Yorumları: 59
Konuları: 3
Kayıt Tarihi: 08-02-2016
Teşekkür Puanı:
4
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: Henüz Egeam Yok
Araç Model Yılı: 2015
Beğenenler: 1
3 Mesajına 0 beğeni geldi.
(21-04-2016, Saat: 19:49)ayipliegea yazdı: Konuyla ilgili yeni gelişmeleri aktarıyorum:
Geçen hafta, durumu KOÇ Holding'e ilettim. TOFAŞ'ta benim dosyamla ilgilenen kişi hemen beni aradı ve "Konuyu holdinge yazmışsınız." deyip iki teklif sundu. "100 bin km'lik garantiyi 150 bin km yapabileceğini veya bir bakım hediye edebileceğini" söyledi. Bunları kabul etmeyeceğimi belirttim. Arkasından tekrar Koç Holding'i arayıp tekliflerin benim mağduriyetimi giderici olmadığını belirttim. Yine hemen TOFAŞ'tan dönüş oldu ve benim talebim soruldu. Aracın, ayıpsız yenisiyle değiştirilmesini istediğimi belirttim. Yetkili, birazdan arayacağım dedi ve bir süre sonra arayıp "Aracınızı çekiciyle Bursa'daki fabrikaya çektireyim. Robotlarla kusurlu noktalara müdahale ettireyim, kusur ortadan kalksın." dedi. Bunu kabul etmeyeceğimi, aracın yenisiyle değiştirilmemesi durumunda yargıya başvuracağımı belirttim. Kısa bir süre sonra tekrar arayıp araç değişim talebimin değerlendirilmesi için 1 haftalık süre istediğini belirtti, süre konusunda mutabık olduk. Bu süre içinde konuyu FİAT İTALYA'ya da yazdım, oradan da dönüş oldu ve araç bilgileri ile Türkiye'de yaptığım görüşmelerin detayları soruldu. Bir haftalık süre dolunca TOFAŞ'taki yetkili aradı ve değişim talebimi onaylayamayacaklarını, dilersem daha önceki tekliflerden yararlanabileceğimi, KOÇ Holding'e ve FİAT İTALYA'ya da bu cevaplarını ileteceklerini bildirdi. Ben de konuyu yargıya taşıyacağımı belirttim, süreci sonlandırdık.
Normalde aracın yenisiyle değişimini istiyordum. Ancak üretici firmanın takındığı tutum, beni araç bedelinin iadesi talebiyle dava açmaya sevk ediyor. Davayı, bedel iadesi talebiyle açacağım. Bundan sonra da ne TOFAŞ'ın ne de FİAT'ın yakınından geçerim.
Suçlarını kabul ettiklerine dair belgelerinide sunmayı unutma hocam, bu konuşmalarını, teklifleride belirt. Aman bırakma peşine düş hakkını bırakma kimsede, helal olsun.
Yorumları: 371
Konuları: 8
Kayıt Tarihi: 22-03-2016
Teşekkür Puanı:
0
Yaşadığı Yer: (34) İstanbul Avrupa
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge (Sedan)
