12-11-2016, Saat: 23:39
13-11-2016, Saat: 13:20
(07-11-2016, Saat: 23:43)tsrnet yazdı: [ -> ]Hafta sonu kullandım, ben turbo benzinli çift kavramalıyı beklemeye karar verdim. Bana fazla gürültülü geldi. Benim ses takıntım varda
Hocam gerçekten sizin ses takıntınız var

15-11-2016, Saat: 19:38
Merhabalar, benim otomatik şanzıman ile ilgili sorularım olacaktı.
1) 1.6 e-torq sedan benzin otomatik şanzıman DSG midir? yoksa CVT midir? 1.6 otomatik benzinlide şanzıman ile sorunları olan var mı?
2) Dizellerdeki çift kavramalı vitesin benzinlilerdeki tam otomatik vitesten farkı nedir?
Çok teşekkürler
1) 1.6 e-torq sedan benzin otomatik şanzıman DSG midir? yoksa CVT midir? 1.6 otomatik benzinlide şanzıman ile sorunları olan var mı?
2) Dizellerdeki çift kavramalı vitesin benzinlilerdeki tam otomatik vitesten farkı nedir?
Çok teşekkürler
15-11-2016, Saat: 19:49
Arkadaşlar bugün aracım kapının boyanma sebebiyle Kartaş servisde idi. Genel Müdür sayın Muharrem beyden rica ederek 1,4 Tjet HB LOUNGE PLUS test aracı gün boyu kullandım. Öncelikle HB modelini sürmem hiç bu kadar uzun olmamıştı, hatta test sürüşünün ötesine geçmemişti. Ayrıca sedan sahibi olarak kendi aracımı çok iyi tanıdığımdan HB kendi aracımda memnun olmadığım yerlere daha çok odaklandım. Kendi yaptığım yalıtımdan dolayı aracımda tek beni rahatsız eden şey süspansiyonların sesli olup olmadığı idi.
1- Öncelikle yukarıda bir arkadaşım Tjet sesli olduğundan bahsetmişti. Ciddi ses takıntısı olan biri olarak Tjet gerçekten bana çok sessiz geldi. Hatta üst devirlere kadar çıktım. Tjet sesli bulan arkadaşların kesinlikle En son model MK5 Mondeo 1,5 Ecoboost sürmesini öneriyorum. Ama kesinlikle Titanium olsun. (Çünkü FORD grubunda donanımda çok şey değişir. Donanım yükseltmek malzeme kalitesinden tutunda Yalıtıma kadar değişir. Titanium ile Tred yada Stil paket arasında çok çok ciddi yalıtım farkı vardır. Taban halısı altı ve arka pandizot da bunu çok net görürsünüz. Zaten donanım arasındaki Fiyat farkı çok yüksektik. Aynı durum VW de var. Trendline ile highline arasındaki fiyat farkına bir 0 araç alınıyor. 4 parka sensörü vb ledler bu kadar fark ettirmez. Sadece kasa aynıdır.) 1,5 Ecoboost homurdanmasının içeri ne kadar sızdığını bir görün. Hatta Kartaş FORD bayiside var.Karşılaştımalı testini yapıp bunu ilerleyen zamanlarda ölçümlü olarak burada video olarak yüklerim. Ses konusu psikolojik kavramaya bırakılmaz ölçüm gerektirir. Bu arada motor devirlenmesi ve devirlenme esnasında verdiği ses te çok müthiş. Yakıt derdi olması kesinlikle gözüm kapalı tercih ederim bu motoru.
2-Benim için önemli konulardan bir diğeri de süspansiyonlardı. Ve aracın konforu çok çok hoşuma gitti. Süspansiyon sessizliği kesinlikle benim Sedandan bir kaç tık üstte diyebilirim. Çünkü aracı ciddi bozuk yerlere soktum. Bir kerede amortisörün bittiğini gösterir vurma sesini duymadım. Bu konuda TOFAŞ çok başarılı bir iş çıkarmış.
3-Hb kesinlikle rakiplerinden çok daha sessiz bir araç. Bu konuda çok başarılı bir iş çıkarılmış.
