Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi - Sayfa 8

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi
#71
(11-08-2018, Saat: 11:00)ibrahim06 yazdı:
(18-03-2017, Saat: 07:19)baba_yaga yazdı: Şahsen bende çok yaktığını düşünmüyorum sadece bu motoru akıllıca kullanmak gerekir. Şöyle ki araç MAX TORKU 1750 devirde veriyor. Şehir içi trafiğinde mümkün olan yerler de deviri 1750-2000 bandı arasında tutmanız gerekiyor.Böylelikle hem max torkun etkisiyle gaza fazla abanmamış olursunuz hemde araç max tork etkisiyle güzel bir ivme yakalar. Hatta bu kullanım ile sürekli üst vites bandında olacağınızdan rejenerasyon (DPF) aralığını da arttırmış olursunuz. Ne kadar alt vites üst devir o kadar rejenerasyon ne kadar rejenerasyon o kadar fazla yakıt (her rejenerasypn yol bilgisayarına %10 tüketim şeklinde yansır. Örneğin ort:5lt de rejenerasyon sonucu ort 5,5 olur).

Yani işin özeti Multijet motor sürekli max tork bandı olan 1750-2000 arasında kullanılmalıdır. Zaten DDCT eco modunun yazılımı da bu prensibe göre hazırlanmıştır.

4 sene Multijet (Bravodaki 120bg) kullanmış biri olarak, Multijet2 (Egea 120bg) çok daha az yakıyor.
Özellikle aracı dizel olan arkadaşlar. Yakıt tasarrufu yapacağım diye aracı aracı sağır alıştırmayın. Normal seyirde bile 2000 devrin altına düşmenizi tavsiye etmem. deviri 2500 3000lere çıkarmadan vites yükseltmeyin. Zira ilerde enjektörleri tıkarsınız. İlk çalıştırmalarda sarsıntı olmaya başlar. Daha büyük masraflarla karşılaşabilirsiniz. Zaman zaman aracı sıkıştırmaktan bağırtmaktan çekinmeyin

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sizin söyledikleriniz common rail bulunmadan ve kırsal motorin olduğu dönemler için geçerliydi. Hatta Euro 6 motorlarda tam tersi. Mantıken max torkun alındığı devir aralığında vites değiştirmek hem performans hemde az tüketim için elzemdir. Aracı bağırtmak belli bir devirden sonra performans artışı sağlamazken nedeni de max tork bandını geçtikten sonra tork değeri düşmeye başlar. Nitekim alt devirlerde max tork alındığı için yokuş tırmanma esnasında dizel araç daha fazla performas veriyor. Yüksek devir kullanma sonucu yağ ısısını boş yere artıtmış olursunuz. Ayrıca emisyon değerini arttırarak DPF daha erken tıkanmasına sebep olursunuz. DPF tıkandığında rejenerasyon yapmak zorunda kalacak motor ısısı daha da artarak mevcut yağa zarar verecek hemde yakıt tüketim ortalamanız %10 artmış olacak.

Sonuç olarak sizinle aynı fikirde değilim.
Cevapla
Beğenenler:
#72
(11-08-2018, Saat: 11:59)baba_yaga yazdı:
(11-08-2018, Saat: 11:00)ibrahim06 yazdı: Özellikle aracı dizel olan arkadaşlar. Yakıt tasarrufu yapacağım diye aracı aracı sağır alıştırmayın. Normal seyirde bile 2000 devrin altına düşmenizi tavsiye etmem. deviri 2500 3000lere çıkarmadan vites yükseltmeyin. Zira ilerde enjektörleri tıkarsınız. İlk çalıştırmalarda sarsıntı olmaya başlar. Daha büyük masraflarla karşılaşabilirsiniz. Zaman zaman aracı sıkıştırmaktan bağırtmaktan çekinmeyin

