EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI
#1
Arkadaşlar aracımı alalı sadece 1 hafta olmasına rağmen 1000 km aşmış durumdayım. Öncelikle Sedanı satma amacım LPG olayına pek alışamamdan kaynaklı çünkü hem geçiş süresi hemde 350 km de bir LPG almak sıkıntısı kısa zaman da bende rahatsızlık uyandırdı. Aracın motor ve şanzumanından yana kesinlikle herhangi bir sıkıntım yoktu. Hatta uyumu da baya hoşuma gitmişti. Ancak benzin ucuz olsaydı LPG olmasaydı yine SW değiştirirmiydim sorusuna yine vereceğim yanıt kesinlikle EVET olurdu. Çünkü 9 eylülde sedanı aldığımda plaka takılana kadar HB inceleme sonucunda araçlarda yalıtım açısından ciddi farklar bulmuştum. Benim için sessizlik/konfor olgusu bir araç tercihinde kırmızı çizgidir. 

1 haftalık SW serüvenimde gerçekten doğru iş yaptığımı aracı her sürdüğümde tekrardan anlıyorum. Hem Sedanda Hemde SW kışlık lastikler aynı çünkü 16 jant aldım buna da ve aynı lastikleri kullanıyorum. Bu açıdan süspansiyon konforuna çok objektif bakabiliyorum. Bu açıdan SW gerçekten çok çok başarılı sessiz ve daha tok bir ön süspansiyona sahip arkalar ise aynı. Bunu hanım dahi sürer sürmez hemen anladı. Motor yalıtımı konusunda Dizel ve benzinli farklı olur diye düşünüyorum ve motor sesi bakımından değil ama korna sesi aynı olacağından her iki karşılaştırmayı bu yönde yaptığımda yine çok bariz fark var. Korna sesi çok boğuk geliyor SW da. Geri kalan yol sesi konusunda bende zaten SW ve HB yapılan işlemleri kendi Sedanı ma yaptığımdan arada ciddi fark görmedim ancak kendi aracıma göre yoksa Stock bir Sedana göre kat kat daha iyi lastik sesi konusunda.

Kısa bir giriş yaptıktan sonra benim için Sedan ile olan farkı değil rakipleri ile farkı önemliydi ve bu durumda yine rakiplerinden daha sessiz olduğu Almanların yaptığı adac testinde( aşağıda yayınlayacağım) ortaya çıkmış. Buradan bu fiyatlara böyle bir araç kazandırdıkları için EGEA da emeği geçen TOFAŞ mühendislerini tekrardan kutluyorum.

Bu arada aşağıda yayınlayacağım teste Opel AStrada Michelin Primacy 3 yaklaşık 69 db iken EGEA da ContinentalEcoContact var 72 DB. Neredeyse 2 kata yakın lastik gürültüsü yönünden dezavantajlı olmasına rağmen EGEA sessizlik açısından Astradan daha iyi sonuç çıkarmış. Focus dan zaten iyi. Bu arada tüm araçlar benzinli. Buda objektiflik açısından önemli.

[Resim: WgDQJm.jpg]
[Resim: 3vzqy0.jpg]
[Resim: R1DPd7.jpg]
[Resim: pXnWrr.jpg]
[Resim: kG6WVq.jpg]
[Resim: NlD1Ma.jpg]
Cevapla
Beğenenler:
#2
Bilgiler için teşekkürler. Benzer karşılaştırma yapılmıştı içlerinde golfte vardı.Ve Egea içlerinde en sessiz olandı. Dediğiniz gibi Egea projesi genel manada cidden ezberbozan bir proje oldu.