Beğenenler: 13
54 Mesajına 7 beğeni geldi.
(21-04-2016, Saat: 20:59)mehmetcank yazdı: (21-04-2016, Saat: 19:49)ayipliegea yazdı: Konuyla ilgili yeni gelişmeleri aktarıyorum:
Geçen hafta, durumu KOÇ Holding'e ilettim. TOFAŞ'ta benim dosyamla ilgilenen kişi hemen beni aradı ve "Konuyu holdinge yazmışsınız." deyip iki teklif sundu. "100 bin km'lik garantiyi 150 bin km yapabileceğini veya bir bakım hediye edebileceğini" söyledi. Bunları kabul etmeyeceğimi belirttim. Arkasından tekrar Koç Holding'i arayıp tekliflerin benim mağduriyetimi giderici olmadığını belirttim. Yine hemen TOFAŞ'tan dönüş oldu ve benim talebim soruldu. Aracın, ayıpsız yenisiyle değiştirilmesini istediğimi belirttim. Yetkili, birazdan arayacağım dedi ve bir süre sonra arayıp "Aracınızı çekiciyle Bursa'daki fabrikaya çektireyim. Robotlarla kusurlu noktalara müdahale ettireyim, kusur ortadan kalksın." dedi. Bunu kabul etmeyeceğimi, aracın yenisiyle değiştirilmemesi durumunda yargıya başvuracağımı belirttim. Kısa bir süre sonra tekrar arayıp araç değişim talebimin değerlendirilmesi için 1 haftalık süre istediğini belirtti, süre konusunda mutabık olduk. Bu süre içinde konuyu FİAT İTALYA'ya da yazdım, oradan da dönüş oldu ve araç bilgileri ile Türkiye'de yaptığım görüşmelerin detayları soruldu. Bir haftalık süre dolunca TOFAŞ'taki yetkili aradı ve değişim talebimi onaylayamayacaklarını, dilersem daha önceki tekliflerden yararlanabileceğimi, KOÇ Holding'e ve FİAT İTALYA'ya da bu cevaplarını ileteceklerini bildirdi. Ben de konuyu yargıya taşıyacağımı belirttim, süreci sonlandırdık.
Normalde aracın yenisiyle değişimini istiyordum. Ancak üretici firmanın takındığı tutum, beni araç bedelinin iadesi talebiyle dava açmaya sevk ediyor. Davayı, bedel iadesi talebiyle açacağım. Bundan sonra da ne TOFAŞ'ın ne de FİAT'ın yakınından geçerim. Hatalarının farkına varmaları sürecin bir gelişiminin göstergesi. Arabayı değiştirmemeleri bana işi yokuşa sürmek gibi geldi. Nitekim o aracı bursaya kadar götürüp getirebileceği gibi tekrardan fabrikaya sokup işlem gördürebilcek bir kazanım, aracı sıfırı ile değiştirip sizin aracınızı test aracı olarak kullanabilir. Üzücü durum inşallah lehinize bir sonuç çıkar ve bizi bilgilendirirseniz sevinirim.
Yorumları: 1,768
Konuları: 552
Kayıt Tarihi: 17-09-2015
Teşekkür Puanı:
27
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge Plus (Hatchback)
Araç Model Yılı: 2016
Araç Km Bilgisi: 60000
Beğenenler: 118
107 Mesajına 50 beğeni geldi.
Yorumları: 473
Konuları: 2
Kayıt Tarihi: 09-12-2015
Teşekkür Puanı:
10
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge (Sedan)
Beğenenler: 0
35 Mesajına 10 beğeni geldi.
(21-04-2016, Saat: 19:49)ayipliegea yazdı: Konuyla ilgili yeni gelişmeleri aktarıyorum:
Geçen hafta, durumu KOÇ Holding'e ilettim. TOFAŞ'ta benim dosyamla ilgilenen kişi hemen beni aradı ve "Konuyu holdinge yazmışsınız." deyip iki teklif sundu. "100 bin km'lik garantiyi 150 bin km yapabileceğini veya bir bakım hediye edebileceğini" söyledi. Bunları kabul etmeyeceğimi belirttim. Arkasından tekrar Koç Holding'i arayıp tekliflerin benim mağduriyetimi giderici olmadığını belirttim. Yine hemen TOFAŞ'tan dönüş oldu ve benim talebim soruldu. Aracın, ayıpsız yenisiyle değiştirilmesini istediğimi belirttim. Yetkili, birazdan arayacağım dedi ve bir süre sonra arayıp "Aracınızı çekiciyle Bursa'daki fabrikaya çektireyim. Robotlarla kusurlu noktalara müdahale ettireyim, kusur ortadan kalksın." dedi. Bunu kabul etmeyeceğimi, aracın yenisiyle değiştirilmemesi durumunda yargıya başvuracağımı belirttim. Kısa bir süre sonra tekrar arayıp araç değişim talebimin değerlendirilmesi için 1 haftalık süre istediğini belirtti, süre konusunda mutabık olduk. Bu süre içinde konuyu FİAT İTALYA'ya da yazdım, oradan da dönüş oldu ve araç bilgileri ile Türkiye'de yaptığım görüşmelerin detayları soruldu. Bir haftalık süre dolunca TOFAŞ'taki yetkili aradı ve değişim talebimi onaylayamayacaklarını, dilersem daha önceki tekliflerden yararlanabileceğimi, KOÇ Holding'e ve FİAT İTALYA'ya da bu cevaplarını ileteceklerini bildirdi. Ben de konuyu yargıya taşıyacağımı belirttim, süreci sonlandırdık.