4-Rahmetli Mustafa Koç TOFAŞ çok önem veriyordu. Onun sayesinde EGEA projesi oluşmuştu. İnşallah ondan sonrada devam ettirilir. Egea Sedanın makyajla beraber HB ve SW kalitesine kesinlikle çıkarılması gerekmektedir. Ayrıca kendi görüşüm olarak, tüm Egea ailesi içinde en azından ön kapılara daha yumuşak bir döşememe kullanılmalıdır. Arka kısım içinde havalandırma menfezi konmalı, 4 cam otomatik inip kalkmalıdır.
Sonuç: Arkadaşlar bu testten sonra artık Ciddi ciddi HB yada SW düşünmeye başladım. Bu arada daha kesin olmamakla beraber Muharrem beyden HB için Blackline versiyonu üzerinde çalıştıklarını duydum. Onay aşamasında imiş. Onay çıkadabilir, çıkmayadabilir. Ancak iç kısmı Alfa Romeo daki gibi komple siyah olacak. Siyah iç döşeme çok spor ve elit duruyor. Benim çok hoşuma gidiyor. Konunun üzerinde olacağım Blackline onay çıktığı vakit ki inşallah sadece dış rengin siyah olma zorunluluğu olmaz, benim aracı satıp Akdeniz Mavi Dizel+otomatik bir HB alacağım.
1-Hocam Ne DSG ne CVT dir. Tam otomatik Japon AİSİN 6 ileri sanzumandır. ÇOk çok sağlam bir sanzumandır. Ve 1,6 etorg ile motor uyumu çok başarılıdır.
2-Çift kavrama ile aralarında hiçbir benzerlik yoktur tamamen ayrı dünyalardır. Bugün dizel otomatik sürmüş olarak vites geçisini hissetme açısında çok fark yok. Ancak çift kavrama daha hızlı bir şanzuman. Ve kuru kavrama olması sebebiyle hiçbir performans kaybı yoktur. Genel manada çift kavrama pahalı bir şanzumandır. Ancak sorunsuzluk açısından tam otomatik daha iyidir.
1- Öncelikle yukarıda bir arkadaşım Tjet sesli olduğundan bahsetmişti. Ciddi ses takıntısı olan biri olarak Tjet gerçekten bana çok sessiz geldi. Hatta üst devirlere kadar çıktım. Tjet sesli bulan arkadaşların kesinlikle En son model MK5 Mondeo 1,5 Ecoboost sürmesini öneriyorum. Ama kesinlikle Titanium olsun. (Çünkü FORD grubunda donanımda çok şey değişir. Donanım yükseltmek malzeme kalitesinden tutunda Yalıtıma kadar değişir. Titanium ile Tred yada Stil paket arasında çok çok ciddi yalıtım farkı vardır. Taban halısı altı ve arka pandizot da bunu çok net görürsünüz. Zaten donanım arasındaki Fiyat farkı çok yüksektik. Aynı durum VW de var. Trendline ile highline arasındaki fiyat farkına bir 0 araç alınıyor. 4 parka sensörü vb ledler bu kadar fark ettirmez. Sadece kasa aynıdır.) 1,5 Ecoboost homurdanmasının içeri ne kadar sızdığını bir görün. Hatta Kartaş FORD bayiside var.Karşılaştımalı testini yapıp bunu ilerleyen zamanlarda ölçümlü olarak burada video olarak yüklerim. Ses konusu psikolojik kavramaya bırakılmaz ölçüm gerektirir. Bu arada motor devirlenmesi ve devirlenme esnasında verdiği ses te çok müthiş. Yakıt derdi olması kesinlikle gözüm kapalı tercih ederim bu motoru.
2-Benim için önemli konulardan bir diğeri de süspansiyonlardı. Ve aracın konforu çok çok hoşuma gitti. Süspansiyon sessizliği kesinlikle benim Sedandan bir kaç tık üstte diyebilirim. Çünkü aracı ciddi bozuk yerlere soktum. Bir kerede amortisörün bittiğini gösterir vurma sesini duymadım. Bu konuda TOFAŞ çok başarılı bir iş çıkarmış.
3-Hb kesinlikle rakiplerinden çok daha sessiz bir araç. Bu konuda çok başarılı bir iş çıkarılmış.