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sizin söyledikleriniz common rail bulunmadan ve kırsal motorin olduğu dönemler için geçerliydi. Hatta Euro 6 motorlarda tam tersi. Mantıken max torkun alındığı devir aralığında vites değiştirmek hem performans hemde az tüketim için elzemdir. Aracı bağırtmak belli bir devirden sonra performans artışı sağlamazken nedeni de max tork bandını geçtikten sonra tork değeri düşmeye başlar. Nitekim alt devirlerde max tork alındığı için yokuş tırmanma esnasında dizel araç daha fazla performas veriyor. Yüksek devir kullanma sonucu yağ ısısını boş yere artıtmış olursunuz. Ayrıca emisyon değerini arttırarak DPF daha erken tıkanmasına sebep olursunuz. DPF tıkandığında rejenerasyon yapmak zorunda kalacak motor ısısı daha da artarak mevcut yağa zarar verecek hemde yakıt tüketim ortalamanız %10 artmış olacak.

Sonuç olarak sizinle aynı fikirde değilim.

Aracın kmleri 60 bini geçtiğinde umarım dediklerimle karşılaşmazsınız. Zira ben yaşadım. Ben de sizin gibi düşünüyordum normalde. Common rail durumunu yani. Ancak realitede farklı. Kullandığımız yakıt mazot sonuçta. Bu sorunu yaşadım. Servisim 5 bin km kadar yukarda tavsiye ettiğim şekliyle kullanmamı önerdi. Eğer geçmezse tekrar getirmemi istedi. Dedim common railde hani olmazdı bu sorun. Sadece gülümsediler. Bunun üzerine denileni yaptım. Uzun yollarda 2 kutu würth kullandım. Şükür 6 bin km sonunda sorun kalmadı. Burdan belki şu denebilir. Acaba kırsal motorin mi kullanıldı. Tüm arabalarıma 2010dan beri ankarada istanbulnyolundaki total den yakıt alırım

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
Beğenenler:
#73
(11-08-2018, Saat: 11:59)baba_yaga yazdı:
(11-08-2018, Saat: 11:00)ibrahim06 yazdı: Özellikle aracı dizel olan arkadaşlar. Yakıt tasarrufu yapacağım diye aracı aracı sağır alıştırmayın. Normal seyirde bile 2000 devrin altına düşmenizi tavsiye etmem. deviri 2500 3000lere  çıkarmadan vites yükseltmeyin. Zira ilerde enjektörleri tıkarsınız. İlk çalıştırmalarda sarsıntı olmaya başlar. Daha büyük masraflarla karşılaşabilirsiniz. Zaman zaman aracı sıkıştırmaktan bağırtmaktan çekinmeyin

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sizin söyledikleriniz common rail bulunmadan ve kırsal motorin olduğu dönemler için geçerliydi. Hatta Euro 6 motorlarda tam tersi. Mantıken max torkun alındığı devir aralığında vites değiştirmek hem performans hemde az tüketim için elzemdir. Aracı bağırtmak belli bir devirden sonra  performans artışı sağlamazken nedeni de max tork bandını geçtikten sonra tork değeri düşmeye başlar. Nitekim alt devirlerde max tork alındığı için yokuş tırmanma esnasında dizel araç daha fazla performas veriyor. Yüksek devir kullanma sonucu yağ ısısını boş yere artıtmış olursunuz.  Ayrıca emisyon değerini arttırarak DPF daha erken tıkanmasına sebep olursunuz. DPF tıkandığında rejenerasyon yapmak zorunda kalacak motor ısısı daha da artarak mevcut yağa zarar verecek hemde yakıt tüketim ortalamanız %10 artmış olacak.