Normalde aracın yenisiyle değişimini istiyordum. Ancak üretici firmanın takındığı tutum, beni araç bedelinin iadesi talebiyle dava açmaya sevk ediyor. Davayı, bedel iadesi talebiyle açacağım. Bundan sonra da ne TOFAŞ'ın ne de FİAT'ın yakınından geçerim. Geri dönüş yapmaları ilgilenmeleri güzel bir şey ama yaptıkları teklifler çocuk kandırmaca gibi bir şey.Bu olay diğer markalarda da aynı sadece Fiat'ta değil.Yani arabanız Ford,Opel veya diğer başka bir marka olsaydı,değişim talebiniz yine onaylanmazdı.Yani kimse demez ki "tamam kardeşim sattığımız araba hatalıymış getir arabanı hemen değişelim"...Opel'in benim arkadaşıma yaptıklarını yazsam dersiniz ki Fiat gerçekten iyiymiş...Bu tarz şeylerde maalesef %100 haklı bile olsak mahkemeye başvurmadan hakkımızı alamıyoruz.Siz işin peşini koyvermeyin telefon görüşmeleriyle vakit kaybetmeyin,verin mahkemeye gitsin vesselam...
Yorumları: 371
Konuları: 8
Kayıt Tarihi: 22-03-2016
Teşekkür Puanı:
0
Yaşadığı Yer: (34) İstanbul Avrupa
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge (Sedan)
Beğenenler: 13
54 Mesajına 7 beğeni geldi.
(21-04-2016, Saat: 21:59)KASPINARLI yazdı: Geri dönüş yapmaları ilgilenmeleri güzel bir şey ama yaptıkları teklifler çocuk kandırmaca gibi bir şey.Bu olay diğer markalarda da aynı sadece Fiat'ta değil.Yani arabanız Ford,Opel veya diğer başka bir marka olsaydı,değişim talebiniz yine onaylanmazdı.Yani kimse demez ki "tamam kardeşim sattığımız araba hatalıymış getir arabanı hemen değişelim"...Opel'in benim arkadaşıma yaptıklarını yazsam dersiniz ki Fiat gerçekten iyiymiş...Bu tarz şeylerde maalesef %100 haklı bile olsak mahkemeye başvurmadan hakkımızı alamıyoruz.Siz işin peşini koyvermeyin telefon görüşmeleriyle vakit kaybetmeyin,verin mahkemeye gitsin vesselam...
Hocam garantinin ne anlamı kalır o zaman ?
Bugün marketten aldığınız 10 paralık bir ürünü bile son kullanma tarihi geçti diye değişme imkanınız var ki alınan ürün burda 70 bin tl.
Bence ellerinde imkan var sadece nasıl başımızdan atarız mantığı ile hareket ediyorlar. Ama dediğiniz gibi bi ford yada bi opel de olsa bence bu durumu böyle sakız gibi uzatıcaklarını düşünüyorum.
Yorumları: 473
Konuları: 2
Kayıt Tarihi: 09-12-2015
Teşekkür Puanı:
10
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge (Sedan)
Beğenenler: 0
35 Mesajına 10 beğeni geldi.
(21-04-2016, Saat: 22:45)eduvardo yazdı: (21-04-2016, Saat: 21:59)KASPINARLI yazdı: Geri dönüş yapmaları ilgilenmeleri güzel bir şey ama yaptıkları teklifler çocuk kandırmaca gibi bir şey.Bu olay diğer markalarda da aynı sadece Fiat'ta değil.Yani arabanız Ford,Opel veya diğer başka bir marka olsaydı,değişim talebiniz yine onaylanmazdı.Yani kimse demez ki "tamam kardeşim sattığımız araba hatalıymış getir arabanı hemen değişelim"...Opel'in benim arkadaşıma yaptıklarını yazsam dersiniz ki Fiat gerçekten iyiymiş...Bu tarz şeylerde maalesef %100 haklı bile olsak mahkemeye başvurmadan hakkımızı alamıyoruz.Siz işin peşini koyvermeyin telefon görüşmeleriyle vakit kaybetmeyin,verin mahkemeye gitsin vesselam...
