06-01-2017, Saat: 19:07
(05-01-2017, Saat: 09:32)baba_yaga yazdı:(05-01-2017, Saat: 08:45)Ali Hoca yazdı: Bırakalım da bu b- c tartışmasını da arkadaşlar. Tofaşta üretilen araçların özellikle iç malzeme kalitesini konuşalım. İtalya'da üretilen Puntolarda bile iç malzeme kalitesi daha iyi bir izlenim veriyor. Kapıları da daha tok. Karşı çıkmadan önce lütfen inceleyin de sonra konuşalım. Yazık dünya kadar para veriyoruz bir Punto kadar da mı bir şey beklemeyelim. Ben bir daha bu Tofaş'tan araba alacağımı zannetmiyorum.
.
Ali hocam öncelikle güzel bir konu söyledikleriniz üzerinden konuşabiliriz. Öncelikle ön gögüs yumuşaklığını ben hiçbir İtalyan üretimi Fiatta görmedim ilk defa yumuşakça bir malzeme kullanıldı. Bu güzel bir gelişme. SW ve HB tavan döşemesi de gerçekten kaliteli ancak Sedan gerçekten bu konu da zayıf. Ön direk bakalitleri hoşuma gitmiyor açıkcası . Bravo Fiat ürettiği en iyi araçlardan biridir ve onların kapılarında üst kısımlar farklı alt kısımları farklı idi ve alt kısımları çok kalitesiz bir malzeme idi. Egea da ise üst ve alt kısım sert plastik. Ancak Bravoya göre alt kısımlarda kullanılan plastik çok daha kaliteli. En azından sadece ön kapı(golf de sadece ön kısım yumuşak) üst kısımlar göğüs malzemesinden olmalıydı buna kesinlikle katılıyorum. Birde kapının kesim işçiliğini bende beğenmiyorum. Ancak genele bakıldığında verdiğiniz paranızın hakkını veren bir araç olduğunu düşünüyorum.
Ancak şöyle bir dipnot düşeyim. Araç tasarlanma aşamasında İtalyanlar ön gögüsünde sert olmasını dile getiriyorlar ancak Tofaş kabul etmiyor. Burda tartışdığımız konuyu onlarda tartışıyor. Türkiye de algıyı kırmak için kapıları da yumuşak yapalım hatta çift fitil kullanalım söylemlerini dile getiriyor Tofaş ancak İtalyanlar bir türlü ikna edilemiyor. Bu gerçek bir dipnot ancak isim veremiyeceğim bunu baştan söyleyeyim.
Hocam ben açıkçası fazla inanmadım öğrendiğiniz bilgiye, Fiat yetkilileri neden istemesin her tarafın soufth olmasını.
Diğer konuya değinirsem premium marka değilse hepsinin işçiliği Yüksek hızda üretim kalitesinden dolayı düşüktür.Wv,Fiat,Ford,Toyota,Opel.
Fiat model açılımı yapıyor şuan istikrardan Sonra kalite gelir.
Bunun tek nedeni modellerindeki sürekliliği oldu.Modeller piyasaya bir otursun (2018 sonrası) atağa kalkacaklar.
Şuan 500x sınıfında hangi araçta o kalite var.
Keza 500l,500,punto..
Egeaya değinirsek bir golf,astra değil ama geriye kalan modeller arasında fark Yok.
Türkiye'de inçe işçiliği Tofaş (wcw klası da üretim) yapamıyorsa diğerlerimi yapabilecek.Yapmayın hocam.
Diğer fabrikaların modellerine bir bakın..