[Resim: nzgakz.jpg]
Sosyal Medya Hesaplarımız
[Resim: facebook-color.png] [Resim: instagram-color.png] [Resim: twitter-color.png] [Resim: youtube-color.png]
www
Cevapla
Beğenenler:
#3
Helal olsun Ne diyelim Tofaş fabrikası bu ülkenin otomotivde lokomotifidir.Eleştirenler olsada bazı hataları olsada Türkiye'deki diğer fabrikaların yanında devede kulak kalır.
Her zaman belirtmeye çalıştığım gibi Fiata zaman lazım 2018den sonra rakiplerinden her yönden daha iyi olacak.Egea(Tipo) projesi bunun ilk temel taşıdır.
Cevapla
Beğenenler:
#4
Rüzgar sürtünmesi BMW'den az olması da bir etken ses olayına Smile
Kötü bir söz gibi düştük dillere...
Cevapla
Beğenenler:
#5
(01-01-2017, Saat: 13:59)Berkay Uğur yazdı: Rüzgar sürtünmesi BMW'den az olması da bir etken ses olayına Smile

0,29 değeri çok düşük değil. En son çıkan 5 serisi 0.22
Cevapla
Beğenenler:
#6
Yerli yabancıya karşı

Egea HB modelinin piyasaya çıkmasıyla kompakt sınıfa yeni bir hareket geldi. Bizde geçen senenin Yılın Otomobili olan Peugeot 308 ile Egea HB’i kıyaslayıp rekabeti ortaya koyalım istedik.
Biri 2015’te Yılın Otomobili diğeri ise 2016 Auto Best ödülü almış iki otomobilin karşılaştırmasını yapalım dedik. Peugeot 308, uzun yıllardır süre gelen 300 ailesinin devamı. Rakibi Egea ise yepyeni bir model olarak karşımızda. Egea, yurt dışında her ne kadar Tipo diye satılsa da arada uzun yıllar boşluk olması Tipo’nun devamı olarak nitelendirilmiyor.
Türkiye’de en çok rekabetin yaşandığı kompakt sınıfın yeni oyuncusu Egea, tasarım olarak modern bir yapıya sahip. Sedan kardeşinden ufak tefek farkı olan Egea HB’in ön görünümü 308’e oranla daha sert. 308, daha önce üretilmesine rağmen oldukça modern bir tasarıma sahip. İki otomobilin de özellikle far yapıları modern ve şık. 308’in panjur yapısı benim daha çok hoşuma gitti diyebilirim.
[Resim: 110-300x200.jpg]
Egea’nın 2638 mm olan dingil mesafesi 18 mm daha uzun. Boyutlarda da Egea’nın üstün olduğu görülüyor. Egea 4386 mm uzunluğuyla 115 mm avantaj sunuyor. 1495 mm yükseklik Egea’ya 70 mm’lik artı sağlıyor. Genişlikteyse 1804 mm ile 308’in 12 mm üstün olduğu görülüyor.
İki otomobilinde yan görünümü özgün tasarımlara sahip. 308’in atası 306’ya gözümüz alıştığı için bu modelin daha sempatik geldiğini söylemek mümkün. Arka kısımda iki araçta da led’ler görev yapıyor. 308’in stoplarında aslan pençesi şekli öne çıkartılmış, Egea’nın stoplarında ise İtalyan karakterinin ön planda tutulduğu belli oluyor.
İÇ MEKANDA EGEA DAHA AVANTAJLI
İç mekanda Egea’nın daha anlaşılır bir kokpit yapısı olduğunu söylemek mümkün. 308’de daha çok dokunmatik ekrana bağlı bir yapı hakim. 308’in küçük çaplı direksiyonuna karşın Egea’nın daha geniş çaplı direksiyonu sportif kullanım keyfini artırıyor. Ele daha iyi oturan Egea’nin direksiyon simidi göstergeleri de perdelemiyor. 308’deyse direksiyonu ideal ayara getirseniz bile göstergenin içindeki dijital ekranı perdeleyebiliyor.
Egea’nın ön koltuklarında sportif yapı sürüş keyfini destekliyor. Benzer keyfi 308’de de bulabiliyorsunuz. Arka koltuklarda iki rakip de konfor konusunda sorunsuz. Ancak aks mesafesindeki fark sayesinde Egea daha fazla diz mesafesi sunuyor. Bagaj konusunda 440 lt ile Egea 20 lt daha fazla hacim sunuyor.
