Fiat Egea Chip Tuning - Sayfa 9

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiat Egea Chip Tuning
#81
(21-12-2017, Saat: 11:11)Can Ekin yazdı: Herkese merhabalar, 

Aracım 1.6 mjet2 DDCT SW.
Pedalchip i araştırdım, açıkcası manuel de kullanırken %80-100 tork aralığında kullanırken bile (1600-2500d/d) tam gaz yaptığınızda gücün olduğunu görüyorsunuz ama geç görüyorsunuz. Bu sinirimi bozuyor açıkcası, yoksa aracın gücü hiç fena değil. Ama ilk aracım focus 1 1.6 sedan dan, alfa 147 1.6TS 'ten , babamın 159 1.9jtdm qtronic ' e kadar gaz tepkimesi beni hiç bir zaman rahatsız etmedi ancak yeni araçlarda mı böyle birşey artıyor ki focus hariç hepsi "drive by wire" sonuçta, babamın şimdi ki aracı giullietta 1.4 170hp dct de "N"ormal modda o güce rağmen gaz tepkisi uyuşuk, ancak "D"ynamic te keyifleniyor ama o zaman başka ayarlarda değişiyor araçta. (nerede o eski gaz telleri diyesi geliyor insanın, neyse.. ) 

arada bir de micra mız oldu 1.2 otomatik ama onu saymayalım o zaten CVT şanzıman ve 3 silindir, elektrik süpürgesi gibi birşey.

Acaba DCT şanzımanla bağlantılı bir gecikme midir bu durum? 


bu nedenle önce chip box düşündüm, sonra bu pedal chip i gördüm(yada pedal commander, sprintbooster vs. farklı isimler aynı ürün). Amaçları tamamen farklı o konuda hem fikirim. Biri yakıt hava karışımı, turbo, yakıt basıncı gibi değişikliklerle güç artışı sağlarken diğeri sadece pedal tepkimesini arttırıyor. 

İlk olarak Sprintbooster 'ın bir anlamda çalışmasını gösteren böyle bir video var : 


Yüzeysel bakarsak benim rahatsız olduğum gaza bastığım anda hiç değilse ne kadar bastıysam o kadar cevap alma sorununu çözer gibi gözüküyor ama bunu sadece pedaldaki veriyi hızlandırarak mı yapıyor yoksa gaz kelebeğini daha çok açarak mı yapıyor onunla ilgili emin değilim, resmi olarak ta bunun böyle olduğunu kanıtlayan bir veri yok, herkes diyor sen 1 birim basınca o 2 birim bilgisi gönderiyor ama bu hızlandırmaz ki gaz kelebeği hareketini (ki video da tam gaz yapılıyor ve modlar değiştikçe kelebeğin hızı değişiyor olarak görüyoruz. ama çalışma tekniği ile ilgili dediğim gibi %100 emin değilim).




Diğer konu ise Power box, chip box, modül vs. dediğimiz turbo motorlara (benzin/dizel fark etmeksizin) yapılabilen en basit en etkili güç alma yöntemi. 

Türkiye'deki modelleri : 
1 : http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1393_108728_108730

yurt dışındaki modelleri : 
https://www.racechip.com/shop/fiat/tipo-356-from-2015/1-6-multijet-1598ccm-120hp-88kw-320nm.html


Şimdi bu universal bir üretici, bir çok marka için üretiyor ama bir de Novitec var ki, Fiat Group(Alfa, Fiat, Lancia) için özel çalışıyor normalde. Ve yurt dışında satılıyor , Novitec Powerrail 5 ve tüm Mjet ler için uygun olduğu, DPF li modellere uygun olduğu belirtiliyor özellikle. Tabi partikül emisyonunu düşürmek ve tam verim almak için kutu içi performans hava filtresi öneriyorlar.

