Üzerinde 70 db pirelliiler olmasına rağmen aracın suküneti gerçekten takdire şayan olmuş. 68 db goodyear yada michelin ile hiç düşünemiyorum. Şimdi yaptıklarımı kısa bir özetleyeyim.
İlk gün tüm kapı trimleri açılarak içlerine SP100 yapıştırıldı.Bu malzeme olmazsa olmaz. Forumlarda yazan bitümlü yalıtımlar pek işe yaramaz çünkü ses tutma özellikleri yok. Sadece su yalıtımı malzemesi onlar. Aslında resimde de var olan beyaz naylonun şablonunu çıkarıp ilerde üstüne SP200 yapıştırılabilir. Fiyatı:90 tl 4 kapı için.
Tüm bagaj halısı çıkarıldı ki çok basit 8 tane tırnak tutuyor. SP300 ile resimdeki gibi kaplandı. ( Bu üründe ağır ses bariyeri var.Ses yutucu ve titreşim sönümleyici.) Arka davlumbaz ile çamurluk arasına 100 dansite 4cm kalınlığında bondex sünger kullanıldı. Ben pişman oldum siz 180 dansite 3 cm kullanın. (Cep telefonundan son ses müzik açın ve bu bondex süngerin üstüne koyun telefonundan ses gelmeyecektir. Şok olabilirsiniz. Bu sünger ses yalıtımının Amiral gemisidir. Firex bunu yakalamak için en 3m kalınlık olması gerekir. )50 tl tuttu. Birde arka pandizot bagaj içindeki kalan metal kısmına SP200 inanılmaz ses emen(bondex kadar nerdeyse) kendinden yapışkan sünger kullanıldı. 75 TL tuttu sünger parası. Gerçekten bu iş için kullanılacak en iyi. Başka forumlarda yazılan Firex falan bunlara inanmayın onların ses emme oranları çok düşük.
Ertesi günde koltuklar ve bakalitler söküldü. Bakalit içlerine SP200 yapıştırıldı Resimlerde mevcut.
Şimdi gelelim en önemlisine:
Tabana SP300 Mercedes S resmindeki gibi o stratejik noktalara yapıştırıldı.* Bu arada EGEA kutlamak şart ondada en az onun kadar emici malzeme kullanmışlar. TOFAŞ kutluyorum. Yeri gelmişken çamurlukta ve arka koltuk altında da kullanmışlar. Bu araç ( sadece kapı trimlerini beğenmedim çok sert plastik) bu paraya alınacak en iyi araç. Gerçekten parasının hakkını hatta fazlasını veriyor.*
Şimdi konumuza dönelim. Üstüne arkadaşlar 150 dansite 1cm bondex. Üstüne 2mm 2 kat ses emici bariyer. (bu arada ölçülerini de vereyim Önler için 42*50cm arkalar içinde 65*50cm) üstüne de taban halısı geliyor bu arada taban halısına presli 3 cm ses emici köpükte halıda var sedanlar da. *HB ve SW bu konuda çok şanslı onlarda direk 150-180 dansiteli 3cm bondex varki bu iş için en iyisi kullanılmış.*Birde arka koltuk altına da SP300 bondex kullanıldı. HB arkadaşlar taban halısı altına yalıtım yapmanıza hiç gerek yok. Kapı ve bagaj işlemlerini yapmanız sizin için fazlasıyla yeterli olacaktır.
/Bu arada kendim de şöyle bir test yaptım. Taban sacına son ses cep telefonumda müzik açtım. Üstüne bondex 2 kat bariyer ve taban halısını kapattığımda telefondan müzik çalmasına rağmen ses gelmiyordu. İşlem testide bu şekilde yapıldı./ Bu arada Osman Ustamada burdan teşekkür ediyorum ne dersem sıkılmadan üşenmeden yaptığı için.
Sonuçta Premium segment (Passat Mondeo falan değil) düzeyinde sessizlik elde ediyorsunuz. En önemliside Müzik keyfi üst düzey oluyor. Bass max olsa dahi son sese kadar mükemmel basslar alıyorsunuz.
Cam işlemimde bittikten sonra ses ölçümü yapıp video ile paylaşacağım.
Saygılarımı sunarım.