Konu ferahlık hissi olduğundaysa iki model arasında belirgin farklar bulunmuyor. Sadece 308’in cam tavanı olması iç mekana daha fazla ışık girmesini sağladığı için avantaj getiriyor. Ancak yaz aylarını yaşadığımız bugünlerde perdenin ışığı çok engellememesi nedeniyle fazla ısınmış bir iç mekanla yolculuk etmek zorunda kalıyorlar. Ayrıca bu açılmayan cam tavan klostrofobik duyguları da depreştiriyor.
[Resim: 210-300x200.jpg]
PERFORMANSLAR BİRBİRİNE YAKIN
Fiat Egea HB’te dizel motorlar 1.3 lt 95 HP ve 1.6 lt 120 HP olarak ikiye ayrılıyor. Şu an Egea HB’in dizel versiyonlarında otomatik şanzıman seçeneği bulunmuyor. Ancak Eylül ayında bu olumsuzluk giderilecek. Peugeot 308’in dizel motor seçeneklerinin tümü 1.6 lt aynı bloğa sahip. 92, 115 ve 120 HP güce sahip motor seçenekleri arasında 1.6 BlueHDI versiyonu otomatik şanzımanla satılıyor.
Egea HB’te kullanılan 1598 cc hacmindeki motor 3750 d/d’de 120 HP güç ve 1750 d/d’de 320 Nm tork üretiyor. 308’de kullanılan 1560 cc hacmindeki motorsa 3600 d/d’de 115 HP güç ve 1750 d/d’de 270 Nm tork üretiyor.
Yaptığımız testlerde Fiat Egea’nın 0-100 km/s hızlanmasını 10.1 saniye olarak belirledik. 308 ise 0’dan 100 km/s’ye 10.4 saniyede çıkıyor. Yakıt tüketimi konusunda iki rakip birbirine çok yakın değerler sunuyor. Egea HB 5.5 lt/100 km, 308 5.6 lt/100 km yakıt tüketimiyle bu konuda oldukça cimri olduklarını gösteriyor.
Yol tutuş konusunda Egea HB, rakibine göre ön plana çıkıyor. 308’in arka süspansiyonundaki vuruntular konfor konusunda da aracın elini güçsüzleştiriyor. Gürültü konusunda benzer özelliklerde olan iki model şehiriçinde oldukça konforlu. Görüş açılarındaysa her iki araç oldukça iyi iken, daha hassas çalışan park sensörleri sayesinde 308’in park manevraları daha kolay yapılıyor.
Her iki otomobil de donanım olarak zengin. Aktif ve pasif güvenlik olarak rakipler birbirine oldukça yakın. Baz donanımı Urban Plus 72 bin 900 TL olan Egea, 79 bin 790 TL ile satılan 308’in 115 HP’lik Active donanım seviyesinden başlangıç fiyatı olarak çok daha avantajlı. Ancak 308 baz donanımda daha fazla kaleme sahip. Egea’nın 308’e yakın Lounge Plus versiyonu ise 77 bin 900 TL ve bu fiyatta 1.890 TL avantaj sunuyor.
SONUÇ
Kompakt sınıfın bu iki önemli modelinin karşı karşıya gelmesinde sonuç benim için sürpriz olmadı; iki model arasında öne çıkan bir model bulmak çok kolay değil. Ancak Egea’nın %10’u bulan fiyat avantajı başlı başına bir tercih sebebi olacaktır. 308 ise şimdilik tam otomatik vites kutusunu dizel motorla sunmasıyla rakibinin önünde yer alıyor. Her iki aracın da neden ödüllere doymadığını anlamak hiç de zor değil; zor olan hangisini tercih edeceğinize karar vermek.
[Resim: 310-300x200.jpg]
Teknik veriler Fiat Egea Peugeot 308
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4/Dizel Sıralı/4/Dizel
Yerleşim Önde enlemesine Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2 16/2
Motor hacmi (cc) 1598 1560
Maksimum güç (HP-d/d) 120-3750 115-3600
Maksimum tork (Nm-d/d) 320-1740 270-1750
Son hız (km/s) 200 194
0-100 km/s hızlanma (sn) 9.8 10.2
Şanzıman 6 ileri manuel 6 ileri manuel
Aktarma Önden çekiş Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk Hava kanallı disk/disk
Lastikler 205/55 R16 205/55 R16
Depo kapasitesi (lt) 50 53
Bagaj hacmi (lt) 440 420
Ağırlık (kg) 1295 1160
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 3.3/3.7/4.4 3.5/3.8/4.3
Uzunluk (mm) 4368 4253
Genişlik (mm) 1792 1904
Yükseklik (mm) 1495 1425
Aks mesafesi (mm) 2838 2620
Fiyat 77.900 TL 79.790 TL