Hocam garantinin ne anlamı kalır o zaman ?
Bugün marketten aldığınız 10 paralık bir ürünü bile son kullanma tarihi geçti diye değişme imkanınız var ki alınan ürün burda 70 bin tl.
Bence ellerinde imkan var sadece nasıl başımızdan atarız mantığı ile hareket ediyorlar. Ama dediğiniz gibi bi ford yada bi opel de olsa bence bu durumu böyle sakız gibi uzatıcaklarını düşünüyorum.
Hocam inanın ki zaten garanti falan peşine düşmezseniz hikaye...Sıfır motosiklet aldım 3 gün sonra kilometre saati arızalandı sen bozmuşsun dediler,telefon aldım aynı,bilgisayar aldım aynı,hatta ayakkabı aldım hatalı çıktı onu bile tüketici mahkemesine vererek kazandım.Yani özet olarak garanti var ama peşine düşerseniz.Firmalar önce bir zarf atar "bunu sen bozmuşsun,kullanıcı hatası, vs..." falan filan derler,bakarlar ki senden ses çıkmıyor yemi yuttun,o zaman garanti hikaye olur.Sorun zaten meblanın büyük olmasından kaynaklanıyor.20-30 TL lik bir şey için (bir kaç firma hariç) firmalar itiraz etmeden değişim yapıyor çünkü kazanacakları,kaybedeceklerinin yanında daha fazla.Ama söz konusu 70 bin TL olunca tabiki bin dereden su getiriyorlar.Şimdi Fiat bu arkadaşın arabasını değiştirecek veya parasını iade edecek,mahkemeyi kaybedeceklerini adı gibi biliyorlar ama önce zarf atıyorlar,yok ücretsiz bakım yapalım,jant takalım bilmem napalım...Tabi yersen...Yemezsen o zaman işleri yaş.
Yorumları: 371
Konuları: 8
Kayıt Tarihi: 22-03-2016
Teşekkür Puanı:
0
Yaşadığı Yer: (34) İstanbul Avrupa
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge (Sedan)
Beğenenler: 13
54 Mesajına 7 beğeni geldi.
(21-04-2016, Saat: 23:06)KASPINARLI yazdı: (21-04-2016, Saat: 22:45)eduvardo yazdı: Hocam garantinin ne anlamı kalır o zaman ?
Bugün marketten aldığınız 10 paralık bir ürünü bile son kullanma tarihi geçti diye değişme imkanınız var ki alınan ürün burda 70 bin tl.
Bence ellerinde imkan var sadece nasıl başımızdan atarız mantığı ile hareket ediyorlar. Ama dediğiniz gibi bi ford yada bi opel de olsa bence bu durumu böyle sakız gibi uzatıcaklarını düşünüyorum.
Hocam inanın ki zaten garanti falan peşine düşmezseniz hikaye...Sıfır motosiklet aldım 3 gün sonra kilometre saati arızalandı sen bozmuşsun dediler,telefon aldım aynı,bilgisayar aldım aynı,hatta ayakkabı aldım hatalı çıktı onu bile tüketici mahkemesine vererek kazandım.Yani özet olarak garanti var ama peşine düşerseniz.Firmalar önce bir zarf atar "bunu sen bozmuşsun,kullanıcı hatası, vs..." falan filan derler,bakarlar ki senden ses çıkmıyor yemi yuttun,o zaman garanti hikaye olur.Sorun zaten meblanın büyük olmasından kaynaklanıyor.20-30 TL lik bir şey için (bir kaç firma hariç) firmalar itiraz etmeden değişim yapıyor çünkü kazanacakları,kaybedeceklerinin yanında daha fazla.Ama söz konusu 70 bin TL olunca tabiki bin dereden su getiriyorlar.Şimdi Fiat bu arkadaşın arabasını değiştirecek veya parasını iade edecek,mahkemeyi kaybedeceklerini adı gibi biliyorlar ama önce zarf atıyorlar,yok ücretsiz bakım yapalım,jant takalım bilmem napalım...Tabi yersen...Yemezsen o zaman işleri yaş.