Sonuç olarak sizinle aynı fikirde değilim.
söylediklerinize katılıyorum ve uyguluyorum
ancak bu dpf ile ben de sıkıntı yaşıyorum, ilk uyarıyı 1 ay önce verdi normaldir dedim aracı genelde şehir içi kullanıyorum
biraz gezdim 3000 devir civarında yaklaşık 15 dk kullanınca söndü, geçen hafta sonu uzun yola gittim ve fırsat bu fırsattır diye bu dpf ile ilgili temizliği yapsın diye aracı çok boğmadan yaklaşık 3000 devirde kullandım ve yaptığım km 600 km civarı (tamamen 3000 devirde kullanmadım tabiki yanlış anlaşılmasın)

ancak dün yine DPF uyarısı verdi araç, yine çevre yolunda biraz geçince düzeldi ama sanırım benim sorunum biraz ciddi, mazotu Aytemizden alıyorum ve istasyonun sirkülasyonu yoğun, 

sizin tavsiyeniz nedir? depoyu boşaltınca totalden dolduracağım bu sefer, sizler ne önerirsiniz...
Cevapla
Beğenenler:
#74
DPF uyarısı 100km sonrada alabilirsiniz 100 bin km sonra da. Eğer düşük hız yüksek devir yani trafikli bir bölgede sürekli düşük vites ile gezerseniz erkenden rejenarasyon yapacaktır. Yakıt önemli, şehir içi kullanımlarda erken girmesi normaldir.

Araç max torku 1750 devirden itibaren vermeye başlıyor ve bu 320 nm tork dar bir alan içerisinde gerçekleşiyor. Bu devir aralığında kullandığınızda max tork sebebiyle itme daha kuvvetli olur itme kuvvetli olduğunda gaza daha az basarsınız, daha az basmak demek daha az tüketmek ve daha az karbon salınımı demek. Bu durumda daha az zararlı gaz üreteceğinizden daha az tıkanma olur. Yakıt ne kadar kaliteli ise patlama o kadar iyi olur. Olayın püf noktası bu.
Cevapla
Beğenenler:
#75
Dpf ile ilgili bir bilgi de ben vereyim. Aslında sadece ışık yaktığı zaman dpf temizliği yapmıyor. Örneğin şimfiye kadar 5 ışık yakarak dpf temizliği yaptıysa 20 den fazlada uyarısız yapıyor. Uzun yolda anlık tükeyimde yol durumuna göre anormal artış var ise (kısa süreliğine) aslında araç temizlik yapıyor bu dönemde.

SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
Beğenenler:
#76
(13-08-2018, Saat: 15:34)izzettaban yazdı:
(11-08-2018, Saat: 11:59)baba_yaga yazdı: Sizin söyledikleriniz common rail bulunmadan ve kırsal motorin olduğu dönemler için geçerliydi. Hatta Euro 6 motorlarda tam tersi. Mantıken max torkun alındığı devir aralığında vites değiştirmek hem performans hemde az tüketim için elzemdir. Aracı bağırtmak belli bir devirden sonra  performans artışı sağlamazken nedeni de max tork bandını geçtikten sonra tork değeri düşmeye başlar. Nitekim alt devirlerde max tork alındığı için yokuş tırmanma esnasında dizel araç daha fazla performas veriyor. Yüksek devir kullanma sonucu yağ ısısını boş yere artıtmış olursunuz.  Ayrıca emisyon değerini arttırarak DPF daha erken tıkanmasına sebep olursunuz. DPF tıkandığında rejenerasyon yapmak zorunda kalacak motor ısısı daha da artarak mevcut yağa zarar verecek hemde yakıt tüketim ortalamanız %10 artmış olacak.

Sonuç olarak sizinle aynı fikirde değilim.
söylediklerinize katılıyorum ve uyguluyorum
ancak bu dpf ile ben de sıkıntı yaşıyorum, ilk uyarıyı 1 ay önce verdi normaldir dedim aracı genelde şehir içi kullanıyorum
biraz gezdim 3000 devir civarında yaklaşık 15 dk kullanınca söndü, geçen hafta sonu uzun yola gittim ve fırsat bu fırsattır diye bu dpf ile ilgili temizliği yapsın diye aracı çok boğmadan yaklaşık 3000 devirde kullandım ve yaptığım km 600 km civarı (tamamen 3000 devirde kullanmadım tabiki yanlış anlaşılmasın)

