Fiatın İtalya da üretilen hangi aracı üretidildiği yıllardaki rakiplerinden daha sessiz olmuş. Geçenlerde burada Almanların yaptığı test örneklerini paylaştım Hem Ford focusdan hemde Astradan akustik anlamında daha iyi. Sonuçta bu başarı TOFAŞ ın NVH departmanın başarısıdır.
Birde 500x in ne teknolojik farkı var onuda çok merak ediyorum. Sözüm ona çok kaliteli ve prestijli araç ürettiği iddia edilen İtalyan Fiat üretimi Bravoyu 5 yıl kullandım. Yılda banko en az 1 kez klima klepe dişli arızası karşı karşıya kaldım hepsinde de neredeyse gögüs açılarak parça değişimi gerçekleşti. Ancak buna rağmen İtalyanlar 7 yıl hep aynı şeyi söyleyip durdu, bizim ülkemizde sıkıntı yok ülkenize has bir durum diyerek ilgilenmedi. Keza yağmur sensörü yine aynı senelerce bir kez adam akıllı kullanamadım yine aynı sözle karşı karşıya kaldık ülkenize has diye. Bugün Egea da yağmur sensörü mükemmel bir şekilde çalışıyor. Bravo da ne kışın ne yazın kalorifer ve klima sisteminden tam verim alamazken bugün Egeadan çok daha verim alıyorum. Benim şahsi düşüncem tüm donanımları poşete doldurur gibi doldurmaktansa bunların etkin bir şekilde çalışması daha önemlidir. Örneğin çift bölge klima 5 sene boyunca kullanmadım. bir kere ihtiyacım olmadı çünkü şoför tarafına 18 derece verirken yolcuya 25 derece vererek ne aracı ısıtabilirsin ne de soğutabilirsin. Üstüne üstlük hava yönlendirme butonu tekken. Ayrıca bugün Egea da klima fan sesi neredeys Bravonun yarısı kadar. Sonuçta bizim Mühendislerimiz de gayet iyi başarılı bir şekilde üretime katkıda bulunabiliyormuş.
Evet Egeanın eksikleri yok mu var. 50 bin istediğin Egea ile 90 bin istediğin Egeanın aynı kapı döşemesine sahip olması bana mantıklı gelmiyor. En azında arka yolcular için havalandırma menfezi konmalıydı. 4 Cam tam otomatik olmalı ve dışarıdan açılabilir kapanabilir olmalıydı. Araç içi ambiyans aydınlatma olmalıydı. HB ve SW elektronik park freni konmalıydı.
Genele bakıldığında bence TOFAŞ rahmetli Mustafa KOÇ sayesinde güzel bir iş çıkarmış.
Bir dipnot daha düşmek istiyorum. Aşağıda Fiat misyonu var;
"Kimi zaman, ileriye gidebilmek için bir adım geri gitmek gerekebilir.
Fiat, ilk misyonuna, yani çekici bir stile ve heyecan verici motorlara sahip, ulaşılabilir ve günlük hayatın kalitesini arttıran araçlar üretmeye dönüş yaparak tam da bunu yaptı. Kurumsal kültürü ve mentalitesinde derin bir değişim gösteren Fiat, mevcut ürünlerinde, teknolojik araştırmalarda, tasarım kalitesinde ve müşterisiyle yeni, yapıcı bir ilişki kurma konusunda sürekli ve hızlı bir yenilenmeye odaklandı."
Sonuçta ulaşılabilir kelimesi çok önemli bir kelime ve 1/3 katlamanın ana mantığı burada yatıyor. Sonuçta rakipleri en azından Türkiye piyasasında ulaşılabilir olmadığı için bugün Egea bu derece satış rakamlarına imza attı. Sonuçta bu misyonu benimsemiş bir marka için TOFAŞ da üretilen Egea başarılı bir projedir.