Çayları koyun çekirdekleri çitlemeye başlayın konuya giriyoruz.
Sabah 8,30 Kartaş Servis de randevum vardı. Kızı okula bırakıp servise gittim.
Servise girer girmez Servis Müdürü Sedat beyin yanına çıktım. Murat abi ile Kemal' e bugün el koydum. Aksama kadar benimle çalışacaklar dedim.
Aracımı direk trim alanına çektim serviste iki sağ kolum var biri Murat abi (fevkalede bir işçiliği var) diğeri Kemal (hasatalık derecesinde titizdir. Joker elemandır. Boya koruma, her türlü temizlik, kaput film, boya koruma, cila, çizik giderme, ne varsa ona emanettir.)
İlk iş olarak sökme işlemine başladık ki aslında bu işi hiç sevmem hep bir tedirginlik olur. Trim sesinden nefret ederim. Ama işin ehli oldumu da hiç acımam. Çünkü daha iyisi olacağını bilirim. Yıllardır kazandığım deneyimim bu yöndedir. Koltukların bir kaç vidası var hemen çıkıyor. Sonrasında yandaki bakalit ve direkler çıkıyor. Sadece SW da arka koltuk altı taban halısı devam etiği için biraz daha zor oluyor ama alıştık artık.
Elimde bir miktar SP100 kalmıştı. Tabana zaten TOFAŞ bir hayli fazla SP300 koymuş ama gözüme takılan yerlerede ben Sp100 koydum. Tabi bu işlem için olmazsa olmaz ısı tabancası. İyice ısıtarak tabanın şeklini aldırdık. Halıya presli yalıtıma dikkat muazzam bir malzeme. (Bu resimlerden sonra yok işçilik zayıf var yok malzemeden çalmış gibi önyargılar kaybolur diye düşünüyorum.) (Mavi Ped dikkat Sedandan ayrıldığımız noktalardan biri. Motor yalıtımımız biraz daha kalın. Bu esanada 2018 sedan bir araca kaput filmi işlemi vardı ona tekrar baktım yoktu. Baya bir iyileşme olmuş ancak hala bir eksikleri mevcut. Zaten fiyat olarak da hala daha düşük)
Tabana Sp100 yapıştırdıktan sonra almış olduğum 1 cm 180 dansite bondex süngeri tabana yerleştirdik. Bondex çok iyi bir ses yalıtım malzemesidir.
Bondex montajı bittikten sonra önceden koydurmuş olduğum 1000 dansitelik ses bariyerini bondex süngerin üstüne koydum. Burada amaç bariyerin altında sünger konularak yankının emilmesi amaçlanmış, üstünede bariyer konularak tabandan kabine gürültü ulaşması tamamen engellenmeye çalışılmıştır. Bunlardan kurtulan olursa da taban altındaki presli yalıtım hepsini yutsun denmiştir. Yalnız yok böyle bir malzeme. Tek söylenecek şey HELAL OLSUN demektir
İşlemi bitirdikten sonra da taban halısı tekrar montajlandı. Bakalitler takıldı. Bu arada 2. resimdeki halıdaki ışıklar ayak aydınlatmalarım bunlarda güzel bir şekilde koltuk altlarına montajlandı.
İş bu kısımdan sonra tamamen Kemale kaldı. Koltuklar sökülmüş iken tabana hava tutuldu. Süpürge ile çekildi. Tabana temizleyici püskürtüldü sonradan tekrar bir daha çekildi.
Sonuç mu diyorsunuz. Sizce söze-yazıya gerek var mı?
Buradan Murat abiye Kemale, Servis Müdürü Sedat beye ve Kartaş Servise teşekkürlerimi sunuyorum.