2 : http://www.fiat-sportiva.de/Tuning-Styling/Tipo-356/Engine-Performance/Novitec-Powerrail-5-Additional-ECU::4486.html


şimdi racechip e universal marka desem de novitec için aynı şekilde konuşamıyorum ve güvenim daha fazla ama onda da hiç bir ara ayar yok tabi racechip e oranla. 
Ayrıca Racechip hem yurt dışında hem türkiye 'de motor arıza garantisi veriyor : http://www.racechip.com.tr/racechip-motor-garantisi/

buda ilginç geldi, garanti sözleşmesine kadar web sitesinde var buda güven veriyor, açık sözlü davranış ticarette hep güven verir, ne kadar arkasında dururlar bir şey diyemesem de , hem yurtdışında hem türkiye firma aynı uygulamayı yapıp, sözleşmeyi de internete koyunca yasal olarak insana bir güven hissi geliyor. Hatta 1-2 forumda sorulan bir araç için (sanırım suzuki vitara ydı yada başak bir arazi aracı) müşterilerin memnun kalmadığını bu nedenle listede görünmesine rağmen uygulama tavsiye etmediklerini de okudum. 

Not: son yazdıklarımla race chip i övüyorum gibi olmuş ama hiç bir bağlantım yoktur sadece araştırmalar sonucu aklıma yatan tek marka oldu bu modül konusunda o yüzden. yoksa adımla kayıt oldum, istanbul anadolu yakasında, hedef yelken yelken okulunda 7 senedir yelken eğitmeniyim, bir süre ralli ve tırmanma yarışlarına katıldım, otomobil ve araştırma meraklısıyım yanlış anlaşılma olmasın Big Grin 


Firmaya ve novitec e mail atacağım DDCT şanzımanla ilgili ek bir notları var mı diye ? 
Maillere cevaben buraya en kısa sürede ileteceğim. 

EKLEME
Alıntı:Merhaba Can Bey ;
 
Günümüzde Uyguladığımız RaceChip Pedal Hızlandırıcı ve RaceChip ChipTuning ürünlerinin yaklaşık % 80 lik bir bölümü otomatik ve Çift Kavramalı Otomatik araçlara uygulanmaktadır.
Fiat Grubu DCT Şanzıman Pedal ve RaceChip Uygulamalarında herhangi bir sorunla karşılaşmadık.
DCT Şanzımanlı Araçların gaz pedal tepkileri Manuel Araçlara göre daha geçikmeli ve yavaştır.
Bu nedenle Otomtaik Araçlar Pedal Hızlandırıcıların etkisini daha fazla hisseder.
Bizde Araçların Otomatik veya Manuel olarak PedalChip Programalrını güncelliyoruz.
PedalChip Aracınızın Gaz Pedalındaki Elektronik olarak kısılmış Tepkime Zamanını iyileştirir.
PedalChip ve RaceChip ChipTuning Ürünlerini Aynı araçta Güvenle Kullanabilirsiniz.
 
 
Bekir KAHRAMAN

RaceChip Chiptuning Türkiye

Sizlerinde bu konuda teknik olarak açıklamalarınız varsa paylaşırsanız sevinirim. PedalChip düşünüyordum ama modüle göre daha kararsız kaldım, kullananda az. Aynı araçta memnun olanda var olmayanda. 

Ekleme 2: sanırım benim şanzıman FTP nin C635 kodlu şanzımanı. Yazdığına göre 350nm tork sınırı var eğer yanlış şanzıman değilse chip Vs beni bozar ancak PedalChip denenebilir. Manuel şanzıman için bilgim yok.

Saygılar, 

Can Ekin

racechip konusunda bende sıkıntı yaşadım. katalizörü tıkadı. racechip firması ilgili sağolsun iade de aldılar ürünü ama egealara pek uyumlu değil diye düşünüyorum. çok sıkıştırdığım anda motor kendini korumaya alıp bir anda stop ediyordu aracım.
Cevapla
Beğenenler:
#82
(21-12-2017, Saat: 11:11)Can Ekin yazdı: Diğer konu ise Power box, chip box, modül vs. dediğimiz turbo motorlara (benzin/dizel fark etmeksizin) yapılabilen en basit en etkili güç alma yöntemi. 