Test verileri Fiat Egea Peugeot 308
0-100 km/s hızlanma (sn) 10.1 10.4
0-400 m (sn) 19.3 18.9
100-0 km/s fren (soğuk)(m) 40.1 40.0
100-0 km/s fren (sıcak)(m) 40.5 40.3
Gürültü 100 km/s (dB) 64 65
Test tüketimi (lt/100 km) 5.5 5.6
Menzil (km) 910 946

Puanlama Maksimum Puan Fiat Egea Peugeot 308
Tasarım 10 7 8
İç mekan 10 8 7
Motor 10 8 7
Şanzıman 10 7 8
Performans 10 8 7
Yol tutuş 10 8 7
Fren 10 8 8
Tüketim 10 8 8
Donanım 10 6 8
Fiyat 10 8 7
Toplam 100 76 75
Sonuç 1. 2.

 
Cevapla
Beğenenler:
#7
2016 Model 1,5 dizel Focus da mı yoksa 1,6 dizel Egea SW da mı motor rölantide iken kabin daha sessiz ?

Aslında dün küçük bir karşılaştırma ile başlayan ama sonrasında daire de büyük bir iddia dönüşen konuydu. Karşımdakiler Focusdan çok emindi. Benim açımdan resmen kumardı çünkü multijet gürültülü bir motordu.

Önce kaputlar açıldı rölantide motorlar üstünden değerler alındı.

Focus 72,5 DB gelirken EGEA SW 73,8 DB geldi. Aslında beklediğim bir değerdi ve iddiadan umudum kalmamıştı.

Sonrasında kabin içerisinden kulak hizasından değerler alındı.

Focus 43.6 DB gelirken EGEA SW 41,2 DB geldi.

Tabi bu esnada rölantide Focus da kabin içinde çok bariz hissedilen bir titreme de mevcut ki bu da motor takozunun hidrolik olmamasından kaynaklı. D segmentinde kullanılan bir parça EGEA SW da kullanılmıştı. Bu sebeple Egea SW en ufak bir titreşim söz konusu değildi.

Aslında uzun bir testte yaptık araçlar ile. Her iki aracında birbirine üstün geldikleri yerler var. Bunu yakın bir zamanda yazacağım. Ancak Egea lehine çok bariz bir şey var ki oda Egea taban halısı ve presli yalıtımı ile 2 tane focus halısı üretilir. İnanılmaz yalıtım malzemesi kullanmışlar.

İste resimleri.
[Resim: lOG17J.jpg]
[Resim: VrnYVZ.jpg]
[Resim: nO6rgV.jpg]
[Resim: vj24Lz.jpg]
[Resim: Lbz34o.jpg]
Cevapla
Beğenenler:
#8
Ben denedim kapanıyor bu hafta yapacağım
Cevapla
Beğenenler:
#9
ben Sedan da yaptım bu işlemi tamamen kapanıyor. Bunun faydası en çok stabilize yolda belli oluyor. SP100 sipariş ettim gelsin de bir kaç yer var aklımda oralara işlem uygulayacagım.
Cevapla
Beğenenler:
#10
Sp100 aldım ben
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI İncelemesi, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Videosu, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Online izle, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Fotoğrafı, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Yorumu, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Hakkında, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Nedir, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Açıklaması, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Oyunu, EGEA SW/FOCUS SW/ASTRA SW TEST SONUÇLARI Fiyatı


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi