(03-09-2017, Saat: 23:06)baba_yaga yazdı: Jonyler ışığın kelvin derecesi artiginda lümen değerinin düşeceğini biliyor. 4300 kelvin de 3200 lümen alınır ki güneş ışığının değerine en yakını. Mercek ise ışığı dağıtmak tek bir çizgide toplamak için. Tek halojen far sistemi C sınıfı içinde Egea da var. Halojen teknolojisi Fiat hala bunu kullanıyor 500X haricinde Edisonun ampulü bulmasıyla başlayan bir teknoloji ki Fiat halen bunu kullanıyor. Led neden göstermiyor çünkü mercek optigi halojen göre dizayn olmuş.
Ben mercekli fardan memnunum. C sınıfında auris, i30 falan yine mercek far kullanıyor diye biliyorum, seat İbiza için +4500 tl para isteniyor led için, yoksa merceksiz geliyor... hatta mercedes cla ve a180 lerde merceksiz halojen farlar mevcut
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[/quote]
Egea daki mercekli far ile sedandaki far arasında aslında pek bir fark yoktur. Her ikiside halojen fardır. Mercek sadece ışığı daha iyi toplar. Ancak aydınlatma mesafesi ve şiddeti aynı olup çok çok eski bir teknolojidir. Hatta çağın dışıdır. O araçların üst versiyonlarında orjinal LED yada Bİ-XENON parası karşılığı alabiliyorsun.
Farlar aslında 4 kısma ayrılıyor.
1-Halogen=Mercekli-Merceksiz
2-XENON-BİXENON olarak Xenonlar merceki yada merceksiz olabiliyorken Bi-xenon mecekli oluyor.
3-LED sistemi. Kesinlikle Mercekli sistem
4-LASER sistemi.
Eğer araç dizayn Halogen mercekli ise taktığınız Xenon yada LED ler tamamen çakma bir sistem olup kesinlikle iyi sonuç vermeyecektir. Optik sistemleri tammaen farklı olup kesilme çizgileride çok farklı. Hele merceksiz halogen fara LED takıldığında 10-20 metre önünü çok aydınlatır sonra dağıtır. 10-20 metre aydınlatınca çok iyi sanılıyor. Ancak otoyol kullanımlarında çok çok zayıf kalmaktadır. Bu kullanılacağına sarı ampul daha iyi sonuç verir.
Bİ-XENON yada XENON araçlarda ise görünürlük çok çok iyi. Ben Bi-XENON sisteme geçtim uzunlar iptal ettim. Tek mercekten hem uzun hem kısa kullanabiliyorum. Aydınlatma zifiri karanlıkta bile üst düzey. Hatta orjinal LED sisteminden daha iyi sonuç vermektedir. Kesilme çizgisi çok net. Xenon ampüller aslında beyaz değildir. 4300K değerindedir. Araç içinden sarımtrak-beyaztrak bir görüntü vardır. Gün rengide bu renktir aslında. Ancak dışardakiler yada öndeki araçlar bu farları beyaz yada mavi/mor görüyorlar. Mercekten geçen ışığın renkli ışık demetleri oluşur (gökkuşağı yada prizma) kesilme çizgisinde mavi/mor tayfı üzerinden yansır. O sebepten xenon araçlarda renkler beyaz/mor /mavimsi gelir.
Tabi çakma Xenon kitlerde bu fiziksel prizma olayı gerçekleşmediği için hemde optik sistemi uygun olmadığı için 6000-8000K sistemler kullanılıyor. Tabi renkler çakma olduğu için hemen belli oluyor hemde Kelvin arttıkça Lümen düştüğü için gerçek performans alınamıyor.
Led sistemlerindeki Lümen olayı tamamen farklıdır. Direk 6000k kullanabilirsiniz ancak alınan güçlü ışığı ileriye doğru uzatmak için mercek sistemine ihtiyaç vardır. O sebepten orjinal LED mercek dizaynları tamamen farklıdır. Siz halojen mercekte bu performansı almanız imkansız.
LASER sistemi tamamen farklı. FİAT modellerinde kullanıldığı zamanları görmemize ömrümüz yetmez.