Türkiye'deki modelleri : 
1 : http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1393_108728_108730

yurt dışındaki modelleri : 
https://www.racechip.com/shop/fiat/tipo-356-from-2015/1-6-multijet-1598ccm-120hp-88kw-320nm.html


Şimdi bu universal bir üretici, bir çok marka için üretiyor ama bir de Novitec var ki, Fiat Group(Alfa, Fiat, Lancia) için özel çalışıyor normalde. Ve yurt dışında satılıyor , Novitec Powerrail 5 ve tüm Mjet ler için uygun olduğu, DPF li modellere uygun olduğu belirtiliyor özellikle. Tabi partikül emisyonunu düşürmek ve tam verim almak için kutu içi performans hava filtresi öneriyorlar.

2 : http://www.fiat-sportiva.de/Tuning-Styling/Tipo-356/Engine-Performance/Novitec-Powerrail-5-Additional-ECU::4486.html


şimdi racechip e universal marka desem de novitec için aynı şekilde konuşamıyorum ve güvenim daha fazla ama onda da hiç bir ara ayar yok tabi racechip e oranla. 
Ayrıca Racechip hem yurt dışında hem türkiye 'de motor arıza garantisi veriyor : http://www.racechip.com.tr/racechip-motor-garantisi/

buda ilginç geldi, garanti sözleşmesine kadar web sitesinde var buda güven veriyor, açık sözlü davranış ticarette hep güven verir, ne kadar arkasında dururlar bir şey diyemesem de , hem yurtdışında hem türkiye firma aynı uygulamayı yapıp, sözleşmeyi de internete koyunca yasal olarak insana bir güven hissi geliyor. Hatta 1-2 forumda sorulan bir araç için (sanırım suzuki vitara ydı yada başak bir arazi aracı) müşterilerin memnun kalmadığını bu nedenle listede görünmesine rağmen uygulama tavsiye etmediklerini de okudum. 

Not: son yazdıklarımla race chip i övüyorum gibi olmuş ama hiç bir bağlantım yoktur sadece araştırmalar sonucu aklıma yatan tek marka oldu bu modül konusunda o yüzden. yoksa adımla kayıt oldum, istanbul anadolu yakasında, hedef yelken yelken okulunda 7 senedir yelken eğitmeniyim, bir süre ralli ve tırmanma yarışlarına katıldım, otomobil ve araştırma meraklısıyım yanlış anlaşılma olmasın Big Grin 


Firmaya ve novitec e mail atacağım DDCT şanzımanla ilgili ek bir notları var mı diye ? 
Maillere cevaben buraya en kısa sürede ileteceğim. 

Ben daha once AlfaRomeo Giulietta aracimda NOVITEC'in box'unu kullandim. Performans harika. Ancak surekli alarm yaratti. Hatta adamlara boxu geri yolladim ve yeniden yazilimi yuklediler ancak sonuc ayni. Fiat grubu ile bu kadar ozdeslesmis bir firma, ancak ise hakim degiller.
Baska bir arkadasim Magneti Marelli'nin boxunu kullandi ve cok memnundu.


Sent from my CPH1951 using Tapatalk
Cevapla
Beğenenler:
#83
1.4 Fire motora yazılım yaptıran var mı? Bu işlem herhangi bir şekilde aracı garanti dışı bırakır mı?
Ankara'da ecumasters isimli firma hiç bir şekilde garanti dışı kalmayacağını söylüyor +16 hp ve +20nm tork verir dediler.
Cevapla
Beğenenler:
#84
Youtube'da pedalbox marka yazılım yaptıranlar var ama videoldan pek öyle güç kazandıran bir şey değil gibi duruyor.1.4 Fire motoru alt devirlerde ve 110 km/sa hızlara kadar zaten canlı bir motor.Katalogda bu araç normal hızlara yani 0 km'den 100'km hıza 11.5 saniyede ulaşıyor.Egea 1.4 T-jet motoru ise 9.8 saniyede ulaşıyor.Yani turbolu motor ile arada 1.7 saniye fark var.Bizim araçta bize yavaş gelen şey 110 km/sa-120 km/sa hızlardan sonra turbo dizellere göre ağır ağır hızlanması.


