23-12-2016, Saat: 16:46
Bu konuda daha önce açıklama yapmıştık ama sanırım, halen anlaşılmayan noktalar var.
Ben gaza geçme süresi, bölgeden bölgeye farklılık gösterir derken, motor soğutma sıvısı sıcaklığının, aracın çalışmadığı süre boyunca, ulaştığı sıcaklık noktasını kastettim. Yani aynı mahallede oturuyor olsa bile, aracın durduğu noktanın farklı olması, araçların soğutma sıvılarının, sıcaklık dereceleri farklı olabileceği için, gaza geçme süreleri de farklı olacaktır. Aslında bunu anlamanın en kolay yolu, kalorifer sisteminin, size sıcak hava vermeye başladığı an, aracın da gaza geçmesi için en uygun zaman olmaktadır. Bunlarla beraber, her aracın suyu ısıtma süresi de aynı olmayacaktır. Şöyle de söyleyebiliriz, bir tarlaya attığınız tohumların çıkışını gözlemlediğiniz de bile, bir süre sonra hepsinin aynı boyda olmadığını görebilirsiniz. Çünkü güneş ışığı, rüzgar vb... durumların her noktada aynı olacağı düşünülemez.
Tabi bunu anlamanın en doğru yolu, sabah ilk çalıştırma esnasında, motorun sahip olduğu verilerin izlenmesidir. bunun için de, aracı geceden servise bırakılarak sabah verileri kaydetmek olacaktır.