4-Rahmetli Mustafa Koç TOFAŞ çok önem veriyordu. Onun sayesinde EGEA projesi oluşmuştu. İnşallah ondan sonrada devam ettirilir. Egea Sedanın makyajla beraber HB ve SW kalitesine kesinlikle çıkarılması gerekmektedir. Ayrıca kendi görüşüm olarak, tüm Egea ailesi içinde en azından ön kapılara daha yumuşak bir döşememe kullanılmalıdır. Arka kısım içinde havalandırma menfezi konmalı, 4 cam otomatik inip kalkmalıdır.
Sonuç: Arkadaşlar bu testten sonra artık Ciddi ciddi HB yada SW düşünmeye başladım. Bu arada daha kesin olmamakla beraber Muharrem beyden HB için Blackline versiyonu üzerinde çalıştıklarını duydum. Onay aşamasında imiş. Onay çıkadabilir, çıkmayadabilir. Ancak iç kısmı Alfa Romeo daki gibi komple siyah olacak. Siyah iç döşeme çok spor ve elit duruyor. Benim çok hoşuma gidiyor. Konunun üzerinde olacağım Blackline onay çıktığı vakit ki inşallah sadece dış rengin siyah olma zorunluluğu olmaz, benim aracı satıp Akdeniz Mavi Dizel+otomatik bir HB alacağım.
(15-11-2016, Saat: 19:38)aliosmanozgur yazdı: [ -> ]Merhabalar, benim otomatik şanzıman ile ilgili sorularım olacaktı.
1) 1.6 e-torq sedan benzin otomatik şanzıman DSG midir? yoksa CVT midir? 1.6 otomatik benzinlide şanzıman ile sorunları olan var mı?
2) Dizellerdeki çift kavramalı vitesin benzinlilerdeki tam otomatik vitesten farkı nedir?
Çok teşekkürler
1-Hocam Ne DSG ne CVT dir. Tam otomatik Japon AİSİN 6 ileri sanzumandır. ÇOk çok sağlam bir sanzumandır. Ve 1,6 etorg ile motor uyumu çok başarılıdır.
2-Çift kavrama ile aralarında hiçbir benzerlik yoktur tamamen ayrı dünyalardır. Bugün dizel otomatik sürmüş olarak vites geçisini hissetme açısında çok fark yok. Ancak çift kavrama daha hızlı bir şanzuman. Ve kuru kavrama olması sebebiyle hiçbir performans kaybı yoktur. Genel manada çift kavrama pahalı bir şanzumandır. Ancak sorunsuzluk açısından tam otomatik daha iyidir.
15-11-2016, Saat: 19:59
Hocam çok teşekkür ederim bilgi için, peki bu tam otomatiğin de kuru kavraması yada viskos özelliği var mıdır? yoksa çok farklı bir yapısı mı vardır?
15-11-2016, Saat: 20:11
hocam tam otomatik yağ ve türbünden oluşut yağlı bir sistemdir. diğer ise bildiğiniz otomatik olmayan bir araç gibi kavraması olan debriyajı olan volanı olan bir sistem. Bu sistem bir robot mekatronik aracılığı ile vites değiştiriyor. Siz 1 viteste iken araç 2 hazır tutuyor. araç 2 de iken 1 ve 3 hazırlanıyor. Motor Devrine göre geçiş sağlanıyor. Kuru olduğu için performans kaybı olmuyor. Fiat kuru kavrama kullanıyor gerçi VW iki tip var biri bizimkilerdeki gibi kuru ve yağlı. Kurular çoğunlukla 350Nm tork kadar dayanıklı daha üstü yağlı kavrama eğer motor ve tork daha da artarsa Tam Otomatik şanzuman oluyor. Hocam VW gurubu içerisinde yer alan AUDİ A7, A8 BENTLEY grubu DSG kullanmaz, Tam otomatik ZF kullanır. (BMW tam otomatik ZF sanzuman kullanır, hatta Mercedesde tam otomatik kullanır.)
18-11-2016, Saat: 16:34
Bu blackline dediğin versiyon spor paket gibi birşeymi..Baba yağa kardeşim.
19-11-2016, Saat: 16:35
(18-11-2016, Saat: 16:34)fiataga yazdı: [ -> ]Bu blackline dediğin versiyon spor paket gibi birşeymi..Baba yağa kardeşim.
Bu daha kesin değil hocam onaylanma aşamasında kesinleşirse net söylerim.