ancak dün yine DPF uyarısı verdi araç, yine çevre yolunda biraz geçince düzeldi ama sanırım benim sorunum biraz ciddi, mazotu Aytemizden alıyorum ve istasyonun sirkülasyonu yoğun, 

sizin tavsiyeniz nedir? depoyu boşaltınca totalden dolduracağım bu sefer, sizler ne önerirsiniz...
Benim araç 66 bin kmye geldi. 40 bine kadar 3 kez dpf temizlği yaptı. Bir daha yapmadı nedense. Bugün uzun yol yaptım 600km. bir tane würth enjektör temizleyici attım fırsat varken.

Sizin araç kaç kmde acaba. Çok düşük aralıklarla yapıyorsa yakıttan kaynaklanabilir

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
Beğenenler:
#77
(13-08-2018, Saat: 20:13)ibrahim06 yazdı:
(13-08-2018, Saat: 15:34)izzettaban yazdı: söylediklerinize katılıyorum ve uyguluyorum
ancak bu dpf ile ben de sıkıntı yaşıyorum, ilk uyarıyı 1 ay önce verdi normaldir dedim aracı genelde şehir içi kullanıyorum
biraz gezdim 3000 devir civarında yaklaşık 15 dk kullanınca söndü, geçen hafta sonu uzun yola gittim ve fırsat bu fırsattır diye bu dpf ile ilgili temizliği yapsın diye aracı çok boğmadan yaklaşık 3000 devirde kullandım ve yaptığım km 600 km civarı (tamamen 3000 devirde kullanmadım tabiki yanlış anlaşılmasın)

ancak dün yine DPF uyarısı verdi araç, yine çevre yolunda biraz geçince düzeldi ama sanırım benim sorunum biraz ciddi, mazotu Aytemizden alıyorum ve istasyonun sirkülasyonu yoğun, 

sizin tavsiyeniz nedir? depoyu boşaltınca totalden dolduracağım bu sefer, sizler ne önerirsiniz...
Benim araç 66 bin kmye geldi. 40 bine kadar 3 kez dpf temizlği yaptı. Bir daha yapmadı nedense. Bugün uzun yol yaptım 600km.  bir tane würth enjektör temizleyici attım fırsat varken.

Sizin araç kaç kmde acaba. Çok düşük aralıklarla yapıyorsa yakıttan kaynaklanabilir

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
aracım 57 bin civarında, würth dizel enjektör temizleyiciyi bende bir sefer katmıştım depoya, şimdi depo boşalınca total yada shell den alacağım yakıtı, milli olsun diye aytemiz den alıyordum ama sanırım dediğiniz gibi yakıtla alakalı bir sıkıntı (inşallah) bakalım sorun düzelecek mi?
Cevapla
Beğenenler:
#78
(13-08-2018, Saat: 21:19)izzettaban yazdı:
(13-08-2018, Saat: 20:13)ibrahim06 yazdı: Benim araç 66 bin kmye geldi. 40 bine kadar 3 kez dpf temizlği yaptı. Bir daha yapmadı nedense. Bugün uzun yol yaptım 600km.  bir tane würth enjektör temizleyici attım fırsat varken.

Sizin araç kaç kmde acaba. Çok düşük aralıklarla yapıyorsa yakıttan kaynaklanabilir

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
aracım 57 bin civarında, würth dizel enjektör temizleyiciyi bende bir sefer katmıştım depoya, şimdi depo boşalınca total yada shell den alacağım yakıtı, milli olsun diye aytemiz den alıyordum ama sanırım dediğiniz gibi yakıtla alakalı bir sıkıntı (inşallah) bakalım sorun düzelecek mi?
Würthün vakti gelmiş km olarak. Uzun yola çıkarken atmakta fayda var. Araba sadece şehir içinde az kullanılıyorsa 2 , 3 bin kmde bir atmakta fayda var.