https://www.youtube.com/watch?v=LeQ-Ojniamk
Cevapla
Beğenenler:
#85
Yorum için teşekkürler hocam ben aracımı daha teslim almadım, bayram sonrası teslim alacağım. HB lounge plus modeli, ama 1.4 atmosferik en başından beri hiç içim ısınmıyor. Gücümüz buna yetti maddi anlamda. Düşük devirlerde biraz canlandırsa, max hız limitini az artırsa yeter bana herhalde. 110 hp 145+ nm tork oluyor yazılımla. Lakin alır almaz yaptırmak ne kadar mantıklı garanti ile ilgili ilerde bir sorun yaşanır mı bilmiyorum. Lisanslı yazılım atıyoruz servis karışmaz garanti de bozulmaz dediler.
Cevapla
Beğenenler:
#86
Merhaba.Avrupa Fiat Tipo forumlarında bu işlemi yapanlar 1.4 Fire motorla yaklaşık % 8 güç artışı elde edenler var.Bu da en fazla 102 Hp eder.Büyük bir güç artışı beklenmemeli.Atmosferik motorların hepsinde bu şekilde.Turbo benzinli olsaydı fark edilir güç artışı elde edilebilirdi.
Cevapla
Beğenenler:
#87
(25-05-2020, Saat: 09:59)Dragon yazdı: Yorum için teşekkürler hocam ben aracımı daha teslim almadım, bayram sonrası teslim alacağım. HB lounge modeli, ama 1.4 atmosferik en başından beri hiç içim ısınmıyor. Gücümüz buna yetti maddi anlamda. Düşük devirlerde biraz canlandırsa, max hız limitini az artırsa yeter bana herhalde. 110 hp 145+ nm tork oluyor yazılımla. Lakin alır almaz yaptırmak ne kadar mantıklı garanti ile ilgili ilerde bir sorun yaşanır mı bilmiyorum. Lisanslı yazılım atıyoruz servis karışmaz garanti de bozulmaz dediler.

Merhabalar

Araçlar fiyatını hak ediyor.Seri ve hızlı kullanım istiyorsanız .Bi model düşük veya aynı değerde 1.6 benzinli motorlar seçenekleri vardı.1.4 ve 1.6 ikisini de kullandım.1.4 de biraz devirsiz kullanırsan hakkını veriyor.Şuan ise 1,6 benzinli otomatik vites kullanıyorum.İki motor seçeneği de idealdir.1.4 de otomatik vites olmadığı için 1.6 e torq geçtim.Araçı kullandıktan sonra seveceksiniz Buna emin olun.Şimdiden keyfili sürüşler dilerim.Hayırlı uğurlu olsun.İyi bayramlar
Cevapla
Beğenenler:
#88
İlginize alakanıza teşekkür ederim arkadaşlar, bakalım bir teslim alıp kullanalım. Eğer sarmazsa son çare olarak bir denemeyi düşünüyorum. 700 TL gibi bir fiyat söylediler. Ama aslında dediğim gibi merak ettiğim konu bu işin garantiyi nasıl etkileyeceği, ileride sorun yaşayıp yaşamayacağım. İlla ki tecrübe sahibi arkadaşlar vardır ve bizi aydınlatabilir diye tahmin ediyorum.
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Fiat Egea Chip Tuning, Fiat Egea Chip Tuning İncelemesi, Fiat Egea Chip Tuning Videosu, Fiat Egea Chip Tuning Online izle, Fiat Egea Chip Tuning Fotoğrafı, Fiat Egea Chip Tuning Yorumu, Fiat Egea Chip Tuning Hakkında, Fiat Egea Chip Tuning Nedir, Fiat Egea Chip Tuning Açıklaması, Fiat Egea Chip Tuning Oyunu, Fiat Egea Chip Tuning Fiyatı


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Novitec Tuning Box isik_h 6 7,938 21-12-2017, Saat: 17:57
Son Yorum: Can Ekin

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 33 Ziyaretçi