Çok doğru demişsiniz katılıyorum.
Bir aile büyüğümüze 2011 Sıfır Captıva almıştık uzun yolda araç arza yaptı çekici ile çektiler ve araçta fabrika üretim hatasından kaynaklanan motorda teknik arıza olduğunu serviste kabul etmişti fakat 108 bin tl lik daha 3 bin kılometrede olan araca sıfırdan motor yapmışlardı ve bu işleme işçilik dahil etmiyeceğiz diye politika yapmışlardı.
İleriki zamanlarda chevroletin üretim fabrikası kapandı ve bir Allahın kulu bunca müşterimize kim sahip çıkar diye düşünmedi ve dostlar alışverişte görsün hesabı Opelin gözetimi altında diye milleti teselli ettiler.
Konu sahibi arkadaşa karamsarlık olsun diye yazmak istemedim ama inşallah sonucunda fazlasıyla lehine bir sonuç alır. En azından parasını iade alsa şapkasını havaya at derim.
Yorumları: 625
Konuları: 11
Kayıt Tarihi: 30-03-2016
Teşekkür Puanı:
4
Yaşadığı Yer: (50) Nevşehir
Araç Bilgileri: 1.4 Fire E6 95 HP 6 İleri Manuel Urban (Sedan)
Plaka: 50 BB 303
Beğenenler: 0
51 Mesajına 0 beğeni geldi.
Çevremden duyduğum ve şahit olduğum olayları söyleyim. Hepsi sıfır araba ve alındıktan sonra oluşan arıza sorunlar.
2015 Passat motor arızası verdi bayi kabul etmedi dava durumu oluştu.
Ford transit motor yağına su karışmış motor yatak sardı servis kullanıcı hatası dedi dava olayı oluştu.
Ford connet 4 parça da boya çıktı bayi para ve sıfır araç verdi şikayçi olunmasın diye
Opel astra ön kaputta boya çıktı arkadaşımızın yoğun çabası ve inatı sayesinde Opel sıfır araç üstüne para verdi.
Ford focus evin önünde dururken motor da oluşan elektrik kaçağı yüzünden araç yandı. Sıfır araba verdiler.
Ford focus araçı tırdan indirirken geri geri düşüyor araç bagaj kapağı çamurluk da boya çıkıyor araçı o şekilde alındı daha sonra fark edilip dava edildi para geri alındı.
Yani diyeceğim o ki her marka da benzer olaylar oluyor ben çok duydum şahit oldum. genel anlamda baktığımız da geri dönüşler olumlu. Ondan dolayı inşallah paranızı alırsınız madur olmazsınız.sadece biraz sabırlı olun bide işin peşini bırakmayın tekrar gecmiş olsun.
Yorumları: 255
Konuları: 28
Kayıt Tarihi: 16-01-2016
Teşekkür Puanı:
6
Yaşadığı Yer: (34) İstanbul Avrupa
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge
Beğenenler: 0
16 Mesajına 13 beğeni geldi.
hoçam işin peşini bırakma,araçı değiştirsinler.
Yorumları: 17
Konuları: 1
Kayıt Tarihi: 12-04-2016
Teşekkür Puanı:
1
Yaşadığı Yer: Belirtilmemiş
Araç Bilgileri: 1.6 Multijet E6 120 HP 6 İleri Manuel Lounge (Sedan)
Beğenenler: 0
1 Mesajına 0 beğeni geldi.
Araçtaki kusuru, bugün aracı yoğun güneş ışığı altında incelerken doğru açıdan bakınca ayna gibi gördüm. Demek ki yoğun gün ışığında da görülebiliyormuş.
|