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
Beğenenler:
#79
Rejenerasyon işlemi şöyle gerçekleşiyor araçta DPF tıkanıklığı belli bir noktaya geldiğinde araç rejenerasyon işlemine başlıyor ancak size herhangi bir uyarı olarak bunu vermiyor. Eğer başladığı işlemi bitirirse problem yok ancak bir kaç başladığı halde kontak kapatılması sebebiyle bitirilme gerçekleşmedi ise en son olarak sizi uyarıyor. DPF lambasını yakıyor ki ben şuanda bu işlemi yapıyorum sakın kontağı kapatma diye.

Kısacası siz o uyarıyı aldığınızda aslında aracınız bu işlemi bir kaç kez yapmaya yeltenmiş ancak yapamadığı içindir. Eğer araçlarda emisyon problemi olmasın 120 bg multijet motordan daha da fazla güç alınır. Şuan Euro6 olması sebebiyle motorlar kısık konumda.

Ayrıca multijetlerin yakıt seçiciliği VW TDİ göre daha azdır. Bu şekilde motor dizaynı bir yönden avantajlı olsa da sesli çalışması gibi birde dezavantajı oluşturuyor.
Cevapla
Beğenenler:
#80
(14-08-2018, Saat: 08:37)baba_yaga yazdı: Rejenerasyon işlemi şöyle gerçekleşiyor araçta DPF tıkanıklığı belli bir noktaya geldiğinde araç rejenerasyon işlemine başlıyor ancak size herhangi bir uyarı olarak bunu vermiyor. Eğer başladığı işlemi bitirirse problem yok ancak bir kaç başladığı halde kontak kapatılması sebebiyle bitirilme gerçekleşmedi ise en son olarak sizi uyarıyor. DPF lambasını yakıyor ki ben şuanda bu işlemi yapıyorum sakın kontağı kapatma diye.

Kısacası siz o uyarıyı aldığınızda aslında aracınız bu işlemi bir kaç kez yapmaya yeltenmiş ancak yapamadığı içindir. Eğer araçlarda emisyon problemi olmasın 120 bg multijet motordan daha da fazla güç alınır. Şuan Euro6 olması sebebiyle motorlar kısık konumda.

Ayrıca multijetlerin yakıt seçiciliği VW TDİ göre daha azdır. Bu şekilde motor dizaynı bir yönden avantajlı olsa da sesli çalışması gibi birde dezavantajı oluşturuyor.

multijet motorlar gerçekten övgüyü hak ediyor, ses konusuna gelince, eğer aracımın motor, mekanik, şanzıman vs gibi konularda bir sıkıntısı yok ise 120 bg ve 320 nm torkun sesi rölantide yavru aslan, gidişte ise kükreyen aslan gibi olması bana en güzel şarkıdan daha güzel geliyor açıkçası...eğer altınızda böyle bir güç varsa sesin tadını çıkarın...
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi İncelemesi, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Videosu, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Online izle, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Fotoğrafı, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Yorumu, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Hakkında, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Nedir, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Açıklaması, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Oyunu, Fiat Egea Motor Seçenekleri ve Yakıt Tüketimi Fiyatı


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Fiat Egea Cross 1.4 Yakıt Hakkında Ryhmes 3 32 13-02-2023, Saat: 16:10
Son Yorum: shaq1907
  Fiat Egea 1.4 Fire Easy 2017 Aldım Arkadaşlar :) burakkoyuncu 0 22 19-01-2023, Saat: 20:41
Son Yorum: burakkoyuncu
  Yağ yakma motor degisimi Poyraz112 3 232 07-01-2022, Saat: 09:39
Son Yorum: ilkr
  Egea motor arıza ışığı ayktmr 4 264 01-11-2021, Saat: 05:18
Son Yorum: ayktmr
  Fiat Egea Easy Multimedya Mukur 1 338 24-09-2021, Saat: 07:40
Son Yorum: y.kara

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 5 Ziyaretçi