Fiat Egea otomatik START&STOP - Sayfa 3

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiat Egea otomatik START&STOP
#21
Olsada sürücünün elinin uzancağı yere pek adapte edilememiş ya bilmiyorum hani de pek aman aman bi özellik değil start stop
Cevapla
Beğenenler:
#22
Arkadaşlar, start stop teknolojisinin Turbo'ya zarar verdiği tamamen safsata... Araç durduktan yani turbo çalışmıyorken birkaç saniye sonra araç durdurulur ve frenden ayağınızı kaldırdığınızda çalışır. Dolayısıyla bu sürecin hiçbir yerinde turbo aktif değildir.
Bu sistemin getiriliş amacı, kuru tip diye tabir edilen DCT (Dual Clutch Transmission) şanzuman, soğutma sistemine sahip olmadığı için araç dururken vites kutusunun ısınmasını önlemektir. Araç durduğunda eğer vitesi P ve N'ye almamışsanız otomatikleştirilmiş sistem debriyaja basar. Uzun süreli dur kalklarda da bu durum vites kutusunu ısıtır. Balatayı yakar. Bunu önlemek için araç durduğunda start stop sistemi motoru durdurur. Böylece hararet yapması önlenmiş olur.

O görmüş olduğunuz tuş sistemi devre dışı bırakmak için kullanılır. Yani normalde ikide bir kullanmazsınız. Zaten kullanımını devre dışı bırakmasınlar ve vites kutusu problemi çıkmasın diye gözden uzağa konur. Aynı sistem VW DSG, AUDI S-tronic, Renault EDC, Opel DCT ve Kia'da da kullanılmaktadır. Onlarda da iptal düğmesi oralarda bir yerde durur.

Siz siz olun çok mecbur değilseniz start stop sistemini iptal etmeyin. Yoksa şanzuman ayarı kayar. Daha çok uğraşırsınız.

Aküler de buna uyumlu akülerdir. Kısacası sistemin hiçbir şeye zararı olmaz.
Cevapla
Beğenenler:
#23
(27-09-2017, Saat: 09:42)postalper yazdı: Arkadaşlar, start stop teknolojisinin Turbo'ya zarar verdiği tamamen safsata... Araç durduktan yani turbo çalışmıyorken birkaç saniye sonra araç durdurulur ve frenden ayağınızı kaldırdığınızda çalışır. Dolayısıyla bu sürecin hiçbir yerinde turbo aktif değildir.
Bu sistemin getiriliş amacı, kuru tip diye tabir edilen DCT (Dual Clutch Transmission) şanzuman, soğutma sistemine sahip olmadığı için araç dururken vites kutusunun ısınmasını önlemektir. Araç durduğunda eğer vitesi P ve N'ye almamışsanız otomatikleştirilmiş sistem debriyaja basar. Uzun süreli dur kalklarda da bu durum vites kutusunu ısıtır. Balatayı yakar. Bunu önlemek için araç durduğunda start stop sistemi motoru durdurur. Böylece hararet yapması önlenmiş olur.

O görmüş olduğunuz tuş sistemi devre dışı bırakmak için kullanılır. Yani normalde ikide bir kullanmazsınız. Zaten kullanımını devre dışı bırakmasınlar ve vites kutusu problemi çıkmasın diye gözden uzağa konur. Aynı sistem VW DSG, AUDI S-tronic, Renault EDC, Opel DCT ve Kia'da da kullanılmaktadır. Onlarda da iptal düğmesi oralarda bir yerde durur.

Siz siz olun çok mecbur değilseniz start stop sistemini iptal etmeyin. Yoksa şanzuman ayarı kayar. Daha çok uğraşırsınız.

Aküler de buna uyumlu akülerdir. Kısacası sistemin hiçbir şeye zararı olmaz.

Teşekkürler bilgi için.
Cevapla
Beğenenler:
#24
Start stop turboya zarar verebilir özellikle şehirler arası yolda ... turbolarda arabayı hemen stop etmeyin diye bas bas bağırırlar... şöyle anlatayım uzun yolda 100km civarı giderken birden ışığa yakalandınız ve durdunuz... turbo yüksek devirde dönmeye devam ederken araba stop etti.... işte olay bitti... çok vahim bir durum gibi görünmese de çok tekrarlanması muhakkakki ömüre etkili olur... şahsi kanaatim tabiki Smile
Cevapla
Beğenenler:
#25
Start stoplu arabada turboya zarar falan gelmez. İsterseniz 200 ile giderken kırmızı ışıkta durun, hiç bir şey olmaz. Bunu yapan adamlar salak değil. Uzun süre her koşulda kullandım, ne turbom bozuldu ne başka bir şeyim. Ayrıca 500 kmlik yoldan gelince dahi arabayı anında stop ederim. Öyle bekleme falan asla yapmadım...
Cevapla
Beğenenler:
#26
(03-10-2017, Saat: 22:44)ozgurgokalp yazdı: Start stoplu arabada turboya zarar falan gelmez. İsterseniz 200 ile giderken kırmızı ışıkta durun, hiç bir şey olmaz. Bunu yapan adamlar salak değil. Uzun süre her koşulda kullandım, ne turbom bozuldu ne başka bir şeyim. Ayrıca 500 kmlik yoldan gelince dahi arabayı anında stop ederim. Öyle bekleme falan asla yapmadım...
Bunu arastirirsaniz zararı olduğunu göreceksiniz uzun vadede tabiki...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
Beğenenler:
#27
Haklısınız ama turbonun ısındığı durumlarda Start stop sistemi zaten motoru hemen durdurmuyor. Bu elektronik bir sistemle kontrol ediliyor sanırım.
Bu konuyu da düşünmüşler.
Ayrıca turbo'nun çalışma prensibi ve yapılması önerilenlerle ilgili aşağıdaki linkte bilgi verilmiş.
Yeni nesil Turbo dizellerde bu linkte belirtilen süreler geçerli değil. Onu da hatırlatayım.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=41144.0
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Fiat Egea otomatik START&STOP, Fiat Egea otomatik START&STOP İncelemesi, Fiat Egea otomatik START&STOP Videosu, Fiat Egea otomatik START&STOP Online izle, Fiat Egea otomatik START&STOP Fotoğrafı, Fiat Egea otomatik START&STOP Yorumu, Fiat Egea otomatik START&STOP Hakkında, Fiat Egea otomatik START&STOP Nedir, Fiat Egea otomatik START&STOP Açıklaması, Fiat Egea otomatik START&STOP Oyunu, Fiat Egea otomatik START&STOP Fiyatı


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Fiat Egea Cross 1.4 Yakıt Hakkında Ryhmes 3 32 13-02-2023, Saat: 16:10
Son Yorum: shaq1907
  Fiat Egea 1.4 Fire Easy 2017 Aldım Arkadaşlar :) burakkoyuncu 0 22 19-01-2023, Saat: 20:41
Son Yorum: burakkoyuncu
  Easy Street Urban Otomatik Kararan Dikiz Aynası Burak-07 1 40 30-06-2022, Saat: 22:11
Son Yorum: pashcat
  1.6 Otomatik Şanzıman Sorunu Nevzat Y. 3 225 18-04-2022, Saat: 20:51
Son Yorum: Egea0734
Question 2022 Otomatik Egea'lar Ne Zaman Gelecek? suffe 0 127 30-01-2022, Saat: 02:35
Son Yorum: suffe

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi