine bile sahip değildi."
Küçük araçların güvensiz olmasının bir zorunluluk olmadığını belirten Ratingen, "Yeni C3, süperminilerin de hatırı sayılır ölçüde güvenli olabileceğinin kanıtı." dedi.
http://tr.motor1.com/news/137911/euro-ncap/